Ogłoszenie

#1 2017-05-07 20:54:27

 sadur28

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Ruda Śląska
Zarejestrowany: 2017-04-21
Posty: 2
Punktów :   
Silnik :: 2.0 8v
Moc [KM] :: 115
Rok :: 2002

Problem z obrotomierzem i z skrzynią automatyczną.

Witam, jestem nowo upieczonym posiadaczem golfa IV, jestem z niego zadowolony ale mam problem z automatem 1,2 bez problemu 3 nie wrzuca póki nie przekrocze 4tys obrotów, biegi wchodzą płynnie po wymianie oleju i filtra zauważyłem poprawe w działaniu skrzyni lecz problem pozostał. Dodam że po podłączeniu pod VCDS nie mam błędó na silniku a na skrzyni dwa 00281  03-00 czujnik G68 brak sygnału oraz 00652 27-10 kontrola biegów niezrozumiały sygnał, zauważyłem podczas jazdy że sam obrotomierz działa ale nie płynnie tylko cyka jak sekundnik w zegarku. Myśle że te problemy są z sobą powiązane, czy znajdzie się ktoś kto nakierowałby mnie w celu usunięcia tych usterek. Dodam że gdy skrzynia przerzuca biegi w dół robi to idealnie przy dobrych prędkościach i bez szarpnięć. Pozdrawiam Jacek. Skrzynia to automat AG4 01M.


Problem został rozwiązany, opiszę co i jak może komuś się przyda. Tak jak wskazywał VCDS kupiłem czujnik G68, numer katalogowy to 01M 927 321 B (VW) dojście do tego czujnika jest dość niewygodne bo znajduje się on dokładnie pod prawą łapą mocującą skrzynię, ale po kolei:
1. Wyjmujemy całą obudowę filtra powietrza
2. Wykręcamy mocowanie przewodu z pompy kierowniczej
3. Wyjąć czujnik G38 (opcjonalnie, ja go wyjąłem dla zrobienia sobie miejsca)
4. Podłożyć lewarek pod kołnierz mocowania skrzyni z silnikiem i delikatnie podnieść ( z wyczuciem)
5. Rozkręcić śruby mocujące łape ( 4szt.)
6. Opuszczamy z wyczuciem silnik i skrzynie  ( oczywiście nie do końca tylko na tyle żeby można było manewrować łapą i żeby zeszła z tzw. "klina"<- centruję pozycję łapy)
7. Wyjmujemy łape pod którą jest zamontowany czujnik prędkości obrotowej skrzyni (G68)
8. Czujnik trzeba przekręcić około 30-45 stopni i wyjąć (dość ciasno siedzi)
9. Rozłączamy wtyczkę i podmieniamy na nowy.
10. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
11. Podłączamy auto pod VCDS i w zakładce z skrzynią kasujemy błędy.

W moim przypadku skrzynia "ożyła" zaczęła przerzucać biegi w sposób perfekcyjny. I skończyło się bez wydawania 4500 zł na remont który wróżył mi fachowiec od automatów. Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez sadur28 (2017-05-16 04:17:57)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
rankor.eu zaproszenia komunijne ze zdjęciem noclegi w Łazach low Klinika medycyny estetycznej Komplet ręczników na prezent Organizacja konkursów sms