Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-10-30 13:39:08

 McDraco

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

5939367
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2011-10-30
Posty: 8
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR [APF]
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2000

Kilka problemów. :/

Witam was serdecznie.
Jestem jednym z tych nieszczęśliwych posiadaczy GOLFA 4 1.6 sr. APF (przynajmniej tak widnieje na obudowie paska rozrządu)
Rocznik 2000 przebieg wg. licznika 158 505 KM wersja 3 drzwiowa.
Wyposażenie.
4 poduszki powietrzne.
wspomaganie kierownicy
regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach
regulacja foteli na 3 sposoby. Manualnie.
podłokietnik ze schowkiem w tylnej kanapie
Kaseciak vw BETA
ABS
Klima AC *schładzacz
oświetlenie bagażnika
dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku
Centralny + bagażnik
Kółko stal 15'
mnie więcej tak się jawi moje wozidełko.

Sprawa wyglądała tak. Pojechałem ze znajomym po auto do niemiec, dokładnie do Berlina na place handlarzy tureckich.
Mój plan to kupić golfa 4 w dobrym stanie, do polatania w sumie to 1 auto moje własne.
Długo chodziliśmy znaleźliśmy cena ok około 6.500 zł czyli na dobrą sprawę, bardzo dobra. Mała wada auto gubi wodę.
Przyjechane do polski opłacone co trzeba, postawione na warsztat. Oczywiście zjechało na lawecie... bo przy takim wycieku nawet do granicy bym się nie dokulał....
Mechanik zrobił wyciek za 80 zł. Jakiś wężyk spraciał i pękł. Spoko. Wsiadam do mojego wymarzonego wozidła. No i czar de prysł...
Falujące obroty, powodują to jakbym operować gazem ani sprzęgłem nie potrafił. Cos skrzypi, skrzynia czasami chrobocze...
Siadłem w domu i prawie sie poryczałem... Już wiedziałem ze kupiłem złom. Ale postanowiłem ze się nie poddam.
Problemy z tym autem to takie mniej więcej, chyba wszystkie:

- Falujące obroty ( do wyczyszczenia przepustnica, nie wiem jaki koszt w warsztacie)
- Wymiana rozrządu i pompy wody ( zrobione 300 + 300 )
- Wymiana Oleju na Pełny syntetyk 5 w 40 (około 250 zł olej + 80 zł robocizna )
- Wymiana sondy Lambda 5 żył ( 400 zł + 80 zł robocizna)
- Wymiana uszczelki pod głowicą (150 zł + planowanie głowicy 80 zł = zrobione przy okazji wymiany rozrządu )
- Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ( tez podczas wymiany uszczelki pod głowicą uszczelka około 60 zł )
- Wymiana gumek zaworowych oraz czyszczenie zaworów z nagaru ( 300 zł )
- Wymycie silnika po bałaganie jaki pozostawiły popękane uszczelki ( 20 zł niestety nie byłem zadowolony z efektu i sam poprawiłem preparatem do czyszczenia silników teraz jest czysty jak prawie nówka )

- Słabe a nawet pogarszające się działanie wspomagania kierownicy, zauważyłem ze brakuje płynu, jest go tyle ze ledwo nawilża miarkę. Zółtawy Do tego w okolicach pompy wspomagania dużo wilgoci ( nie wiem czy to płyn czy woda.. ale raczej płyn hydrauliczny przypuszczalnie do wymiany jest pompa wspomagania. Jednak nie wiem gdzie leży przyczyna wycieku.)
- Nie działające oświetlenie wnętrza samochodziku po otworzeniu drzwi, brak też doświetlenia drzwi.  ( nie wiem co jest patrzyłem za diodą w drzwiach, brak takowej)
- nie działające oświetlenie bagażnika
- Ostry zapach spalin na zewnątrz
- Wyciek z węża doprowadzającego/odprowadzającego ciecz chłodzącą do bloku silnika, w miejsca mocowania do bloku.
- Bardzo ciężko wchodzące biegi 3 oraz 5. ( Przypuszczam ze do wymiany/regeneracji jest skrzynia )
- Usunięcie wycieku ( wymieniony kruciec oraz dosztukowana rurka + wlane nowego płynu około 80 zł)
- Opadnięte drzwi kierowcy
- Pęknięta obudowa lusterka kierowcy
- Popękany zderzak tylny, odpryski lakieru
- Wgniecenie nad tylnym prawym kołem + odpryski
- Skrzypiące zawieszenie Gumy około 100 zł robocizna nie wiem bo jeszcze nie robiłem tego. ..

