Golf 4 Klub Polska
Witam.
Właśnie zakupiłem komplet felg z oponami i zwracam sie do Was drodzy forumowicze jak dobrze i zakonserwować okolice kół przy wymianie. Może znacie jakieś dobre środki do czyszczenia lub jakieś sposoby jak zadbać o nasze samochody.
Nigdzie nie widziałem podobnego tematu więc utworzyłem nowy, jeśli jednak jest to prosze o link do wątku.
Pozdrawiam i licze na szybką odpowiedź gdyż ciepełko jest a ja na zimowych jeszcze
Offline
Podstawa po zimie to pojechać na myjnię i umyć podwozie - usuniesz kurz, brud, sól i etc... pozostałości po zimie.
Potem kolejno strony na kołek...
Ja rozbieram hamulce, szczota do metalu i czyszczę prowadnice klocków na biało, właściwie wszędzie gdzie się da to szczotą do czysta od rudej. Uważając na gumowe elementy osłon tłoczka i prowadnic.
Dalej to mój osobisty wybór ( różne szkoły i nauki są... ). Na prowadnice kloców smar miedziany z puchy pędzelkiem nakładam, tak samo na śruby prowadzące.
Jeśli na tarczy jest rant, a raczej jest... delikatnie oblatuję go do okoła szlifierką. Osłonę tarczy czyszczę i maluję na ile jest dostęp zwykłym czarnym chlorokauczukiem. Tak samo potraktować można przewody sztywne miedziane lub aluminiowe - przetrzeć szmatką z benzyną umalować - poza złączkami. Elementy gumowe przewodów, złączki gumowego ze sztywnym przetrzeć tak samo - potraktować sprayem do konserwacji gumy.
Śruby kół to szczotą do czysta, bez żadnego smarowania, ew. tylko łby na Twój kolor... .
Są tacy co malują na dowolne kolory zacisk i prowadnice... ja wolę tylko oczyścić.
Jak Masz pojęcie Możesz zdjąć osłonę tłoczka, umyć w benzynie wysuszyć i zakonserwować sprayem do gumy, widoczne brudy na tłoczku przetrzeć szmatką do czysta, delikatnie zwilżyć go płynem hamulcowym - nie smaruj niczym innym!
Tarczę hamulcową poza miejscami styku z klockiem Możesz oczyścić, pomalować choćby srebrzanką - dla estetyki...
Wszystko potem wysuszyć gdzie trzeba złożyć i jeździć.
Offline
Podnieś tył z jednej, podłóż klocek pod mocowanie sprężyny/amora do belki, opuść, i z drugiej strony tak samo. Przód analogicznie, klocki pod wahacz na mocowaniu sworznia zwrotnicy. Nie polecam takich robót na lewarku ogólnie, co klocek to klocek, a ręce będziesz pchał tu i tam
Ostatnio edytowany przez lukszumk3 (2016-05-10 22:22:22)
Offline
Spokojnie, aby dobrze położyć. Na pewno bezpieczniej jak na lewarku z koła zapasowego
Dwa kienki drewna z szopki, bądź z lasu, cokolwiek żeby było stabilne i jazda z tematem
Offline
Kwestia gustów Każdy robi auto pod siebie, jak mu się podobają zaciski w kolor, to nic nie stoi na przeszkodzie.
Offline
Chrzanek napisał:
(...) to nic nie stoi na przeszkodzie.
Stoi, ruda szmata na prowadnicach i jarzmie oraz utlenione aluminium
Polecam dobrze się wziąć za czyszczenie, do malowania hammerite, gęstą farbą robić grube powłoki tak żeby grudki rdzy nie wystawały nad farbę bo zacznie wyłazić znów wspomniana wcześniej ruda...
Ale jak się pomaluje to ładnie to wygląda
Offline