Golf 4 Klub Polska
Witam.
2 tyg temu wymienilem aku na tez używany ale lepszy bo moj stary już nie dawal rady. W zeszla niedziele jezdzilem auto super kreci. W pn rano musialem pchać juz autko. Odpalilem pojechalem do pracy normalnie wróciłem bez problemu. Dzis odpalam wszystko gra o 17 skonczylem prace aku nie kreci nie ma sil.
Mam specjalne urzadzenie do testu akumulatorów porządne,nie jakieś chinskie. 2tyg temu voltomierz pokazywał 12.60v i stan dobry. Dzis po podłączeniu 12.25v wymien akumulator. Coz sie mogło stać? Skończył swoj zywot? Jestem ciekaw czy jutro odpali. Pradu nie ma prawa na lewo brać .
Napięcie ładowania na uruchomionym silniku 13.8-14.1
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-10-26 19:57:35)
Offline
kolunio21 napisał:
Pewnie w słabiej kondycji ten akumulator, teraz wahania temp. są i masz rozwiązanie
A dla pewności sprawdź napięcie po nocy przed odpaleniem,
Dobry pomysł jutro to zrobię przed praca:)
Offline
kristo19921 napisał:
Witam.
2 tyg temu wymienilem aku na tez używany ale lepszy bo moj stary już nie dawal rady. W zeszla niedziele jezdzilem auto super kreci. W pn rano musialem pchać juz autko. Odpalilem pojechalem do pracy normalnie wróciłem bez problemu. Dzis odpalam wszystko gra o 17 skonczylem prace aku nie kreci nie ma sil.
Mam specjalne urzadzenie do testu akumulatorów porządne,nie jakieś chinskie. 2tyg temu voltomierz pokazywał 12.60v i stan dobry. Dzis po podłączeniu 12.25v wymien akumulator. Coz sie mogło stać? Skończył swoj zywot? Jestem ciekaw czy jutro odpali. Pradu nie ma prawa na lewo brać .
Napięcie ładowania na uruchomionym silniku 13.8-14.1
Jak dla mnie to masz małe ładowanie na włączonym silniku(przy włączonych wszystkich odbiorników prądu-swiatła,klima,podgrzewanie szyb,radio itp. ),to samo tyczy się samego aku.
P.S.niema czegoś takiego jak "Pradu nie ma prawa na lewo brać"-komp pobiera prąd na jego podtrzymanie, wyświetlacz km/zegar, migająca dioda w drzwiach kierowcy-niby z kąd "to" wszystko bierze moc?
Offline
kane napisał:
kristo19921 napisał:
Witam.
2 tyg temu wymienilem aku na tez używany ale lepszy bo moj stary już nie dawal rady. W zeszla niedziele jezdzilem auto super kreci. W pn rano musialem pchać juz autko. Odpalilem pojechalem do pracy normalnie wróciłem bez problemu. Dzis odpalam wszystko gra o 17 skonczylem prace aku nie kreci nie ma sil.
Mam specjalne urzadzenie do testu akumulatorów porządne,nie jakieś chinskie. 2tyg temu voltomierz pokazywał 12.60v i stan dobry. Dzis po podłączeniu 12.25v wymien akumulator. Coz sie mogło stać? Skończył swoj zywot? Jestem ciekaw czy jutro odpali. Pradu nie ma prawa na lewo brać .
Napięcie ładowania na uruchomionym silniku 13.8-14.1Jak dla mnie to masz małe ładowanie na włączonym silniku(przy włączonych wszystkich odbiorników prądu-swiatła,klima,podgrzewanie szyb,radio itp. ),to samo tyczy się samego aku.
P.S.niema czegoś takiego jak "Pradu nie ma prawa na lewo brać"-komp pobiera prąd na jego podtrzymanie, wyświetlacz km/zegar, migająca dioda w drzwiach kierowcy-niby z kąd "to" wszystko bierze moc?
Takie napięcie miałem na wylaczonych światłach i wszystkiego i mi sie wydaje ze jest w normie. Kane chodzilo mi ze z innych źródeł prądu nie bierze a takie rzeczy jak opisales to norma.
Offline
Zmierzylem i przed odpaleniem po całej nocy napięcie 9.95v tragiczne. Nawet centralny nie otworzyl sie tylnych drzwi. Dlaczego?
Czyzby aku lub cos prad żre przez noc i to duzo? Jutro kupię nowy akumulator i zobaczymy czy problem sie nie powtórzy.
