Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


  • Index
  •  » Silniki diesla
  •  » Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

#1 2015-07-26 17:41:23

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Hej, od jakiegoś czasu mój golfik ostro kopcił i wpadał w tryb awaryjny, wszystko na to wskazywało że zapieczona geometria, bo nawet ruch sztangą był strasznie malutki i dodatkowo gofer nie zbierał się od samego dołu tylko od ok 2 tyś, a zawsze było inaczej z tego względu że jestem po cheepie i fajnie się zbierał na każdym biegu.

Oddałem do magika, aby zrobił tą geometrię, zrobił ją, wypiaskował etc, wymienił nawet nową gruszkę na używaną, no ale dobry stan i było dobrze, nie wpadał w tryb awaryjny jak go przeciągnąłem porządnie, ale jakoś ostatnio często ZNÓW mu się to zdarza, wchodzi w tryb awaryjny przy ok 130km/h jak to wiadomo i potem nic nie jedzie, tak samo ze zbieraniem się, zbiera się troszkę gorzej niż zaraz jak wyjechałem od niego, tak mi się zdaje. Mówił mi jeszcze że turbawka już ma lekkie luzy na wirniku no i fajnie byłoby ją zregenerować jak ma ją wyciągniętą, ale nie chciałem tego robić bo wstawiam od ARL'a za niedługo, a nie jest ona w takim tragicznym stanie, że nie można już na niej jeździć.

Dodatkowo kazałem wyczyścić mu kolektor wydechowy i EGR, mówił że krzywdy nie było. Wężyki od podciśnienia wymieniałem jakiś czas temu, nie dawno można powiedzieć.

-Co to może być powiedzcie mi, nie mam już pomysłu a czeka mnie trasa z Gdańska do Zakopanego :O

-Czy kolektor ssący też ma coś z tym wspólnego, bo jego nie czyściłem? Może być od tego ten tryb awaryjny?

-Chyba nie trzeba zaraz regenerować turbiny, no bo patrząc logicznie tryb awaryjny (tak mi się zdaje) nie jest od tego że turbina jest juz zurzyta trochę, tylko coś jest jej przyczyną, ale w innym kierunku (mogę się mylić)

Nagradzam plusikami, za każdą konkretną odpowiedź, od tego one są!


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#2 2015-07-26 19:39:00

 Crash

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-03-21
Posty: 214
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AJM
Moc [KM] :: 115

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Co mówi VAG? Robiłeś logi dynamiczne?
Skoro turbina jest w słabym stanie i silnik wpada w tryb awaryjny to prawdopodobnie turbo przeładowuje.
Zrób logi i będziesz miał podane wszystko na tacy.

Offline

 

#3 2015-07-26 19:49:26

 Dominik92

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: TSZ
Zarejestrowany: 2014-04-13
Posty: 39
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90 KM

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Przepływościomierz ?

Offline

 

#4 2015-07-26 19:51:44

 kane

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 2931
Moc [KM] :: wystarczy
Rok :: 2002
Imię :: polonista

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Kolektor ssący jak najbardziej powinien być wyczyszczony-zależy ile jest tam nagaru,bo to moze powodować dymienie z powodu zbyt małego przepływu powietrza.Zawór egr jest sprawny czy przycina sie? Jak bedzie cały czas zamkniety to pal licho,gorzej jak jest w pozycji otwartej w % wartości-autko bedzie muliło.

Co do turbiny-"lekkie luzy" to jest pojecie względne.Niewybierałbym sie z takim osprzętem w tak daleką drogę.

Offline

 

#5 2015-07-26 20:28:03

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Aktualnie Golf nie kopci już nic, tylko wpada w ten tryb awaryjny i gorzej troszkę się zbiera. Zawór egr wydaje się być sprawny natomiast kolektor ssacy nie był czyszczony może to jest przyczyną tego?

Co do logów nie robiłem ich właśnie nie mam żadnego Vaga muszę oddać auto do kumpla żeby zrobił logi dynamiczne i sprawdził co tam siedzi

Co do przeplywomierza za co on dokładnie odpowiada?  Lecą plusy dla was, ale prosiłbym jakby coś wam przyszło do głowy podzielić się z tym


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#6 2015-07-26 20:34:44

 kane

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 2931
Moc [KM] :: wystarczy
Rok :: 2002
Imię :: polonista

Offline

 

#7 2015-07-26 21:16:22

 Dominik92

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: TSZ
Zarejestrowany: 2014-04-13
Posty: 39
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90 KM

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=709

O N75 nikt nie wspomniał. Tu jest roziniecie tego tematu

Offline

 

#8 2015-07-26 21:59:56

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Kane rozjaśniłeś mi temat co do tego