Poza Tym VAG WYWALA od groma błędów a największym zaskoczenie było dla mnie to że jak stwierdził mechanik to auto ma około 400 tys km przelatane bo miało już 2 razy pompę wody wymienioną. Oraz to jak podłączyłem sobie VAG-a poprzez KKL-a to po 1 był bardzo duży problem żeby podłączyć się z licznikiem. A jak już to się stało to odczytałem coś bardzo dziwacznego. Że licznik jest z KOMBI
A ja mam Hatchbacka. Dokładnie to.

Nr identyfikacyjny: J0920805B Kombi+Wegfahrs B00 V01
Błędy VAG:
Licznik
-562
-1314
Silnik
-17831
-17978
-17811
-17952
-17580
-16486
Sterownik Magistrali CAN
-1314
Było tam jeszcze coś ze sterowaniem szyby kierowcy ale nie pamiętam, a błąd usunąłem. Niestety usterka niewielka ale dalej występuje.
Do tego mam masełko oraz jakby wodę na korku wlewu oleju, ale to być może pozostałości po usterce z uszczelką pod głowicą. Bo jest tego coraz mniej. Na tę chwilę mam po wymianie zrobione niecałe 90 km

Moje pytanie brzmi jak mam sobie poradzić z tymi błędami ? wiem ze można je skasować ale to tak jak leczyć przeziębienie srodkiem na katar.
Sory ze się tak rozpisałem ale to auto wymaga sporo uwagi...

Ostatnio edytowany przez McDraco (2011-10-30 13:44:39)

Offline

 

#2 2011-10-30 15:31:05

Adrianadernew

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 73
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2003
Imię :: Adrian

Re: Kilka problemów. :/

no i czego chcesz? kupiłeś z niemiec to masz składaka z 3 innych samochodów z przebiegiem o 300tyś zaniżonym:)

Ostatnio edytowany przez Adrianadernew (2011-10-30 15:31:26)

Offline

 

#3 2011-10-30 16:53:03

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Kilka problemów. :/

Taa. A zwłaszcza u turasów.
Z kotów robią kebaby a strach pomyśleć z czego golfy.

Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-10-30 16:53:35)



kutacso

Offline

 

#4 2011-10-30 16:54:06

 McDraco

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

5939367
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2011-10-30
Posty: 8
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR [APF]
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2000

Re: Kilka problemów. :/

Najmniej z 3. Pocieszające jest to że poważnego dzwona nie było. Bo Wszystkie blachy są pomalowane fabrycznie.

Te 300 tys mniej to tylko przypuszczenie, ale niestety raczej trafne.
Chcę pomocy z błędami VAG-a by móc je usunąć/wyeliminować po czym wyczyścić oraz adaptować przepustnicę.

Gdzie może być przyczyna, na co popatrzyć itp.
Z pompą wspomagania kierownicy sobie poradzę, w sumie to trzeba ją tylko wymienić. A układzik przepłukać.

