Golf 4 Klub Polska
witam,
zakupiłem golfa (90KM 2000r 255000tys.) jakieś 3mce temu w dobrym stanie optycznym jak i tech. z małym wyjątkiem, bo przy kupnie zdiagnozowano, że przelewają wtryskiwacze ale byłem pozytywnie zdziwiony, że auto niesamowicie rwie do przodu - POWAŻNIE.
Niestety od tygodnia zauważyłem spadek mocy, a aktywność turbiny jest prawie niezauważalna i w praktyce wygląda to tak: mając 120km/h wciskam mocno gaz, a autko się kula swoim żółwim tempem więc mogę pomarzyć o 160 czy 190 jak wcześniej.
Co ciekawe - byłem u kolesia na diagnozie komputerowej i Z PARAMETRÓW WYNIKA, ŻE WSZYSTKO JEST OK
- "panie, to pewnie paliwo" -powiedział! więc paliwo wyjeździłem i niestety bez zmian
Bardzo bym prosił o jakąś podpowiedź/pomoc aby skutecznie zlikwidować problem.
pozdrawiam.
Offline
Nie wiem, jedź do warsztatu niech wykręcą wtryski i sprawdzą czy dobrze rozpylają. Sprawdź sztangę od turbiny czy nie jest zapieczona i lekko chodzi. Ha wiem, wyczyść przepływomierz wyjmij go. W środku w obudowie plastikowej jest taki drucik z taka główką o ile pamiętam da sie to wyjąc. I weź kup zmywacz do hamulców i to popsikaj, jak dużo jest na tym syfu delikatnie patyczkiem do uszy wyczyść. Przepływka jak siada to auto stopniowo sie zamula ale od czegoś trzeba zacząć. Jak nie pomoże to pisz będziemy szukać dalej
Offline
Zapomniałem dopisać, że inny koleś robił próby na nowym przepływomierzu i niestety bez zmian - ciągle lipa!
Odnośnie tego prawidłowego rozpylania - czy nie wykazałoby nieprawidłowości na komputerze ?
Offline
Kolego wspominasz '' że przelewają wtryskiwacze'' a jeśli wtryski leją to by kopciło sadzą (kopci w ogóle?) Dodam może mało spotykany ale skuteczny sposób na brak MOCY i samochód wyraźnie ZAMULA a nie pomogło czyszczenie TURBO przepływka nie wykazuje błędów, zawór ograniczenia ciśnienie jest OK, wszystkie przewody do zaworu n75 (sam zawór N75 jest ok.) są szczelne itd..: Przemyć DRUT PRZEPŁYWOMIERZA POWIETRZA środkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych,sprzęgłowych i moc WRACA, nie poznacie swojego TDI. Oczywiście nie wykluczam że turbo pada ale pierwsze spróbowałbym z przepływomierzem... A jeśli chciałbyś przeczyścić zawór N75 masz link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-25 17:41:46)
Offline
maniek to co mówisz już koledze w zasadzie napisałem i arciox pisze "Zapomniałem dopisać, że inny koleś robił próby na nowym przepływomierzu i niestety bez zmian - ciągle lipa!"
To musisz te wtryski sprawdzić
Offline
SORY logo1024 jakoś to przeoczyłem ale zawór można sprawdzić N75... Na temat wtrysków coś napiszę może będzie pomocne; Jeśli dba się o regularną wymianę wtrysków,filtrów,paliwo dobrej jakości(żaden wynalazek np. olej opałowy) to nawet 200-300tyś km może pracować prawidłowo.Niesprawność wtryskiwaczy objawia się na różne sposoby;''twardą'' i nie równą pracą silnika,trudnościami z rozruchem,odczuwalnym pogorszeniem osiągów i wzrostem zużycia paliwa.Za samochodem z niesprawnym wtryskiem ciągną się tumany dymu,to znak że''leją'' czyli do komór spalania trafia zbyt dużo a w dodatku żle rozpylonego paliwa.Ignorowanie może doprowadzić do wypalenia tłoków silnika.A o awarii wtrysku(choć nie zawsze) informuje kontrolka ''check engine'' lub świec żarowych,często towarzyszy temu przejście silnika w tryb awaryjny.Natomiast nieraz wystarczy po przeprowadzeniu profesjonalnego wyczyszczenia ponowny montaż,a tak samo większość da się zregenerować co do ceny jest różnie,jeśli chodzi o nowe jest tego ale są i takie że po 100tyś. złom...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-25 20:14:30)
Offline
Dzięki za sugestie, czyli radzicie zacząć poszukiwania od tzw. n75 - postaram się zajechać gdzieś na warsztat jeszcze w tym tyg. A co do wtrysków, to nie zauważyłem aby kopcił, a silnik pracuje równo i nie mam problemów z odpalaniem, a co do ich wymiany, to planowałem przed latem (z uwagi na inne nieplanowane wydatki) ale może raczej nie zwlekać z tym tyle co? zanim coś się od tego przelewania pogorszy... co radzicie?
Offline
Kolego właśnie nie wiadomo może wtryski masz jeszcze ok. skoro nie masz tych objawów,ja ci napisałem ogólnie,zerknij na ten zawór...
Offline
moze cos z turbina?? ja miałem podobny przypadek, tzn strasnie był słaby...
jezeli masz tak samo sprawdz bezpieczniki od silnika, chyba sa 4 mi jeden sie przepalił i własnie był od turba wymieniłem i wszystko działało.
Daj znac:)
Offline
Troche mi notlaufem zalatuje ale objawy troche inne, rób jak mówi maniek. A jeszcze masz 100% pewności że tamta przepływka co podmieniałes była sprawna?
Ostatnio edytowany przez logo1024 (2012-01-25 22:30:12)
Offline
Mi też jak napisałeś logo1024 ale ja bym przemył jeszcze ta przepływkę szlak wie jaka tamta była czy czasem miała inny numer katalogowy,no i ten zawór,czasami pomija się drobne rzeczy nieraz jest błędem.Bo jeśli turbo to dałoby jakiś oznak np.reset by pomógł tymczasowo,no ale???
Offline
Właśnie wróciłem z garażu. Przeczyściłem zawór n75. Przejechałem się i zbytnio różnicy nie zauważyłem czyli jest ok.
A jak byłem na kompie to wykrył by że jest do czyszczenia albo wymiany no nie?
Offline
wiec sprawa wygląda tak:
-bezpieczniki OK
-przepływka OK
-N75 OK
-N18 OK
ale niestety nie jest ok "coś" związanego z kierownicą turbiny czy cuś i należy dać turbo (albo jakąś część) do regeneracji, sorry za taką mało profesjonalną diagnozę ale miałem dzisiaj wariacki dzień
Dziwi mnie tylko to, że na kompie parametry ma dobre he..
pzdrawiam
Offline