Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#1 2016-09-08 23:01:13

Bartek334

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2016-09-08
Posty: 7
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2001

Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

Witam.

Jak w temacie który jest ciężki : D ale może ktoś się spotkał z takim problemem.

Silnik od roku po remoncie.

Problem z odpalaniem ale tylko po długim postoju, powiedzmy te przynajmniej 24h, ciężko trybi do tego czasem jak zaskoczy to wejdzie na około 300 ob. a po chwili na normalne obroty, tak jak by jakiś garnek nie zaskoczył.

Jak już zapali to pożniej zawsze bez problemu.

Druga sprawa, na początek silnik ma spore drgania na wolnych obrotach po rozgrzaniu co do poduch to za chwilę będzie.

Co najgorsze to szarpie po dodaniu gazu, przeważnie dwa szarpnięcia i jest ok dopóki trzymam gaz nawet mogę deptać do oporu i nic się nie dzieję, po całkowitym puszczeniu gazu efekt jest ten sam dwa szarpnięcia.

Lekkie naciśnięcie gazu to są delikatne szarpnięcia, mocne dodanie to mocno szarpie a czasem szarpnie raz i słychać BUM silnik na poduszkach pierdyknie.

Są wyjątki, nagłe dodanie gazu przy 4tys i wyżej przeważnie nie powoduje żadnych dziwnych rzeczy.

Tak wiem wygląda to na amortyzacje silnika, podporę wymieniłem bo i tak już powodowała ruchy drążka zmiany biegów. W sumie to dwa razy wymieniałem bo pierwsza Topran okazała się gorsza niż obecna : D

Obecnie podpora ma może miesiąc jakaś niemiecka firma podobno wyższa połka, efekt tylko taki że drążek już nie lata.

I jedną boczną wymieniłem LEMFORDER oryginał podobno.

Drugą boczną na razie odpuściłem bo silnik ma takie same spore drgania na wolnych i tak samo szarpie przy dodawaniu gazu.

Dwóch mechaników naprawiało jeden stwierdził że szarpie bo szarpie ale przecież nic się nie dzieję to trzeba jeździć.

Drugi wymienił czujnik spalania stukowego a że nie pomogło to chciał silnik rozkładać ale za dużo by mnie to kosztowało.

Żaden nie stwierdził problemu z amortyzacją silnika.

Myślałem nad ciśnieniem paliwa ze względu na to ciężkie odpalanie ale jak już szarpanie dwa razy to jedzie normalnie nie przerywa moc jest itd.

-świece nowe NGK Platinium

-Cewki Beru około roku mają

-Map sensor VDO

-Przepustnica VDO ma kilka miesięcy

-Egr PIERBURG około pół roku

-Filtr paliwa wymieniony wiosną tego roku


Jeśli ktoś coś to każda sugestia się przyda bo naprawdę nie mam pojęcia co z tym zrobić.

Offline

 

#2 2016-09-09 14:10:21

 kolunio21

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: TczeVW
Zarejestrowany: 2014-01-12
Posty: 308
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2002
Imię :: Rafał

Re: Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

A diagnostykę na kompie robiłeś ? jakieś błędy ? logi można by było zrobić.
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa ? czy po otwarciu drzwi kierowcy słychać przez chwilę pompę paliwa ?

Ostatnio edytowany przez kolunio21 (2016-09-09 14:12:10)

Offline

 

#3 2016-09-09 17:08:20

Bartek334

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2016-09-08
Posty: 7
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2001

Re: Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

Tak robiłem diagnostykę brak błędów ale jakoś nie wierzę w te błędy bo jak w trakcie jazdy nagle przestał palić na jeden tłok to też błędów nie było.

Dla pewności dałem go na diagnostykę do warsztatu i powiedzieli że wszystko jest ok.

Co do logów to akurat nie wiem o co chodzi więc nie robiłem.

Tak po otwarciu drzwi słychać pompę paliwa, a ciśnienie było dziś mierzone ale na samych przewodach paliwowych bo szczerze nie mam pojęcia gdzie na listwie wtryskowej jest miejsce do tego przeznaczone. Dochodziło do 4 bar.