Zapewne za jakiś czas i licznik wymienię na inny. Może taki z Komputerem pokładowym. Nie wiem sam.
Wiecie jak się robi korekty na tych licznikach ? :>

Z uwagi na zainwestowaną już kwotę w tego klamota, postanowiłem że będę walczyć już do końca, aż będzie TIP TOP.
Auto Było z niemiec bo kilka/kilkanaście osób przekonywało mnie ze w polsce auto będzie zajechane bla bla bla.
Ze w niemczech to sie nie bawią w kręcenie liczników. (Fakt może i w kręcenie nie ale w przekładanie i owszem)
No cóż jako zielony dałem się namówić i z miejsca trafiłem na minę przeciwpancerną... Może i jeżeli brałbym auto z rąk prywatnych sprawa miała by się inaczej. Ale sie nie znałem to teraz mam... Na takie place bez komputera nie ruszać.. Najpierw podpiąć dobrze sprawdzić i moooooże wtedy coś wybrać, na dobrą sprawę komp wszystkiego nie powie, ale może się chociaż części przykrych niespodzianek pozbyć...

Golfy to robią chyba z odpadów złomowych... idze sobie taki jeden z drugim przez złom. Patrzy O silnik, dawaj... idą dalej patrzą o licznik, dawaj... i tak po jednym dniu spaceru mają półtora golfa z 3/4 mercedesa... a zeby było śmieszniej to z części od wołgi...

Ostatnio edytowany przez McDraco (2011-10-30 16:56:25)

Offline

 

#5 2011-10-30 20:17:26

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2952
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: Kilka problemów. :/

Głowa do góry niema się co przejmować, po to jest forum tak mi się wydaje żeby sobie pomagać a nie dołować, w przeciwnym przypadku ta strona nie miała by tu miejsca.Przecież każdy co tu zagląda albo się zalogował nie dla zabawy ani krytyki co do innych aut użytkowników. Szuka pomocy żeby dobrze wręcz fachowo usunąć usterki.Nie jeden mechanik pozazdrości porad opisywanych przez kolegów co do głowy by im nie przyszło.Co do kupna przecież nie jesteśmy wstanie wszystkiego prześwietlić.

Offline

 

#6 2011-11-02 13:07:31

Pes4

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-06-13
Posty: 74
Punktów :   
Silnik :: AKL 1.6
Moc [KM] :: 101
Rok :: 99

Re: Kilka problemów. :/

chlopie glowa do gory jak kupiłes juz nie ma co nazekac auto uzywane wiec wiesz
ze licznik z kombi to jeszcze nic takiego ;p
po remoncie wyniesie cie jak bys kupił w polsce od pewniaka ;p

Offline

 

#7 2011-11-02 20:43:50

 McDraco

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

5939367
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2011-10-30
Posty: 8
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR [APF]
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2000

Re: Kilka problemów. :/

No tak na, dzięki za słowa otuchy, bo miałem już chwile wątpliwości czy to wgl mi się opłaca. Tak krajowy od "pewniaka" jezdziła babcia tylko do koscioła. :> hehehe słyszałem te fantazje co prawda po tych remontach bedzie podobna warstość co do krajowego, ale pewność ze praktycznie wszystko nowe

Jakieś sugestie macie jeżeli chodzi o Błedy pokazywane przez VAG ?
Coś w stylu. Nie baw się w to tylko wymieniaj przepustnice i przepływomierz bo z tymi błędami to i tak sie nic lepszego nie da zrobić...
Pewnie bym to zrobił żeby się nie bawić, bo z natury jestem leniwy ale niestety ceny tych jakże małych elementów jest kosmiczna. A może wystarczy coś przeczyścić przedmuchać...

