Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam, przedwczoraj podczas jazdy wyświetlił mi się komunikat "Olstand Prufen", do tego zapaliła się lampka od oleju na desce na kolor pomarańczowy. Sprawdziłem stan oleju, na bagnecie połowa wcięcia, dolałem trochę (3/4 miarki na bagnecie), niestety lampka nie gaśnie. Wybrałem się do kumpla który posiada kabelek do VW i program Vagen, przeskanowaliśmy w poszukiwania błędów i nic nie wykazało. Miał ktoś z was taki problem?
Mój Golf to rocznik 2002 silnik 1.9 TDI 101KM.
Offline
Czasem te czujniki gasną dopiero jak olej jest na maxa. Mógł też się uszkodzić czujni kale wtedy vag powinien to wykryć.
Offline
Jak doleje na maxa i dalej będzie się świecić to muszę od razu wymienić ten czujnik, czy można z tym jeździć? Skoro bagnet pokazuje odpowiedni stan to chyba nic się nie powinno stać.
Offline
raczej napewno ale nie mozliwe ze nie wykazało błędu zadnego na vagu
Offline
zazwyczaj z tego co się orientuje to ten komunikat gaśnie jak się doleje na maxa, nawet jak jest oleju do połowy
Offline
Tak zaawansowany nie jestem żeby to sprawdzić, będę musiał chyba do mechanika się udać. Jutro spróbuje jeszcze dolać oleju na maxa.
Offline
Poczekaj z tym dolaniem na maxa, udaj się pierwsze do mechaniora i zobaczysz co ci powie. A tak na marginesie ten stan '' max'' nie wpływa dobrze na silnik [ też była wzmianka o katalizatorze że uszkadza ] jest nie zalecany, dość sporo o tym czytałem.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-12 21:23:48)
Offline
To ja się może przyłączę to tematu, bo mi się też zapala kontrolka od oleju, lecz na czerwono. Tylko taki szczegół, że zapala się tylko na zimnym silniku... Auto trochę pochodzi i po ponownym odpaleniu wszystko jest ok. Poziom oleju prawie max, VAG nic nie wykrył. Kłopoty się zaczęły po wycięciu kata. Nie wiem czy to coś ma wspólnego, czy tylko zbieg okoliczności. Jak myślicie, co to może być?
Offline
A ile ma olej? Może jak jest zimny to gęstnieje i na początku nie wszędzie dociera.
Albo ewentualnie filtr paliwa mógł się przypchać.
W gorszym wariancie pompa oleju już może ciśnienia nie dawać odpowiedniego.
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-13 09:26:51)
Offline
To ja tez sie dolacze bo mi tez sie zapala na kolor pomaranczowy. Zapala sie roznie raz po 10 km. czasem po 100, a czasem i wiecej. Nie robilem z tym nic poki co bo nie wiem zbytnio co...
Offline
Z tego co udało mi się wyczytać na necie pomarańczowa oznacza niski stan oleju. Nawet jak jest w połowie na bagnecie to się zapala. Jeśli według nas stan jest ok to żeby zgasić kontrolkę to trzeba otworzyć maskę, wtedy auto widzi że sprawdzamy stan oleju. Czytałem że świecenie się na pomarańczowo kontrolki może powodować uszkodzenie czujnika otwarcia maski.
Offline
nie znam sie zbytnio ale możliwe jest że po prostu czujnik się zasyfił i przekłamuje, czujnik jest zasilany jakimś tam napięciem może przyciągać drobinki metalu i niedokładnie określa poziom płynu. ja bym przy następnej wymianie oleju wyciągnął czujnik i wyczyścił go, jeśli sie nie mylę czujnik jest przykręcony od dołu miski na 3 imbusach.
Offline
lukker mysle, ze w moim przypadku masz racje, ze jest to czujnik otwrcia maski bo jak otwieram maske to kontrolka gasnie.
Offline
Nero wystarczy odkrecic tak jak ci ELF podpowiada i wyczyścić .
Offline
Strony: 1