Golf 4 Klub Polska
witam! mam mały problem a moze okazac sie dużym. posiadam od niedawna golfa 4 2000r automat. i niedawno dałem go do mechanika aby wymienił rozrząd i olej. Po odebraniu go z warsztatu pokazało mi się na tym "fisie" cos o oleju na czerwono i zaczal piszczec. wiec stanalem, zgasilem silnik, sprawdzilem mirke oleju i bylo ok. zadzwonilem do mechanika i powiedzial ze wlał 4 l wiec moze byc malo wiec kupilem i dolałem 0,5l. następnego dnia przed odpaleniem spradziłem olej i było max. Wiec jade a tu po około 1km znowu to samo. Byłem u tegoż mechanika, podłączył pod kompa i nic nie wykazało. Sprawdził cisnienie oleju i tez ok. Odłączył czujnik od oleju i podłączył. Prawdopodobnie to ten czujnik. Jutro go jade wymienić. I w drodze powrotnej od mechanika o dziwo nic się nie zapaliło. Tylko tez mnie martwi ze przy odpalaniu jak palą sie wszystkie kontrolki to ta od oleju w ogóle nie świec i teraz nie pamiętam czy przed wymianą oleju też sie nie paliła. Czy ktoś miał podobne objawy albo wie o co chodzi to proszę o info. bede wdzięczny.
Offline
Przed odpaleniem powinna się świecić dopiero po odpaleniu ma gasnąć,mogło coś nie łączyć po tej całej wymianie i dlatego się świeciła, po ponownym założeniu zgasła, a wynikiem braku jej teraz może być uszkodzony czujnik jak napisałeś,wymieni i zobaczysz.Natomiast stan oleju powinien się mieścić w przedziale min-max jeśli poza max teoretycznie silnik może to przeżyć,ale równie może dojść do chlapania oleju na cylindry i np.uszkodzenia katalizatora,jeśli jest sporo ponad stan lepiej poprosić mechanika na odessanie nadmiaru oleju....
Offline
Byłem u mechanika i wymienił czujnik i jak narazie jest ok. Poziom oleju tez w porządku. Tylko dalej przy skręceniu zapłonu nie pali się kontrolka od oleju. reszta tak tylko od oleju nie. Jest możliwość że to tylko jakaś zarówka przepalona?
Offline
Napisałeś że posiadasz od niedawna więc czy kontrolka paliła się po zakupie czy już nie.Kontrolka oleju to nie byle co pamiętaj ona jest po to żeby informować czy wszystko jest ok. a wrażie zaistniałej jakiejś awarii niezwłocznie informować. Natomiast całkowity jej brak to tak jakbyś jeżdził na bombie zegarowej która tyka, ponieważ nie otrzymasz żadnej informacji.Licznik posiada diody a nie żarówki musisz sprawdzić,kabel czy nie jest gdzieś uszkodzony od czujnika,sam licznik tą diodę, ponieważ pozostałe rzeczy częściowo zrobione .Tak samo kontrolka ma gasnąć po odpaleniu a nie przed,już zła oznaka że coś nie tak.Często sprzedający specjalnie uszkadza coś żeby nie świeciło bo chce ukryć wadę.Stosują też metodę podpięcia kontrolki oleju jeśli jest z nią kłopot mianowicie nie gaśnie albo mruga itp. pod immo i wtenczas gaśnie razem z immobilizerem.Prosto sprawdzić przekręcamy kluczyk i patrzymy gasną jednocześnie razem bez odpalenia i już jest jasne.Można tak samo wyciągając licznik zobaczyć czy są dokładane jakieś kable przy kostkach.Natomiast pamiętaj bo to nie żarty...obyś się trochę autem pocieszył,bez poważnej awarii..
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-21 19:42:30)
Offline
no i doszedłem w końcu co to było. byłem u paru mechaników i elektryków. Jeden chciał mi wkręcić ze w niektórych modelach nie było kontrolek. poszukałem i poszperałem w internecie. niby takie mogły być. jednak nie dało mi spokoju i wyjąłem licznik. i co się okazało. przepalone diody. całe szczęście że to tylko diody. Ale dzięki za porady pozdrawiam
Offline