Płyn do układu wspomagania kierownicy zielony to 36 zł brakowało go moze 100 ml ;> ale zawsze... |

Nowiutenka pompa do wspomagania to 450 zł jak usłyszałem cene to mnie troche zagięło ;>
Ale czego sie nie robi dla swojego wozidełka... Mam Zdjęcia mojej pompy zrobione telefonem na tyle ile udało mi sie lape wsadzic do komory. :>
http://img408.imageshack.us/img408/2874/20111101258.jpg

Z tego co doczytałem sie to problem z zamkiem w przypadku braku diody w wiązce konczy się rozebraniem drzwi prawie do zera. Wyjęciu zamka i przeczyszczeniu styku czy przegrzaniu zimnych lutów. Chociaż patrząc na te przeboje jakie mam z tym autem do tej pory to pewnie skończy się na wymianie zamka jak i w drzwiach kierowcy jak i w bagażniku.
Jeżeli tak mniej więcej wyglądają drzwi po zdjęciu boczka to można od razu zabierać sie do wyciągania szyby i dalszego demontażu. Mi zabrakło czasu po tym jak udało mi sie usunąc szybe i odkręcić tę blachę. Nie mogłem jej wyjąć i musiałem sobie dać czas. do przyszłego roku bo teraz na takie imprezy jest za zimno. Miałem też a w zasadzie mam teraz to już w drzwiach pasażera oraz z tyłu problem z wpadającym podparciem łokcia w boczku. Udało mi się ten problem rozwiązać, przy pomocy pistoletu na klej i opasek zaciskowych. Z zewnątrz nie widać różnicy a i od strony wewnętrznej udało mi się zrobić to dosyć estetycznie ;-) Jak ktoś będzie chciał to mogę pokazać jak to zrobiłem. Ale do tego będzie trzeba boczek zdjąć także nie będzie to od razu.
http://img502.imageshack.us/img502/8232/20111008247.jpg

Offline

 

#8 2011-11-02 20:49:59

Pes4

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-06-13
Posty: 74
Punktów :   
Silnik :: AKL 1.6
Moc [KM] :: 101
Rok :: 99

Re: Kilka problemów. :/

napewno pompo spierdziela olej od wspomogania?

Offline

 

#9 2011-11-02 21:13:11

 McDraco

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

5939367
Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2011-10-30
Posty: 8
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR [APF]
Moc [KM] :: 101
Rok :: 2000

Re: Kilka problemów. :/

No nie mogę być tego w 100 % pewien. Ale to ze względu ze to wygląda jak wygląda. W zasadzie nie wiem skąd dokładnie to Leci bo tak na prawdę wszystko jest mokre. Trochę węże też. Pompa pracuje dosyć głośno podczas skręcania. Mimo uzupełnienia braków płynu. Niewiele to pomogło...
Trochę opisu błędów VAG.
562 - Czujnik poziomu oleju przerwa lub zwarcie do plusa. (Moje pytanie gdzie on jest, jak go zdemontować, pewnie nadaje sie do wymiany ?)
1314 - Sterownik silnika magistrala CAN brak sygnału (Gdzie jest ten sterownik i jak mogę sprawdzić dlaczego nie ma sygnału ?)
18056 - Magistrala CAN uszkodzenie brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY ( no cóż wnioskuje jej uszkodzenie, jak sprawdzić ?)
Przed wymianą rozrządu pojawiał się błąd z CAN jeszcze, podczas sprawdzania błędów SILNIKA. Ale aktualnie nie ma tego tam.
17831 - Układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 - wymagany przepływ brak osprzętu/nie związany ze sprzętem -BŁĄD SPORADYCZNY ( co właściwie jest odpowiedzialne za wtrysk powietrza dodatkowego, ale proszę jak matołowi jak sprawdzić dlaczego to mi sie pojawiło)
17978 - Moduł sterujący zablokowany - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem -BŁĄD SPORADYCZNY ( Gdzie jest ten moduł, oraz jak sprawdzić dlaczego jest on zablokowany)
17952 - Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem -BŁĄD SPORADYCZNY (dlaczego to napięcie jest zbyt wysokie jak można to i naczym sprawdzić co może być przyczyną)
17580 - Czujnik sterowania przepustnicy 2 sygnał za niski. brak osprzętu/nie związany ze sprzętem -BŁĄD SPORADYCZNY (sygnał z czujnika za niski jak to możliwe ?)
16486 - Przepływomierz niskie napięcie brak osprzętu/nie związany ze sprzętem -BŁĄD SPORADYCZNY (przepływomierz czyściłem styki spryskane KONTAKT-em Samego przepływomierza nie pryskałem, czyszczony był spirytusem oraz pędzelkiem do optyki, także bardzo delikatnie)

Z tego co, mi się zdaje przepływka jest uszkodzona i nadaje się do wymiany, bo pewnie czyszczenia nic nie zmienią. Ale czy podobną przyszłość ma przepustnica ?

