Golf 4 Klub Polska
Zacytuję sam siebie z innego wątku na tym forum:
'Do wolnossącego 1.8 (tak jak do wszystkich wolnossących od 1.4 do 2.0) zalecane są NGK BKUR 6 ET-10, oznaczone przez VW symbolem 101000033AA i mających odstęp elektrod 1,0 +/- 0.1mm , jednak do turbodoładowanych 1.8 (np. AGU) symbole zalecanych przez VW świec to 101000051AA oraz 101000063AA, co odpowiada świecom Bosch F7LTCR lub Bosch PFR6Q. Mają one przerwy między elektrodami odpowiednio 1.0 +/- 0.1mm oraz 0.8 +/- 0.1mm i zalecany moment dokręcania 30Nm.'
Kup takie jak są zalecane, bo te wszystkie platynowania i irydowania to tylko chwyt marketingowy (niejednokrotnie porządne PRL-owskie Iskry trzymają się lepiej niż nowe Bosch Platinum)...
Offline
zapomniałem wogule o tym temacie
VW zaleca platynowe. moje pytanie nie było jakie swiece są do tego modelu tylko ktore wybrać "platynowe czy irydowe"
nie wiem jak silnik bedzie sie zachowywał przy irydowych np. silniki mazdy maja swiece irydowe i włożenie innych skutkuje gorsza pracą silnika.
Offline
Odpisałem ci w poprzednim poście - kup takie jak są zalecane, a nie żadne platynowe/irydowe/kauczukowe/pietruszkowe/gumowo-betonowe czy inne wynalazki...
Powłoka ze związków (np tlenków) metali szlachetniejszych (np właśnie irydu czy platyny) ma za zadanie teoretycznie zabezpieczać elektrodę przed utlenieniem (i tak świecę prędzej szlag trafi, niż elektrody się utlenią; poza tym przy ok 800 stopniach następuje zjawisko samooczyszczania) i ułatwiać przeskok iskry, ale w praktyce różnica jest niezauważalna.
Silniki były projektowane do współpracy ze świecami podanymi powyżej i na nich chodzą prawidłowo.
Natomiast jeśli naprawdę upierałbyś się nad wsadzeniem innych świec to podpowiem - nie będzie różnicy w pracy silnika, o ile odstęp elektrod będzie prawidłowy. Decyzja należy tylko i wyłącznie do ciebie.
Offline
Odpisałem ci w poprzednim poście - kup takie jak są zalecane, a nie żadne platynowe/irydowe/kauczukowe/pietruszkowe/gumowo-betonowe czy inne wynalazki...
No to własnie zaprzeczyłeś fabryce bo ona zaleca swiece platynowe.
Temat do zamknięcia.
Offline
Niczemu nie zaprzeczyłem.
To, że (chyba) PFR6Q są platynowane, nie znaczy, że są jedynymi zalecanymi (jak napisałem). Poza tym są to zimniejsze świece, stosowne do większego doładowania (np do wersji 180KM czy 225KM). Natomiast F7LTCR są nieco cieplejsze i niepowlekane.
Obie świece są ponadto podobne, różnią się głównie odstępem międzyelektrodowym.
Nie pamiętam już dokładnie specyfikacji wszystkich świec do VW. Osobiście nie używam i nie używałem świec powlekanych, bo wymieniam je dość często i nie widzę takiej potrzeby. Wolę zastosować dobrą świecę o odpowiednim cieple i jednej elektrodzie - wtedy zapłon jest bardzo pewny,
Przetestowałem już kilkanaście typów świec i mogę ci powiedzieć, jedno - w tych silnikach nie ma różnicy, które zastosujesz.
Osobiście polecałbym Bosch F7LTCR, a jeśli chcesz popróbować, to możesz zastosować odpowiednie do swojego silnika Denso, np z serii Twin Tip, (czy też nawet Platinum Twin Tip) jednak wymagają krótszych interwałów między wymianami, sprawnego układu zapłonu i wtrysku (nie lubią zalania).
Offline