Golf 4 Klub Polska
Witam
Dzisiaj podczas dłuższej jazdy po mieście zauważyłem, że ekranik komputerka (ten czerwony ledowy pokazujący spalanie itd.) zaczyna mi momentami dużo słabiej świecić - przygasa tak jakby po bokach.
Podłączyłem miernik do aku i miałem 13,4-13,6V a, gdy załączały się jeszcze wentylatory spadało do 12,5V.
Światła włączone, radio grało, klima na ECON była włączona.
Czyżby akumulator już nie dawał rady, czy może tak ma być?
Golfik IV 1.6 16V benzyna.
Ps. Jeśli trzeba wymienić, to jaki polecacie akumulator do niego? (mam 4głośniki, subwoofer i 250W wzmacniacz)
Offline
Mogą to być oznaki kończenia się komputerka
Offline
Parametry ładowania Masz dobre... chociaż i obciążenie spore, szczególnie że i wzmacniacz.
Pokusił bym się o alternator 90A, i akumulator w granicach 65-70Ah ( podejrzewam że masz 55A ). Upały powoli mijają więc klima w zasadzie tylko do usunięcia wilgoci będzie potrzebna, zaś zestaw hifi swoje pociągnie... Alternator i aku. - powinny dać radę.
Offline
Podłącze się do tematu. Moim zdaniem masz już za niskie napięcie ładowania.Wedle książki serwisowej powinno być 13.6-14.2 (niektóre zródła mówią nawet do 14.8). ..pytanie czy przy rozruchu zapala sie kontrolka ABS ? Pod obciążeniem tak jak pisałeś masz 12.50 V a to jest za mało.Po załączeniu wszystkiego powinno spaść jak już minimalnie poniżej 14 V. Niskie napięcie ładowania świadczy o zużyciu szczotek alternatora.Tyle wiedzy książkowej. Z własnego doświadczenia napisze , że gdy kończył się regulator napięcia to miałem napięcie ładowania 13.6-13.8 V. Po wymianie na nowy 14.25 V bez obciążenia. Natomiast z obciążeniem (światła wszelakie,klima) 14.15 V...Możesz oczywiście pokusić się o wymiany alternatora i akumulatora tak jak napisał kolega TataNka. Działaj w temacie i napisz pózniej jakie efekty
Offline
Kontrolka ABS się nie zaświeca, ale co do wspomagania mam wrażenie, że momentami działa słabo. Zwalałem to trochę na to, że mam opony 16tki, ale czy na pewno? Jak dorwę się do miernika później to sprawdzę jeszcze jakie jest napięcie na zgaszonym silniku i jakie będzie podczas odpalania (podobna nie ma prawa spaść poniżej 10V)
EDIT:
Jednak ABS na ułamek sekundy zaświeca się przy odpalaniu.
Napięcie w spoczynku miałem 12.3V
Przy odpalaniu najniższa wartość jaką widziałem to 9.74V
Następnie bez włączania żadnych odbiorników było 14,2V-14,3V
Ostatnio edytowany przez brocol (2016-08-30 17:00:10)
Offline
Trzeba spokojnie rozglądać się za nowym akumulatorem... Ładowanie bez odbiorników Masz ok.
Masz wrażenie, czy rzeczywiście wspomaganie działa słabo?? Jeśli nic nie cieknie z układu i pompa nie rzęzi to może tylko wrażenie.
Offline
Nie chodzi na tyle źle, żeby nie dało się jedną ręką kręcić, ale czasem trzeba użyć więcej siły, czy wspomóc się drugą ręką dla "bezpieczeństwa"...
Zacytuje kumpla jak dałem mu się przejechać: "Ty, co to wspomaganie tak ciężko u ciebie chodzi? U mnie normalnie leciutko, a u ciebie jakoś tak ch....o"
Ale to inna bajka w sumie, bo póki co zależy mi na załatwieniu sprawy z tym akumulatorem.
Może najzwyczajniej załatwić prostownik i go podładować ?
Po dzisiejszej jeździe sprawdziłem napięcia:
12,55V wyłączony
14,3V włączony
14V odpalone wszystko
Gdy załączają się wentylatory spada do 12,5V ale po 2s wraca w okolice 14V
Przy rozruchu 9,75V
Dosyć się poprawiło, ale martwi mnie ten rozruch <10V
Ostatnio edytowany przez brocol (2016-08-31 18:03:17)
Offline
Podładuj go na spokojnie. http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/ … kumulatora
Potem zobacz jak się sprawuje, może mówi że powoli się kończy.
Przy rozruchu rozrusznik o mocy 1KW musi coś prądu pociągnąć... jest to spadek chwilowy.
Załączające się wentyle muszą tez coś pobrać ( tam nie ma rozruchu gwiazda/trójkąt ). Szczególnie że są dwa, i jak jeszcze klima włączona to startują na II-gim biegu więc na maxa.
Ogólnie po naładowaniu aku. spokojnie bym obserwował co się z nim dzieje.
Kasę na nową VARTA SILVER Dynamic D15 12V 63Ah 610A lub coś bliżej 70Ah - powoli lecz zdecydowanie odkładaj.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-09-03 12:32:58)
Offline