Przepraszam za tak pretensjonalne pytania. Ale poznaję dopiero to auto. A nie chce dawać się doić mechanikowi (któremu i tak już dosyć dużo dałem zarobić), jeżeli coś mogę naprawić wymienić samemu z pewnością to zrobię.

Aktualnie oczekuję pompy wspomagania z wężami, od rozbitego golfa (spotkanie z drzewem tylną prawa stroną)
Oraz podłokietnika z tego samego golfa.

----------

Sprzedawca okazał się nie kompetentny i nie dostarczono mi tych części.
Poszukuję:
- Zawiasów drzwi przednich kierowcy... ( nigdzie tego nie ma ;/)
- Przepływomierz (500 zł nówka)
- Czujnik poziomu oleju (180 zł nówka)
- Przepustnica. (jak na razie wystarczyło czyszczenie koszt to 3.00 zł na piwo, bo idzie zrobić samemu)
- Sprzęgło. (około 550 zł komplet)
- Skrzynia biegów.
- Podłokietnik przedni. (150 zł nówka)
- Tunel środkowy... ( przez te źle wchodzące biegi połamały się zaczepy...)
- Obudowa lusterka lewego. (24 zł + 80 zł lakierowanie)
- Odma niestety pękła do końca przy demontowaniu przy czyszczeniu przepustnicy ( 209 zł Nówka jedynie serwis...)
- Pompa wspomagania [Chlapie już olejem ale jeszcze dyszy]( zależnie od jakości 450 - 550 zł)
- Zawias drzwi kierowcy ( 370 zł Serwis zakupione zamontowane, jednak pozostała regulacja. Robocizna 3.00 zł. I cały dzień cierpliwego kręcenia )

Przez ten czas wycieka znowu woda z tego samego miejsca co poprzednio... chyba sztukowany wężyk też sparciał.
Jak nie zapomnę to zrobię fotkę. Czy mogę takie węże czymś innym zastępować ? Może kupię jakiś wąż w budowlanym i wymienię sam. Bo jak mam co 3 miesiące jeździć i wymieniać za 80 zł to szkoda czasu i kasy.
--Wężyk wymieniłem sam, koszt płynu około 30 zł wężyk jakieś 18 zł oczywiście sztukowany, robocizna.. 3.00 zł)--

Mokra też non stop jest okolica zielonego korka na skrzyni biegów. Ta wilgoć pojawiła się jeszcze zanim pojawił się ponowny problem z wyciekiem.
--Chwilowo problem zanikł--

I mam inny problem...
Auto masakrabycznie dużo PALI ostatnio jakieś 11 LITRÓW PALIWA !!... Staram się auto dogrzewać w miarę możliwości najmniej co 2 / 3 dni.
Jakieś pomysły co to może być za powód ? SONDA LAMBDA JEST NOWA....
--Spalanie prawdopodobnie spowodowane przez złą mieszankę paliwa, co z kolei jest spowodowane uszkodzonym przepływomierzem (około 500 zł)


Podczas przyśpieszania przy zmianie biegu z 1 na 2 czesto czuc i słychać zgrzyt.. bardzo nieprzyjemne.

Już nie mam pomysłu na to auto.

Ostatnio edytowany przez McDraco (2012-04-12 22:14:56)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
choinki sztuczne hurt www.info-budowa.pl strona WWW