Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-11-28 21:07:49

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Witam

W dzisiejszej prasie jest opisany silnik 1400 TSI w Golfie V. Podobno miewa on problemy z wariatorem faz rozrządu - gdy się sypie, słychać klekotanie diesla zaraz po odpaleniu.

Czy coś takiego jest w moim 1600 FSI ?
Mam właśnie takie dieselowskie terkotanie pod odpaleniu.
Do tego czasu obstawiałem "szklanki", które podobno mogą nie trzymać oleju nawet nowe i potrafią zaterkotać.
Ale teraz to już zgłupiałem...

Offline

 

#2 2011-11-28 21:40:15

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Z tego co wiem 1.6 FSI nie ma zmiennych faz rozrządu, a poza tym napędza go pasek, wiec fazy się nie przestawią, jak dzieje się to w przypadku rozciągniętego łańcucha.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#3 2011-11-29 10:25:02

Surius

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 9
Punktów :   
Silnik :: 1.6 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Jeżeli chodzi o trekotanie zaraz po odpaleniu to słyszałem od człowieka, który mi wymieniał rozrząd że jest to wina katalizatora, który przydałoby się wymienić na wiosnę, natomiast pewności nie mam.

Offline

 

#4 2011-11-29 11:35:44

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

O no właśnie, jest pasek a nie łańcuch.
Nie wiem za bardzo co to ten wariator, więc zapytałem. Do tej pory to tylko mi się kojarzyło z Alfą Romeo 156

A odnośnie tego katalizatora i terkotania.... to jakiś dziwny ten mechanik Ja mam elegancki kat. (ostatnio wyciągany przy wymianie kawałka wydechu).
A terkocze pod maską, a nie w rurze.
Czyli jednak to będą te szklanki.
Jak już kiedyś wspominałem, nawet producent dopuszcza ich taki odgłos... co akurat nie bardzo mnie pociesza.

Offline

 

#5 2011-11-29 12:25:18

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Tutaj luz zaworowy jest regulowany hydraulicznie - pewnie któryś z hydropopychaczy niedomaga i przepuszcza, choć wtedy klekot byłby słyszalny głównie zaraz po odpaleniu, a później raczej zanikał.
Koszt nowych popychaczy hydraulicznych na szczęście nie jest duży - ok. 30-40pln/szt. Nie trzeba także zdejmować głowicy, a tylko pokrywę zaworów i wałki rozrządu. Można przy okazji zmienić elementy rozrządu.

Co do wariatora - z tego co pamiętam 1.6 FSI nie ma zmiennych faz rozrządu, ale nawet jeśli, to pasek się raczej nie rozciąga i nie zmienia faz, w przeciwieństwie do łańcucha w 1.4 TSI, które to rozciągnięcie powoduje minimalne przesunięcie kątów wałków i błąd w postaci źle dobranych faz zaworów.

Skoro klekocze ci zaraz po odpaleniu to raczej będą to szklanki.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#6 2011-11-30 07:03:50

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

No tak, tak. Klekocze przez 1-2 sekundy. Potem spokój.

Offline

 

#7 2011-11-30 15:09:30

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

No to popychacze hydrauliczne (tzw "szklanki").
Upuszczają olej jak stoi i zanim się napełnią, luzy zaworowe są duże, dlatego klekoczą. Wymieniaj, bo przy zbyt dużych luzach krzywki wałków dostają po dupsku, a koszt szklanek nie jest duży.
Roboty też dużo nie ma - zdjąć pokrywę zaworów, wałki rozrządu, wyjąć stare hydropopychacze, włożyć nowe i złożyć spowrotem wszystko w odwrotnej kolejności - czteropak powinien wystarczyć na robotę.
Przy okazji kup nową uszczelkę pokrywy zaworów, bo inaczej będzie ci przeciekał olej ze starej, rozgniecionej.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#8 2011-11-30 22:33:12

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

yy... a ile tych szklanek jest ? 4 ?
I co najlepiej wszystkie od razu nie ?
Orientujesz się jakie mogą być ceny w przybliżeniu tego ustrojstwa ?

Offline

 

#9 2011-11-30 22:46:33

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Tyle co zaworów czyli chyba 8 czy 16?
Jak już się rozbiera to chyba lepiej wymienić
Popychacz renomowanej firmy np. INA kosztuje koło 30-40zł

Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-30 22:47:09)

Offline

 

#10 2011-12-01 00:17:06

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

FSI to silnik 16v - 16 popychaczy po 30-40pln.
Ale nie wszystkie muszą być wywalone.

Tu dużo na temat:

http://www.google.pl/webhp?hl=pl#sclien … 66&bih=639


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#11 2011-12-03 13:03:47

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

łoooo.... to fajnie nie jest. Z robocizną jak nić będzie 1000 zł.