Dobra mam pomysł gdy wrócę z pracy sprawdze ile ma napięcia wyciagne z auta na noc i jeśli cos ubedzie w duzej mierze znaczy ze aku do wymiany a jesli bedzie bez zmian tzn ze gdzies cos dużo prądu leci.
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-10-27 14:31:41)
Offline
Jutro kupuje taki tyle ze na miejscu.
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6428281011
Offline
Jak nie masz upływu prądy to po prostu aku nie wytrzymuje niskiej temp, a jak mróz będzie to wogóle kaplica,
Najważniejsze aby aku był świeży a nie taki co leży nie wiadomo ile w chłodnych magazynach niby nowy a już podmęczony, kolega ma maxisa z autolandu już 3-4 lata i do tej pory żyje a jeździ tylko po mieście
Offline
Wiem przy okazji wezme ten przyrzad i on mi wszystko powie.
Offline
Polecam Tobie jeszcze markę aku. BANNER, Austriacki produkt. W mieście na pewno będzie miała
taka firma jak AUTOS. Jak masz, podjedź i sprawdź. Ja taki 62 AH, 550A mam za około 250zł po
dobrych rabatach dla znajomych, bo taką marką też handluję. 2 lata gwarancji jak inne marki zresztą.
Offline
Chrzanek napisał:
Polecam Tobie jeszcze markę aku. BANNER, Austriacki produkt. W mieście na pewno będzie miała
taka firma jak AUTOS. Jak masz, podjedź i sprawdź. Ja taki 62 AH, 550A mam za około 250zł po
dobrych rabatach dla znajomych, bo taką marką też handluję. 2 lata gwarancji jak inne marki zresztą.
Zapozno wybralem jednak Bosch ponieważ exide i centra to jedno i samo a nie chce tej firmy. Bosch s5 61ah 600a srebrny. Podobno bardzo dobry.
https://www.google.pl/search?q=bosch+s5 … MZmuIVM%3A
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-10-28 17:46:52)
Offline
Ja właśnie używam 4 rok Bosch S5 bezobsługowy tyle,że mocniejszy i jak na razie jestem zadowolony-ani razu go nie ładowałem
Offline
Ja mam akumulator Jenox Gold 63AH i też jest OK.
Offline
Ja dałem 400zl za 61ah
Offline
Aj chłopaki, tyle przepłacać Ale no nic, nie ważne. Aby jak najdłużej służyły!!!
Offline
Witam wykonałem testy.
Wczoraj przy kupnie aku mial 12.65v napięcia.
Po 50km jazdy 12.90v.
Po całej nocy spadło do 12.70v 610/600a
12.90 było dlatego ze go alternator doładowal?
Waszym zdaniem wszystko oki? Auto odpala szybko i sprawnie.
Offline
Na oba pytania - Tak, i tak.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-10-29 09:49:44)
Offline
Offline
kane napisał:
http://akucentrum.pl/porady.php
Na tej str jest napisane ze napięcie ładowania powinno byc od 14-14.4v a na innej str czytałem ze od 13.8 do 14.4v to jak u mnie.
Offline
Ja mam 14,23V to wszystko zależy od kondycji alternatora oraz regulatora napięcia (kolega ma A3 ASZ i musi go wymienić-koszt w aso 500zł).
Offline
13,8 V jest jeszcze znośnym prądem ładowania przez alternator.
Jeśli zaobserwujesz spadki prądu ładowania rozglądaj się / zbieraj kasę na regenerację / wymianę alternatora
Bo jeśli włączysz parę urządzeń pobierających prąd (grzanie szyby, lusterek,radio + wzmacniacz hifi ...), może się okazać że zwyczajnie dla akumulatora na ładowanie prądu nie wystarczy.
A wtedy to nowy aku. zaraz szlag trafi... i psy na nas Będziesz wieszał... za porady.
Miast polatać kilka lat, roku nie wytrzyma...
Offline
Dzis wykonałem testy ładowania przez alternator aku (nowy)
Na wolnych obrotach bez zadnych włączonych odbiorników 14.33-14.45v
Przy radiu grzaniu szyby,swiatel,ogrzewania 13.80 -13.90v
Oczywiście gdy wylacze np grzanie szyby to juz jest 14.1v
Moim zdaniem parametry super takie jak powinny być.
Offline
TataNka napisał:
więc jeździć.
To rozumiem
Offline