Golf 4 Klub Polska
witam jestem posiadaczem golfa od ok miesiaca
mam pytanie odnosnie komputera fis
gdy go kupowalem nie zwracalem uwagi na to czy on jest czy nie bo nie wiedzialem ze taki istnieje
ale gdy juz go kupilem moj brat przyszedl go zobaczyc i zapytal gdzie jest fis?
konkretnie chodzi mi o to czy jest taka wersja golfa bez fisa czy mozliwe ze mam go popsutego czy cos w tym stylu
mam bardzo bogata wersje golfa wiec moim zdaniem fis tez powinien byc
Offline
Wychodziły z wyświetlaczem fis i bez,tak samo jak ty przy kupnie nie zwracałem na to uwagi.Dopiero po niedługim czasie założyłem licznik z fis i tempomat.
Offline
Zależy czy masz instalacje CAN. Z którego roku masz golfa?
Trzeba zakupić zegary odpowiednie 1/2 fis albo full fis, manetkę oraz trzeba będzie kodować kluczyki do immobilisera
Koszt zegarów to około 200-250; manetka z wiązką koło 50zł
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-11 10:41:56)
Offline
To będzie kłopot bo auta z Canem szły od sierpnia 99'. Można podobno liczniki do wersji bez tej magistrali Can ale podobno łatwiej 6 w totka trafić
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-11 11:26:17)
Offline
To jeszcze CAN tam nie ma...
[edit: razem z Lukkerem poszło]
Nigdy nie spotkałem się z licznikami FIS pod czyste OBD. Być może były, ale pewnie jakieś przejściowe...
Niestety, ale raczej musisz pożegnać temat FIS w swoim Golfie.
Offline
Najlepiej było by wyjąć zegary i zobaczyć jaki nr na nich masz, tj czy środkowa liczba to 920 czy 919
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-11 11:45:49)
Offline
jaki koszt i co trzeba zrobic mam tu co wycieraczki jakis przelacznik chyba od kompa ale na wyswietlkaczu nie mam czy mozesz dac mi namiary na allegro do tego licznika ?
Offline
np licznik http://allegro.pl/golf-iv-bora-1-6-licz … 78695.html
A nie masz mfa- starsza wersja fisu, wyświetla spalanie itp w okienku godziny
Offline
5ceeren napisał:
a jak mam wyjac te zegary?
Hmm jak by to opisać , zaraz pod zegarami , nad kolumna kierownicy masz taką prostokątną zaślepkę z kawałkiem materiału, wyrywasz ją (jest na zatrzaskach) i masz 2 śruby (torx o ile pamiętam). Odkręcasz i licznik jest twój.
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-11 12:18:37)
Offline
Jeśli chodzi o montaż przedstawię moje poczynania,zakupiłem licznik,manetki dodatkowo kostkę do nich co są od niej prowadzone przewody od tempomatu w celu wpięcia co by działał,czujnik temperatury zewnętrznej też razem z kostką.Jedynie nie posiadam czujnika temperatury oleju trochę denerwuje informacja przy odpalaniu.Elektronik podczas montażu nie zważał na rocznik,kostki co przychodzą do licznika okazały się mieć wszystkie przewody więc poszło sprawnie[w przypadku braku też dał by radę tak powiedział] Wszystko sklecił do kupy informacje w jakim języku mają być wyświetlane też pytał [POLSKIEGO NATURALNIE BRAK], koszt robocizny 160zł.
Offline
W Vagu trzeba zmienić kodowanie zegarów. W jednym miejscu, bodajże na 3 pozycji z 1 trzeba zmienić na 0.
Sam u siebie też z tym jeździłem 10 miesięcy i sie przyzwyczaiłem,ale przy zmianie licznika w końcu to usunąłem.
Offline
fis będzie działał w każdym tylko musisz sprawdzić z jakimi numerami masz licznik *** 920 *** to z listwą can i takiego musisz szukać
jak masz w twoim starym *** 919 *** to masz bez magistrali can i musisz również taki licznik z komputerem pokładowym szukać
Offline
lukker, ja tez jestem z Kielc może mogl bys polecic jakiegos dobrego i taniego elektryka?
chcialabym sprawdzic czy mam 919 czy 920 i ewentualnie zakupic licznik z fisem
na allegro nie moge nawet znalezn licznika 919 z fisem
Ostatnio edytowany przez 5ceeren (2011-12-13 08:18:38)
Offline
919 z fisem bardzo bardzo ciężko ustrzelić. Są praktycznie nie osiągalne. Co do elektryka w CK nie bardzo mogę pomóc bo w Kielcach raczej nic nie robię przy aucie tylko w domu. Co do zabawy z licznikiem podam Ci na PW nr gg do pana przed którym golf nie ma żadnych tajemnic i może on coś wymyśli z tym licznikiem fis bez canu.