Kurcze jestem coraz bardziej zawiedziony autami po 2000 roku. A jak czytam o najnowszych, to coraz bardziej się do Daci Duster  czy Fiata Punto przekonuję. Dobra plastiki to nie wszystko, jak co chwila trzeba coś naprawiać...

Golfa kupiłem za 18 000 pln. Do tej pory (6mcy) dołożyłem 3500 pln. I to tylko jedna była awaria, a reszta to sprawy serwisowe zalecane przy przebiegu pow. 150 000 km. Ja lubię mieć wszystko zrobione tak aby nie było niespodzianek.
I teraz te szklanki psują mi cały obraz i radość z jazdy

Offline

 

#12 2011-12-06 15:58:18

 rafik1967

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: ŁÓDZ
Zarejestrowany: 2011-11-30
Posty: 160
Punktów :   
Silnik :: 3,2
Moc [KM] :: 200+
Rok :: 2003
Imię :: Rafał
WWW

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Wariator zmienia ustawienia wałka ,mniej wiecej działa jak vtec w hondach .jak nie bedzie trzymac sprezynka wewnątrz wariatora to będzie uciekało ciśnienie co w efekcie przy odpaleniu zwłaszcza po postoju będzie słychac grechotanie ,tak jak by zawory były nie wyregulowane ,znika ten dzwiek po jakis 3 sek .

Offline

 

#13 2011-12-06 16:55:54

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Nie do końca jest tak jak piszesz Rafale - wariator zmienia ustawienia położenia krzywek względem siebie, a nie pogłębia ich pracę. Skutkiem tego jest inny moment otwarcie i zamknięcia zaworu co wpływa na charakterystykę pracy silnik (głównie zwiększenie momentu obrotowego). Nie powoduje on dozowania większej ilości powietrza do cylindra jak dzieje się to w V-TEC'u.

Wariatora w 1.6 FSI jednak nie ma - nie różni się w zasadzie od 1.6 16V - jedyną innowacją jest wprowadzenie elektronicznego wtrysku bezpośredniego w celu uzyskania uwarstwionej mieszanki przy zaworze, a ubogiej w reszcie cylindra (przy niskim obciążeniu, wskutek czego silnik spala mniej paliwa. Na wysokich obrotach (duże obciążenie) mieszanka jest homogenizowana i cykl pracy w zasadzie nie różni się od silników z wtryskiem pośrednim (na zawór).


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#14 2011-12-06 22:20:55

 rafik1967

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: ŁÓDZ
Zarejestrowany: 2011-11-30
Posty: 160
Punktów :   
Silnik :: 3,2
Moc [KM] :: 200+
Rok :: 2003
Imię :: Rafał
WWW

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Tak jak napisał Kajetan wariator to nie Vtec zgadzam sie z tym ,ale mi nie chodziło o zasade i wpływ zmiennych faz rozrządu tylko o mechanizm jakim jest wariator i ,że jest tak samo napędzany olejem i przy braku szczelności objawia sie grechotaniem. A w silniku tym co posiadasz w swoim aucie faktycznie takiego urządzenia nie ma ,wiec moze jakis zaworek nie domaga i sobie klekocze .

Offline

 

#15 2011-12-07 00:13:32

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Na 99% są to popychacze hydrauliczne - znam temat i pomaga tylko wymiana.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#16 2011-12-07 03:59:35

 rafik1967

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: ŁÓDZ
Zarejestrowany: 2011-11-30
Posty: 160
Punktów :   
Silnik :: 3,2
Moc [KM] :: 200+
Rok :: 2003
Imię :: Rafał
WWW

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

To powodzenia w jak najtańszej wymianie Pozdrawiam

Offline

 

#17 2011-12-10 23:22:53

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Wariator faz rozrządu w MK4 1600 FSI ?

Kajor napisał:

... jedyną innowacją jest wprowadzenie elektronicznego wtrysku bezpośredniego w celu uzyskania uwarstwionej mieszanki przy zaworze, a ubogiej w reszcie cylindra (przy niskim obciążeniu, wskutek czego silnik spala mniej paliwa. Na wysokich obrotach (duże obciążenie) mieszanka jest homogenizowana i cykl pracy w zasadzie nie różni się od silników z wtryskiem pośrednim (na zawór).

Ta....... nie ważne co to znaczy, ale ładnie brzmi

Dzięki. Zabiorę się za te szklanki. Poczytam o tym i ruszę w temat. Póki co nie ma tragedii. Czasami zaterkocze, ale nie powiększa się to przez ostatnie pół roku...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Kobylin zbiorniki na szambo