PRZYPOMNIAŁO MI SIĘ jeszcze że dziwnie się dzieje z temp od tego czasu co zrobiłem i wyczyściłem geometrie, raz jest tak że kreska od temp silnika jest przed 90 czyli jakieś 85 stopni a jak już go przeciągne mocniej dochodzi do 90, natomiast jak odpuszcze i dalej jade spojojniej spada dalej i nie jest 90, nie trzyma w pionie ciągle 90 tak jak to powinno być - to ma coś z tym wspólnego??, to właśnie wina PRZEPŁYMOWIERZA?? bo chyba powoli jesteśmy ku CELU i stawiam wszystkim

Co do N75 to jeszcze przed geometrią sprawdzałem zaworek zamieniałem kolejnością z N18 i było tak samo że wpadał mi w tryb awaryjny, ale wtedy to była wina wężyków bo po wymianie było ok ale PLUSIK LECI

Ostatnio edytowany przez Dandusiek (2015-07-26 22:01:40)


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#9 2015-07-26 22:12:09

 kane

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 2931
Moc [KM] :: wystarczy
Rok :: 2002
Imię :: polonista

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Z temp.maiłem to samo co Ty-nie chciało utrzymać sie na 90*.Problem rozwiązało wymiana (w aso) termostatu i teraz jak tylko silnik osiagnie temp.90* to juz wskazówka sztywno stoi pionowo jak po wiagrze 

Offline

 

#10 2015-07-26 22:25:35

 konix1993

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Widzów
Zarejestrowany: 2015-06-14
Posty: 16
Punktów :   
Silnik :: ATD
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2002
Imię :: Adam

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Pompa Vacum daje slabe cisnienie i dla tego przelacza ci sie w tryb awaryjny sprawdz rurke co wychodzi z pompy Vacum do serwa jak ma tam luz na boki to jest napewno to. A jak nie bedzie miala to podepni zegar i czy daje -1bar na wolnych obrotach jak nie bedzie dawac to na pewno to. Pozdrawiam 

Offline

 

#11 2015-07-26 23:07:08

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Co do pompy vacum to podobno magik sprawdzał i ciśnienie się zgadza, bo mówiłem mu że jak raz depne hebel to są zajebiste heble aż dęba staje, ale jak odpuszcze i zaraz po dosłownie ułamku sekundy chce jeszcze raz depnąć to pedał jest już twardszy i hamulce słabiej już hamują, bo czasem się hamuje na maksa odpuszcza i jeszcze raz daje hebel bo jakiś pajać wcześniej przykładowo zamulił na światłach, noi mówił że wszystko jest dobrze - kurczę nie wiem gdzie już winy szukać... ;/

Czyli Kane poszedł mi termostat, ale dziwne bo jakoś od razu jak wyjechałem od niego to tak było, zbieg okolicznośći? czy magik mógł coś tam go uszkodzić? na razie bez tego da się jeździć, coś się stanie?


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#12 2015-07-27 00:11:49

 konix1993

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Widzów
Zarejestrowany: 2015-06-14
Posty: 16
Punktów :   
Silnik :: ATD
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2002
Imię :: Adam

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Sprawdz sobie ta kruciec co wychodzi z pompy czy nie lata na boki i jak masz tak z hamulcami to napewno pompa vacum kolega mial tak w golfie z identycznym silnikiem i winna byla pompa vacum

Offline

 

#13 2015-07-27 20:20:38

 golf414

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-02-12
Posty: 1183
Punktów :   
Silnik :: 318d
Moc [KM] :: 160
Rok :: 2006
Imię :: Adrian

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Damian to jest to co Ci mowilem o vacumie, wiesz ,ze przerabialem to samo w Leonie 
Odlacz jeszcze pompe podcisnia i sprawdz czy dalej bedzie mulil, jak cos znasz adres przyjedz poszperamy, mam akurat w domu n75 n 18 i vacuma , zawsze mozna podlaczyc i zobaczyc czy jest roznica Jak cos to tel dzis mam nocke wiec dzwon


http://www.fotoszok.pl/upload/1de9e49a.png

Offline

 

#14 2015-07-27 21:25:54

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Tak panowie, ale właśnie tego luzu tak nie zastałem, wymieniałem już raz króciec po poszedł łądnie na łączeniach to wgl hebli nie miałem aż prawie w brame u siebie wjechałem, a nie zauważyłem żeby była gdzieś dziura, lub też jakieś luzy. Adi no bym poszperał ale ty czasu nie masz nigdy dla swojego Misia  

P.S Koledzy podpowiedzieli mi żeby zrobić logi dynamiczne 011 i wtedy się okaże czy dmucha za mało powietrza czy za dużo, a co jeśli za dużo - co odpowiada za to, a co jeśli za mało? Ktoś wie może ;> 

Ostatnio edytowany przez Dandusiek (2015-07-27 21:36:01)


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 
  • Index
  •  » Silniki diesla
  •  » Tryb awaryjny- co teraz? Zrobiona geometria, wyczyszczony kolektor.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Dartmouth Sunny Rooftop Terrace apartment Sonniges Jura Loft im Golf Paradies Hilzhofen Hotels Burghausen Noclegi Ringkøbing