Golf 4 Klub Polska
Witam prosze o pomoc po wymianie tarcz i przejechaniu paru kilometrów przy hamowaniu powstaje bicie pulsacyjne i czuc na pedale hamulca i przy tamtych tarczach tez sie to dzialo i mam pytanie z jakiej jest to przyczyny.
Z Góry bardzo dziękuje
Offline
Przyczyn może być kilka. Skoro tarcze nowe to do pomiaru idą w takim razie piasty (skoro piasta miałaby odchylenia to jako element mniejszy przenosi to x2 na tarcze)...A który to już komplet tarcz ? i jakiego producenta ? Sam miałem bicie tarcz przy 3 kompletach. Nawet po przetoczeniu problem wracał. Na każdym nowym komplecie po zrobieniu 3 - 4 tyś. km problem wracał. Ostatni raz gdy to robiłem to do wymiany poszły łożyska, piasty, nowe tarcze ( Bosch ) , nowe klocki. Także zostały gołe zwrotnice z zaciskami hamulcowymi. Zrobiłem na tym 4 tyś. km i bicie wróciło. Strasznie zły ( #$@@ ) powiedziałem sobie , że już nic z tym nie robie bo ilę można wydawać na to samo .... ale podjąłem ostatnią próbe. Wymieniłem jedną ze zwrotnic wraz z zaciskiem hamulcowym ( tarcz już nie przetaczałem ). Wyczyściłem i nasmarowałem jarzma , sprawdziłem uszczelki tłoczków, odpowietrzyłem. Ruszyłem w trase. Dalej biło . Ostatecznie wykonałem kilka ostrych , dłuższych hamowań z dużych prędkości i .... ułożyło się, mam spokój. To tylko mój przykład .Pewnie tak jak ja masz tarcze 280 mm. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest wymiana zwrotnic z zaciskami wraz z tarczami na 288 mm bądz 312 mm od mocniejszych modeli...
Offline
Witam,
Problem mam taki sam. Podczas hamowania bicie pulsacyjne.
Wymieniłem tarcze + klocki (przód i tył). Zregenerowałem zaciski. Wymieniłem przewody hamulcowe. Tysiąc kilometrów tarczę biją. Poczytałem mi. tutaj. Sprawdziłem piasty rzeczywiście były krzywe.
Poszła wymiana: piasty+ łożyska (SKF), klocki + tarczę (ATE).
Zaciski są bez zarzutu. Tłoczek wraca, cięgna chodzą.
Na nowym zestawie zrobiłem 1.5 kkm i czuję, że znów zaczyna plusować hamulec i trzepie kierownicą. Więc przechodząc do sedna.
Co jeszcze może powodować krzywienie się tarcz podczas eksploatacji. W kałuże nie wpadłem. Nie hamowałem za dużo, jeździłem do 100 bojąc się o powrót problemu mimo to znów jest.
Potencjalnie nominuje krzywe koła bo jako jedyne zostały bez wymiany.
Pozdrawiam i proszę pomóżcie w potrzebie
Offline
Ja wymieniłem prawą zwrotnice wraz z zaciskiem hamulcowym bo poprzedni właściciel miał kolizje z sarną. Niby nic takiego bo uszkodzenia niewielkie ale nie powiedział mi (też nie zapytałem) jak poszedł autem po poboczu bądz rowie. Może w coś uderzył zwrotnicą ? To jedno. ... a drugie to to ,że gdy byłem na toczeniu tarcz to facet mi powiedział ,że obecnie to "tarcze hamulcowe robią chyba z plastiku". W ciemno wymieniłem zwrotnice prawą i dalej jak post wcześniej. Niestety tarcze robią różne . Obecnie mam zrobione po wymianie 15 tys km i jest wszystko O.K.
Offline
15 tyś km brzmi fajnie... sądzisz, że wymiana zwrotnicy była powodem ustąpienia problemu? Czy zrobiłeś coś poza tym?
Offline
Sprawdz jeszcze czujnikiem zegarowym bicie tarcz i piasty.Odchylenia muszą być bardzo niewielkie.To da Tobie lepsze swiatło na ten problem. Być może moja zwrotnica była już w jakiś sposób "zmęczona". Ja sięgnąłem po ostateczność z wymianą zwrotnicy i w tym przypadku pomogło.
Offline