Golf 4 Klub Polska
Hej, jak już wiecie pisałem że niedługo będę sprzedawał mojego golfiacza. I powoli rozglądam się za czymś nowym na oku mam dieselki ale niektóre są strasznie zajechane. I tu mam pytanie odnośnie benzyny - powiedzmy ze kupię 1.8T lub 2.3V5 albo 2.8V6(w co wątpię ale nie wykluczam) - ile mogłaby kosztować instalacja gazowa do tych silników i czy ma ona tak na prawdę taki duży wpływ na żywotność silnika? Bo spotkałem się z wieloma opiniami, jedni mówili ze zabija silnik bardzo szybko inni ze gdy jest dobra instalacja to szkody są bardzo małe, wręcz minimalne. Sam miałem Corse B 1.2 + gaz i o dziwo autko 6 lat było w rodzinie (z założonym gazem) i nigdy mu się nic nie stało. Dlatego chciałbym poznać waszą opinię. Wiem że dla niektórych gaz to wiocha i jak to mówią "gaz do kuchenki a ropa do traktora" ale jako student pracujący tylko dorywczo nie zawsze mam ten weekendowy "dochód"(o ile można to tak nazwać) więc wolałbym coś serio ekonomicznego w miarę ale jednak stawiałbym na fajnego kopa + względną ekonomię. Pozdrawiam i proszę o opinię
Offline
gaz nie nadaję się do aut z turbo , bo oznacza to dużo, dużo krótszą trwałością turbiny , może już wpadli na to jak zakładać gaz do 1.8T nie wiem ale wiem , że u jednych turbo siada po chwili u innych trochę pochodzi 2.3 w gazie to całkowity bez sens , nie lubię tego silnika , spalanie największe z tych trzech , a na moc zbytnio się to nie przekłada , co do 2.8 to czemu nie , dobry wolnossący silnik do tego gazik, wydaję mi się to dobrą opcją
Ale zastanowiłbym się głębiej , gdyż 2.8 w gazie przy butowaniu w mieście może palić 14-16l a nawet i pewnie z 17-18l zależy od kondycji silnika czyli przekłada się to na benzynkę przy normalnej jeździe w 1.8T po mieście , nie zamulając silnika gazem i mając inny dobry silnik , bo z tego co wiem 1.8T do 10l przy butowaniu w mieście maksymalnie powinny palić i 7-8 w trasie , wynik zadowolający
Jeżeli bardzo zależy Ci na mocy i ekonomice no to najlepszą opcją jest diesel 1.9tdi ale na to autko musisz wydać więcej kasy i szukać zadbanego egzemplarza który się na pewno odwdzięczy , najlepsze opcje to 110 i 130koni
Ostatnio edytowany przez xoskar24x (2015-04-06 23:39:07)
Offline
Generalnie myślę też o borze (wiem wiem to nie golf, ale w sumie dla mnie to golf w sedanie) 1.9 TDI ARL 150 koni (nie wiem czy z 4motion, może i bez) - generalnie fajne autko, idzie fajnie je zrobić i pomodzić przy nim. A co sądzisz o dieselku z serii ARL ? Znajomy ode mnie z Jeleniej Góry nie dawno kupił właśnie takiego, bardzo fajny silniczek i żwawo się zbiera a nie wiem jak z awaryjnością bo to pewnie zależy od tego czy był katowany itd. Generalnie no wiem ze dieselek w dobrym stanie będzie droższy ale bez żadnych wątpliwości wolę dopłacić i mieć spokój niż kupić tanio. Bo jak się kupi tanio to się robi dwa razy a wtedy już nie jest tanio Kolega ma 2.3V5 i gdy jechałem z nim do Bolesławca (z 60 km od Jeleniej Góry) to sprawdzaliśmy spalanie - średnie spalanie w (chyba) cyklu mieszanym to ~10,5 litra. Fajne spalanie jak na coś to się całkiem żwawo odpycha. Niestety w kwestii samochodów mam gorsze dylematy niż Kobita stojąca w sklepie i zastanawiająca się które szpilki będą jej bardziej pasować do tej nowej bluzeczki
PS.
1.8T to jeden z silników który bardzo mnie do siebie przekonuje ale boję się ze jak się posypie to nie będzie co zbierać
Ostatnio edytowany przez D1ego (2015-04-07 00:43:39)
Offline
1.9tdi ARL 150 km to jest jeszcze dobry silnik , trzeba tylko szukać w dobrym stanie , lub świetnym silnikiem jest 1.9tdi asz 131km , nie patrz na to , że ma 19koni mniej bo to żadna różnica , program , fmic , wydech i już masz 200koni
A ten silnik znosi dużo i lubi modyfikację No a spalanie śmieszne ..
Offline
Witam ja mam 1,8t kupiłem czysta benzynke w tej chwili mam gaz i wcale nie narzekam nic nie dzieje się ani silnikowi ani turbince jest po małym programie moc oscyluje w granicy 190 km. Jeśli dbasz o auto pilnujesz filtrów i lejesz odpowiedni olej to spoko silnik ci posłuży długie lata. A więcej możesz dowiedzieć się na temat gazu w 1.8t i modyfikacjach na stronie www.gregor10.pl. Tam dowiesz się wszystkiego na temat 1,8t i gazu i co można robić z tym silnikiem
Offline
xoskar24x napisał:
gaz nie nadaję się do aut z turbo , bo oznacza to dużo, dużo krótszą trwałością turbiny , może już wpadli na to jak zakładać gaz do 1.8T nie wiem ale wiem , że u jednych turbo siada po chwili u innych trochę pochodzi 2.3 w gazie to całkowity bez sens , nie lubię tego silnika , spalanie największe z tych trzech , a na moc zbytnio się to nie przekłada , co do 2.8 to czemu nie , dobry wolnossący silnik do tego gazik, wydaję mi się to dobrą opcją
Ale zastanowiłbym się głębiej , gdyż 2.8 w gazie przy butowaniu w mieście może palić 14-16l a nawet i pewnie z 17-18l zależy od kondycji silnika czyli przekłada się to na benzynkę przy normalnej jeździe w 1.8T po mieście , nie zamulając silnika gazem i mając inny dobry silnik , bo z tego co wiem 1.8T do 10l przy butowaniu w mieście maksymalnie powinny palić i 7-8 w trasie , wynik zadowolający
Jeżeli bardzo zależy Ci na mocy i ekonomice no to najlepszą opcją jest diesel 1.9tdi ale na to autko musisz wydać więcej kasy i szukać zadbanego egzemplarza który się na pewno odwdzięczy , najlepsze opcje to 110 i 130koni
Powszechna opinia o gazowaniu 1.8T jest taka, ze gazuja sie bardzo w porzadku i nie bardzo wiem jaki wplyw na turbo mialaby instalacja lpg. Temp. spalin szkodzi wirnikowi? Co do spalania 10l w miescie... Heh, to chyba jak jezdzimy bez przekraczania 2tys obrotow Nie chce mowic napewno, ale z tego co kiedys slyszalem to vr6 gazu nie lubi ze wzgledu na delikatna glowice. Ale jak mowie, tu nie mam wiedzy, powtarzam to co slyszalem.
Ostatnio edytowany przez KRPaulo (2015-05-13 01:20:32)
Offline