Offline

 

#4 2016-09-10 15:11:54

 kolunio21

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: TczeVW
Zarejestrowany: 2014-01-12
Posty: 308
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2002
Imię :: Rafał

Re: Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

dziwne te objawy są ja bym jeszcze logi zrobił podczas tych anomalii i sprawdził bym jeszcze odczyty z czujników,
Podciśnienia ok? dolot masz szczelny ? ten zaworek co jest przy filtrze węglowym cyka ?

Offline

 

#5 2016-09-10 16:48:38

Bartek334

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2016-09-08
Posty: 7
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2001

Re: Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

Nie wiem o co chodzi z tymi logami jakiś link albo w czym się to robi.

Podciśnienia wyglądają ok dolot szczelny powinien być oringi były wymieniane rok temu.

Właśnie mi przypomniałeś że już miałem problem z filtrem węglowym po remoncie nie wiadomo czemu ten właśnie zaworek czasem po prostu przestawał cykać i silnik dostawał takich jak teraz drgań na wolnych obrotach ale że zaczął działać normalnie po dość krótkim czasie to zostawiłem go w spokoju. Teraz odpaliłem i nie cyka więc wygląda że to jest przyczyna drgań silnika i możliwe że reszty też tylko kwestia czy on padł na amen czy może da się coś tam wymienić ?
Coś mi się kojarzy że dało się zrobić test tego filtra w PL VAG chyba.


Edit:

Test filtra - zaworek cyka tyle że strasznie cicho i w dłuższych odstępach czasu niż przy normalnej pracy silnika ale może tak wygląda test nie wiem.

Wymiana całego filtra nic nie dała nadal nie cyka, opary dochodzą ale reszta działać nie chce. Napiszę jeśli coś uda się z tym zrobić.

Ostatnio edytowany przez Bartek334 (2016-09-20 20:08:00)

Offline

 

#6 2016-11-07 15:49:40

Bartek334

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2016-09-08
Posty: 7
Punktów :   
Silnik :: AZD
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2001

Re: Problem z odpalaniem i szarpanie Golf 4 1.6 AZD

Filtr węglowy naprawiony cyka i działa problemem okazała się sonda która była z leona 2 tak dla testu, że mieszankę robiła dobrą to jeździłem a nie zdawałem sobie sprawy że współpracuje z filtrem węglowym i musi być odpowiednia.

Drgania silnika na jałowym trochę są mniejsze ale wciąż.

Do tego pojawiły się nowe problemy jak falowanie obrotów zdecydowanie na rozgrzanym silniku przez jakiś miesiąc był z tym problem a póki co trzyma jak należy.

Druga sprawa to pojawił się problem z jazdą pod górkę mam na myśli małe wzniesienia, 4 bieg około 2200 ob i czasem albo przestaje reagować na gaz i trzeba puścić i nacisnąć jedzie dalej albo zaczyna szarpać jak cholera po czym jedzie dalej, raz nawet zgasł.

Wymieniłem czujnik położenia wału ale bez najmniejszego efektu.

Co do szarpania podczas jazdy wygląda na to że silnik ma problem z przejściem z jałowego na obroty i w drugą stronę tak samo. Na postoju objawia się to w inny sposób ale zauważyłem że też jest najbardziej zauważalne kiedy schodzi z obrotów to zatrzęsie silnikiem przed przejściem na wolne a czasem nawet zawory zagrają albo stukowe co ważne na zimnym tego nie ma.

Kąt zapłonu na wolnych jest chyba za niski 4-6 ale do przeżycia najgorsze jest kiedy właśnie przechodzi z wolnych na obroty i w drugą stronę, straszne skoki występują od -20 do 18 a tak być nie może. Lewe powietrze ? Wtryski ?

Prośba jakiś link co do robienia logów może to pomoże w rozwiązaniu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.hotels-world.pl Lodging Christ Church hotels-world.pl Ihre Auszeit