Golf 4 Klub Polska
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem GOLFIKA IV 1.4 16v. postanowiłem zobaczyć w jakim stanie jest filtr powietrza i zauwżyłem ze jest zalany olejem który dostaje sie z lewej strony pokrywy filtra , do której dochodzi jakiś przewód i z jego sączy sie ten olej.]
A i jeszcze jeden temat jak sprawdzałem olej na bagnecie było ponad max!! nie wiem czemu tyle go tam było i spuściłem ok 1,5(szok) do wymaganego poziomu.
Jaka może byc tego przyczyna ? czy winne temu był za duży stan oleju w silniku ? z góry wszystkim dziekuje za odpowiedzi.
Offline
Stan mega stan skoro tyle upuściłeś totalny szok jak napisałeś,a stan płynu chłodzącego się nie obniżył czasami?
Offline
Taki powiększony stan wskazuje właśnie na uszczelkę a barwa oleju powinna być inna jak to by określić "mlekowata"? podchodząca pod biały mętny...
Offline
Płyn jak się dostanie do oleju zmienia barwę jak opisałem nawet na bagnecie można zauważyć ,kwestia czy ty wymieniałeś i przelałeś czy ktoś inny?
Offline
Własnie ktoś inny mądry zmienił i przelał o wiele za dużo, i olej poszedł do plynu chłodniczego. jak unormowałem poziom oleju wyczyściłem zbiorniczek problem nie zniknał. Do filtra nadal dostaje sie olej saczy sie i minimalne slady są oleju w zbiorniczku na płyn chłodniczy. W nie długim czasie i tak muszę wymienic olej na nowy przy okazji wymienie płyn chłodniczy tylko nie wiem czy uszczelke tez ?? czy zastosować jakis płyn uszczelniający ?? i co z tym filtrem powietrza ??
Ostatnio edytowany przez czuczek1 (2011-12-24 17:24:34)
Offline
Skoro oleju było za dużo, mogło od ciśnienia uszkodzić uszczelkę, i teraz olej się przedostaje.
Offline
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5f … 46af0.html
w tym miejscu kóre zaznaczyłem jest jakis przewód przez który saczy sie olej.
Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ? jk rozwiązać ten problem ??
Offline
odpowietrzenie skrzyni korbowej <odma>
Offline
zrób zdjęcia jak możesz jak to wygląda.. (dla potomnych)
Offline
prawdopodobnie zassało tam oleju i teraz wypluwa zeby wyczyścić to kanał i z tyłu silnika jest plastikowa pokrywka to się czyści bo w zimę lubi przymarznąć ..
uszczelkę pod głowicą lepiej wymień bo jak wedrze się woda z chłodzenia do oleju to będzie przykro
jeszcze lepiej to spuść olej i wodę i wlej coś nowego i tu i tu
polecam kaufland mają oleje i wody produkowane tam gdzie elf i petrygo
Offline
hmm możliwości przybywania oleju w silniku//
kopci= dziura w tłoku lub pęknięte pierścionki = paliwo w oleju i kopci na niebiesko
padnięta uszczelka = emulsja zamiast oleju= może kopcić na biało
jakby co to opisz dokładnie co teraz się dzieje
Offline
ok wyczyszcze tę odmę, po nowym roku wymiana plynów i uszczelki na nowa i oby było wszystko ok
a kopcić to nie kopci tylko na zimnym silniku sa widoczne spaliny białe.
po za tym wszystko chodzi dobrze tylko jak wkrecam na obroty to powoli spadają nie wiem czy to żłe czy dobrze ??
a i przy odpalonym silniku jak dotknąłem palcem miejsca na poczatku kabli rozruchowych to mnie popiesciło !!! i muszę chyba je wymienic na nowe
Offline
Wracając do oleju ; przekroczenie maksymalnego stanu o centymetr to już sporo ( ok 0,5-0,8l za dużo). Ten mądry co to zrobił dobrze o nim nie świadczy, teoretycznie silnik mógł przeżyć mniejsze przekroczenie, ale nie w takiej dawce jaką opisujesz ( 1,5l ). Przecież nie wiadomo czy nie doszło do chlapania oleju na cylindry i mogło dojść jeszcze do uszkodzenia katalizatora nie wspominam o reszcie co jest już napisana przez innych.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-24 22:37:02)
Offline
czuczek1 napisał:
ok wyczyszcze tę odmę, po nowym roku wymiana plynów i uszczelki na nowa i oby było wszystko ok
a kopcić to nie kopci tylko na zimnym silniku sa widoczne spaliny białe.
po za tym wszystko chodzi dobrze tylko jak wkrecam na obroty to powoli spadają nie wiem czy to żłe czy dobrze ??
a i przy odpalonym silniku jak dotknąłem palcem miejsca na poczatku kabli rozruchowych to mnie popiesciło !!! i muszę chyba je wymienic na nowe
jak popiesciły zapłonowe ,,, to dobrze popiesciły
aso montowało podgrzewacze do odmy w 1,4
bo nieraz przymarznie i olej wyleci gdzie może , np bagnetem wstaw separator w odme i po sprawie
Offline
Witam,
czuczek1 mam taki sam silnik jak Twój i dokładnie taki sam problem. Do filtra powietrza dostaje się olej tym samym przewodem, który pokazywałeś na zdjęciu, czyli z odmy. Zauważyłem tez ze wywala mi olej przy bagnecie. Mechanik stwierdził że to wina odmy i wymienił na nową ale problem pozostał. Ubywa mi też dość sporo oleju z silnika, ok 1l /1000km, a raczej nie jest spalany bo bo nie widać czarnego dymu z tłumika . Czy rozwiązałeś już problem z olejem na filtrze w swoim aucie ? A może ktoś inny może postawić trafną diagnozę ???
Offline