Golf 4 Klub Polska
Witam, objawy bicia i trzęsienia kierownicy ujawniają się gdy hamują od prędkości min. 90km/h
Na intuicję to krzywe tarcze, ale jak sprawdzić kondycje tarcz? na geometrii? czyt na stacji kontroli sprawdzę tarcze?
Rozumiem, że jak wymieniać to po 2 szt przód lub tył.
Pozdrawiam
czarnaperła
Offline
Jasne że jak wymieniać to parami. Geometrię tarczy sprawdzisz tylko na stole z czujnikiem bicia.
Jeśli nie są zjechane tarcze można spróbować je przetoczyć, ale to naprawdę u dobrego tokarza, ślusarza, warsztatu który to sprawdzi i wykona.
Podstawa to komplet osłon nadkola, osłona tarczy, bo jak ich nie Masz to nowe przy pierwszych hamowaniach i kałuży szlag trafi - dostaną szoku termicznego - będą bić.
Na bicie i trzęsienie kierownicy podczas hamowania ma również wpływ stan opon, wyważenie ( może gdzieś ciężarek odleciał... ) stan zawieszenia ale to też się czuje jadąc...
Offline
TataNka napisał:
...
Na bicie i trzęsienie kierownicy podczas hamowania ma również wpływ stan opon, wyważenie ( może gdzieś ciężarek odleciał... ) stan zawieszenia ale to też się czuje jadąc...
Popieram, ja tak miałem jak kupiłem auto to na osiach były różne opony bridgestony i chyba goodyery z 2006 roku, Przy prędkościach powyżej 100 km/h strasznie trzęsło mi kierownicą, jeździłem na wyważanie ale to nie pomagało aż w końcu odpuściłem. W tym roku kupiłem 4 nowe opony Continental, jakież było moje zdziwienie gdy przycisnąłem gazu na autostradzie, a kierownica ani nie drgnie Teraz mogę jechać nawet do 170 - 180 km/h i nic kierownica się już nie trzęsie
Offline
Odniosę się do samego tytułu tematu.Skoro bije przy hamowaniu od 90 km/h w dół tak do 60/70 km/h to ściągasz tarcze hamulcowe i czujnikiem zegarowym mierzysz w warsztacie poziom bicia piasty a same tarcze ja bym już przeznaczył na złom.Dalej stan łożysk-czy huczą ,buczą, czy przy skręcaniu czy to w prawo czy to w lewo nasila się hałas .Wymiana samych tarcz na nowe gdy z resztą jest problem nic nie da ! bo problem powróci po 2-3 tys km. Niestety kiedyś kupiłem tanie tarcze bo poprzednie biły przy hamowaniu i co ? i to samo co było. DZISIAJ poszedłem po całości i wymieniłem całe flaki zwrotnicy : nowe łożyska (FAG) x 2 ,nowe piasty (HP) x 2 , nowe tarcze i klocki hamulcowe (TRW i Bosch). Zaczynam robić kilometry na tym. Przez min. 200 km będę delikatnie i krótko hamował także eko driving. Reasumując sprawa w moim przypadku bolesna finansowo.Sugeruje najpierw sprawdzić powyższe elementy i ...przygotować grubszy portfel bo osobiście na części nie żałowałem mamony
aha! jak chcesz to mogę udostępnić cenę ogólną usługi
Ostatnio edytowany przez jarazm (2016-08-02 20:13:17)
Offline
Dzięki wszystkim za porady.
Opony mam jeżdżone dwa sezony od nowości. Kupowałem 4, więc gumki jeszcze dobre.
W kwestii zawieszenia nie odczuwam nic (przy skrętach itp) poza biciem kierownicy i tak jak pisałem, jak jeżdżę np. po mieście to przy hamowaniu nic się nie dzieje z kierownicą.
Aha, jadąc z każdą prędkością, puszczając kierownicę, ściąga mnie na prawą stronę, nie tak gwałtownie, ale kierownicę trzeba mieć w rękach
Ostatnio edytowany przez czarnaperła (2016-08-04 20:51:59)
Offline
Skoro zawieszenie wykluczasz, łożysko, oraz opony... to źle ustawiona zbieżność, albo auto po dzwonie i ma przesuniętą podłużnicę.
Offline
Sprecyzuję jeszcze dwie kwestie.
Tak auto miało dzwon trzy lata temu, miał prostowana podłużnicę, ale potem nic się nie działo.
Druga kwestia, to to, że nie bije kierownica na oponach zimowych (drugi nowy komplet zimówek na stalowych felgach)
czyli felgi? w tym przypadku alusy ;-)
Offline
Rzuciłeś zupełnie inne światło na sprawę. Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej.Teraz mój post wcześniej pewnie będzie bezużyteczny
Offline
czarnaperła, dozujesz napięcie jak Hitchcock...
Skoro na innych felach nie ma bicia, zamieniamy opony z tych co biją i wykluczamy albo albo... albo wina opony, albo felgi.
Może alusek dostał przy dzwonie, nie widocznie ale go spaczyło... Pojedz do warsztatu oponiarskiego - sprawdzą bicie felgi.
Offline
Jak Hitchcock to Hitchcock
w zakładzie oponiarskim stwierdzili dzisiaj, że to krzywe tarcze i że felgi są ok !
Offline
to nie kumam.
na jednym komplecie felg i opon bicie jest a na drugim nie ma ??? Krzywizny tarcz i felg się pokrywają ???????
Jesli zrypane tarcze to walić musi na obu kompletach... zgłupiałem już.
Offline
No jak również tak myślę ;-)
Np ostatnio jadę S-ką i przy obrotach 40tys i prędkości 140km/h czuć lekkie trzęsienie kierownicy cały czas...
Offline
Ja myślę że jednak z podłużnicą jest coś nie teges i tyle...
Offline
Tatanka a jak i gdzie zbadać kondycję podłużnicy? Jakieś 2 lata po klepaniu nie biło, możliwe że się z czasem nagięła?
Offline
Była gięta potem prostowana... pewnie przez naciąganie, bo nikt matryc poza fabryką nie posiada.
A naciągana tez pewnie domowymi sposobami... bo taniej.
Nie chcę Cię narażać na nie uzasadnione koszty, ale po tej gmatwaninie przyczyn bicia to sam straciłem pewność co do przyczyny.
A gdzie sprawdzić podłużnicę ?? Zadzwoń do najbliższego ASO VW....
http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacj … ze/30lyj76
Resztę rozpracuj sam, bo nikt niczego już (chyba) tu nie doda w kwestii rozwiązania Twojego problemu.
Offline