Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich posiadaczy tego cudownego pojazdu.
Sprawa wygląda następująco, samochód jeździ elegancko, na benzynie, na gazie, ogólne jest ok, poza tym, że aby silnik osiągnął 90st to przy obecnych temperaturach muszę przejechać jakieś 7-8km po mieście. Kolega ma Octavie z tym samym silnikiem i nagrzewa mu się zdecydowanie szybciej. Termostat był już dwa razy wymieniany, czujnik temperatury też.
Zastanawia mnie dlaczego nawet na zimnym silniku płyn krąży przez zbiorniczek wyrównawczy, w innych samochodach tak nie było. Uszczelka pod głowicą była zmieniana prawie trzy lata temu. Płyn jest czysty, układ się nie zapowietrza, nie ubywa płynu.
Trochę denerwuje mnie to powolne nagrzewanie auta bo robię głównie krótkie trasy, a skoro płyn krąży przez zbiorniczek to tak jakby powiększyć mały obieg o dodatkowy litr płynu. Pytanie czy ktoś też zaobserwował coś takiego czy tylko u mnie tak jest?
Offline
U mnie jest podobnie tylko ja mam diesla, a tutaj trochę inaczej to wygląda bo ropniaki z reguły dłużej się nagrzewają, one żyją z ciepła Nie przejmuje się tym i jeżdżę
Offline
Oj Kolego coś się czepiasz swojego 1.6.
Płyn zawsze krąży przez zbiorniczek wyrównawczy. I w innych samochodach też tak jest...
Warto się doinformować w tym zagadnieniu.
Co do szybkości nagrzewania się silnika, to jeśli od razu włączasz ogrzewanie to tyle ile Piszesz będzie trwało nagrzanie się płynu w obiegu dużym i małym.
Nie tylko u Ciebie tak jest. Jest we wszystkich sprawnych autach. ( tych które nie posiadają webasto - ogrzewania postojowego ).
Zasadniczą sprawą jest też czy posiadasz wszystkie osłony silnika, jeśli nie, to warto się tym zainteresować, doinwestować silnik w osłonę podwozia...
Golfy posiadają znacznie bardziej wydajne układy chłodzenia niż skody - to tak w chłopskim tłumaczeniu... Inne konstrukcje układów, choć silniki są te same, lub podobne.
W moim mule wentyle poza latem z klimą to mają prawie wieczny urlop nawet w mieście.
Osłonić silnik w osłony które powinny być fabrycznie i jeździć.
Offline