Co do rocznika auta 1998 na 10000000000000000000% będzie licznik 919
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-13 08:30:48)
Offline
lukker napisał:
Oba powinny mieć fis
920 z CAN
919 bez CANA
Chodzi o to że nie można ich zamienić bo nie będą działać
Chodzi mi że obecnie mam zegary bez fis'a i jeśli mam np 920 bez fis'a i zamontuję 920 z fis'em to będzie już działać?
Czy jeszcze manetka, jakaś elektronika i coś jeszcze?
Offline
A manetka twoja po prawej stronie posiada guzik od dołu i przyciski z boku [ta od wycieraczek]
Offline
Manetkę z wiązką można wyrwać za koło 40zł więc nie jest źle. Potem samemu powpinać się w wiązke albo powierzyć to jakiemuś elektrykowi.
Offline
Przede wszystkim jeśli decydujesz się na zmianę izi7 to przemyśl.Sama manetka do sterowania komputerem czy ''warto''.Bo jeśli robić to razem z tempomatem , wtenczas kupić całość, koszt manetek ok 70 może taniej.Montaż jeśli sam nie wiesz to poszukać elektronika też powinien ci pomóc.Wyżej opisałem swój montaż co zakupiłem poczytaj jak coś to pytaj.
Offline
W 1.8 przepustnica jest na linkę - tempomatu nie da się założyć. (dotyczy początkowego wątku)
Założenie tempomatu zależy od silnika i wersji modelowej - np. występują 1.6SR na lince i E-Gas. 1.8 i 2.0 były na lince, nie wiem jak z 1.8T
Z tego co pamiętam tempomat podejdzie do każdego TDI.
Offline
Tak zgadza się ale u '' 5ceeren'' ,nie wiadomo co za silnik ma ''izi7'' i tu problem jak można doradzić jak profil NIE DO KOŃCA UZUPEŁNIONY Być tu mądry co napędza auto??? MOŻE KTOŚ Z TYM COŚ ZROBI???
Offline
maniek napisał:
Tak zgadza się ale u '' 5ceeren'' ,nie wiadomo co za silnik ma ''izi7'' i tu problem jak można doradzić jak profil NIE DO KOŃCA UZUPEŁNIONY Być tu mądry co napędza auto??? MOŻE KTOŚ Z TYM COŚ ZROBI???
Spokojnie Kolego, nie ma się co stresować.
U mnie siedzi 1.4 MPI, wersja auta "golas".
Ostatnio edytowany przez izi7 (2011-12-14 20:09:46)
Offline
Ależ ja żyje bezstresowo ale prościej jest doradzić wiedząc przynajmniej coś o jednostce napędowej bo są różne...
Offline
Kajor napisał:
1.4 z '99 miały na 99% przepustkę na lince, a wtedy qpa, a nie tempomat.
haha to jestem w 1 % ;p mam elektroniczną przepustnicę ;p
Offline
Kajor pytanie do Ciebie, chociaz troszke z innej bajki. Gdzie moge sprawdzić jaki mam model silnika? Tak jak Ty AKL masz na przykład.
Offline
Z vinu to odczytasz i tak samo możesz swój sprawdzić http://www.autobaza.pl/co-to-jest-vin a jeśli chcesz oznaczenie literowe możesz z silnika odczytać .. Dane techniczne
Numer silnika
Numer silnika 5 (kod literowy i numer kolejny) znajdują
się z przodu, w miejscu połączenia silnika ze
skrzynią biegów.
Dodatkowo, na pokrywie zaworowej jest umieszczona
naklejka z kodem literowym i kolejnym numerem.
Numer silnika składa się z max.dz iewięciu znaków
literowo-cyfrowych.Część pierwsza (max.3 litery)
oznacza kod literowy, część druga (sześć miejsc)
numer kolejny.
Jeżeli wyprodukowano więcej niż 999999 silników
o takim samym kodzie literowym, pierwsze miejsce
drugiej części zamieniane jest na literę.
Kod literowy silnika dodatkowo umieszczony jest
na tabliczce znamionowej samochodu.
Silniki ARZ, AUM i AUQ posiadają dodatkowo nabity
kod literowy na uchwycie do podwieszania silnika.
Offline
Kajor napisał:
W 1.8 przepustnica jest na linkę - tempomatu nie da się założyć. (dotyczy początkowego wątku)
Założenie tempomatu zależy od silnika i wersji modelowej - np. występują 1.6SR na lince i E-Gas. 1.8 i 2.0 były na lince, nie wiem jak z 1.8T
Z tego co pamiętam tempomat podejdzie do każdego TDI.
1,8T też ma linke, bynajmniej moj rocznik nie wiem jak nowsze.
Offline