Golf 4 Klub Polska
Zakładam tu temat, być może ktoś potrafi pomóc: audi A3 8P 1,9 TDI, climatronic. Problem jest taki, że po odpaleniu auta klima pracuje jakiś czas, a potem zaświeca się "ECON", dmuchawa schodzi na niższy bieg. Wentylatory chłodnicy się nie załączają. Ciśnienie w układzie sprawdzał chłodnik, mówi, że jest nieco za mało, lecz w normie i że uzupełni jak znajdzie się usterkę. Podczas jazdy klima działa jak trzeba.
Więc obstawiam, że to właśnie o te niezałączające się wentylatory chodzi (za wysokie ciśnienie czynnika w układzie)
Co i jak posprawdzać, zanim pojedzie na kompa?
Offline
No właśnie kompem, Vagiem sprawdzić, a samodzielnie kody usterki na wyświetlaczu climatronica- bo jakieś muszą być.
Skoro nie załączają się wentyle - to sprawdzić ich obwód elektryczny, bezpieczniki, przekaźniki, wentyle sprawdzić na krótko czy w ogóle działają.
Kody klimy i jak na Forum i w necie. Tak samo wentyle na krótko.
Offline
Również podejrzewam że wina po stronie wentylatorów, gdy robi się za wysokie ciśnienie dobrze że wyłącza bo mogło by rozerwać instalację. Może porostu czas przyszedł na wymienię, posprawdzać bezpieczniki również te na aku, podejrzewam że z wtyczkami będzie, rzadziej sterownie mogło paść. Pytanie gdy silnikowi robi gorąco, to załączają się wentylatory? Oczywiście na wyłączonej klimie?
Gdy swojego bum buma kupowałem to miałem 2 do wymiany załączały się dosłownie na kilka sekund
Ostatnio edytowany przez achtung (2015-06-08 17:38:41)
Offline
Robię wszystko tak jak tu https://www.youtube.com/watch?v=xH9f8kl4stU i ukrytego menu nie da się włączyć, w żaden sposób, ani jednocześnie wciskając przyciski, ani trzymając obieg i naciskając górny nawiew, ani trzymając dłużej - jednym słowem próbowałem wszystkiego i nic.
Bezpiecznik pod maską F8 sprawny.
>>> Gdzie znajduje się ten cały sterownik wentylatorów z przekaźnikami? Nie mogę nigdzie go namierzyć...
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2015-06-09 13:02:58)
Offline
Gdzie znajduje się sterownik wentylatorów w Audi, Musisz pytać na forum Audi.
W golfach znajduje się pod półką akumulatora ....
PS. Idz za wiązkami od wentylatorów po przez złączki ( trzeba jakoś je odpiąć aby zdemontować ) do pierwszego "pudełka" które napotkasz, to najszybciej będzie przekaźnik wentylatorów....
Offline
Porównałem sygnały we wtyczce dochodzącej do wentylatorów (4 pin) z audi i golfa 5 z takim samym silnikiem, sygnały są identyczne, w golfie wentyle działają, w audi nie, więc obstawiam padnięcie wentyli w audi. Podłączę te tu te tam i wsio będzie jasne
No i przyczyna znaleziona - zawieszone szczotki w obu silnikach.
Jest natomiast inny problem = teraz silniki startują zaraz po przekręceniu kluczyka, a wyłączają się kilka sekund po wyłączeniu kluczyka. Nie ważne czy klima włączona czy nie, czy nadmuch włączony czy nie.
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2015-06-10 18:08:26)
Offline
Podmień przekaźnik, pewnie jest na zwarciu. Dlatego wentyle cały czas działają....
Rozkręcałeś silniki że szczotki zawieszone ??? Czy tylko przedmuchałeś je...
Offline
Tak, silniki zostały roznitowane (oryginalnie są nierozbieralne), pył ze szczotkotrzymaczy usunięty i działa. Tyle że niestety startują po przekręceniu kluczyka (2-3s po).
Przekaźnik.... tyle że dalej nie wiem gdzie się znajduje, będę coś szukał
Offline
oj, a neta nie Masz.... ???
Może ten link poradzi, http://nanoforum.pl/audi-a3-sterownik-w … klimy.html
Ponoć w Audi to pod lampą koło akumulatora.
A najprościej, po kablu od wentyli do takiego pudełka jak tu: https://www.google.co.in/search?q=przek … cgodnqwAzQ
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-06-11 05:57:38)
Offline
Ja miałem podobny problem w szkodzie 1.9 105 km. Jak stoisz przed samochodem po prawej stronie masz skrzynkę z bezpiecznikami. Ja w tej skrYnce jak ja rozebralem miałem zielono i wentylatory non stop chodziły. Sprawdź to najpierw
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Tam już na samym początku patrzyłem, wsio ok, sprawdziłem też bezpiecznik F8, który ponoć jak spalony to wentyle kręcą cały czas.
Na forum audi piszą że to wina modułu w silniku dużego wentyla, więc jeszcze raz założę je z audi do golfa 5 i zobaczę co się dzieje, bo w golfie pracują wentyle jak należy, to najszybszy sposób sprawdzenia czy to dziadostwo jest walnięte.
>>>> Założyłem wentyle z audi do golfa (też z klimą tylko ręczną) i działają poprawnie, po przekręceniu kluczyka nie pracują, po załączeniu nawiewów i ustawieniu temp na minimalnie włączają się, po wyłączeniu nawiewów nie pracują. Także coś gdzieś dalej ....
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2015-06-11 13:05:51)
Offline
To Ci piszę że przekaźnik, wiesz już jak wygląda i jak znaleźć... po kablu...
Skoro po przekładce działają prawidłowo....
Offline
Działają działają, podmieniłem nawet z golfa do audi i też kręcą cały czas, gdzie w golfie działają prawidłowo. Więc będę szukał tego badziewia, gdziekolwiek jet, jeśli wgl jest
Offline