Golf 4 Klub Polska
Witam mam problem co jakiś czas występuje w moim golfie spadek mocy nie jest to katastroficzny brak ale wyczuwalny . Kiedy to się dzieje gorzej odpala. Nie wiem czy to coś da ale z EGR'u już cieknie mechanik kazał czyścić nic więcej ale mnie to wnerwia . czy to wina egr??
Offline
A może brak sterowania zaworu, lub zacinające się kierownice w turbinie, mozliwe że czujnik na przepływomierzu turbiny,pozostaje jeszcze jedno rozwiązanie :
nieszczelność w dolocie lub dziurawe, popękane wężyki podciśnienia sterującego kątem nachylenia łopatek kierownicy turbiny, trzeba dokładnie posrawdzać przewody i węże idące od turbiny poprzez intercooler do kolektora ssącego oraz wężyki podciśnienia idące od N75 do guszki ze sztangą sterującą łopatkami.
Dodam, że to sprawdzenie kumaty mechanik powinien wykonać w pierwszej kolejności a nie brać się za wymianę turbiny, która jak podejrzewam była sprawna tylko mogła ewentualnie mieć zapieczone łopatki jej kierownicy.
Offline
Przeczyść ten EGR z mojego też zaczynało się pokazywać,wyczyściłem do dziś czyściutki a czyszczony w lipcu tamtego roku.
Offline
przestudiowałem to i codziennie czyszcze egr. tzn to co z niego wypływa . wydaje mi się ze jest tego za dużo. myśle że przełukam IC i wszystkie węże moze to pomoże troszke
Offline
kolega za co odpowiada te EGR ?? wyczyszcze to sam potrzebne tam sa jakies uszczelki czy cos w tym stylu nowe po rozebraniu ?? bo rozbiore a potem nie bd mial czesci ...
Ostatnio edytowany przez tomek198903 (2012-02-23 17:12:32)
Offline
Kolego EGR jest to wymóg normy EURO (nie pamiętam której dokładnie). Najprościej mówiąc, podczas małego obciążenia silnika otwiera się powoduje, że część spalin wędruje spowrotem do kolektora ssącego i ponownie są przepalane,czyli spaliny które wylatują ci z rury wydechowej są czystsze.Druga sprawa jego działania to że klapa znajdująca się w środku odpowiada między innymi za gaszenie silnika. Podczas gaszenia się zamyka i silnik wtedy miękko gaśnie (nie telepie nim).Natomiast nie wiem jaki masz silnik ale w drobny mak jego nie rozbierasz,na przykład jeśli chodzi ci o uszczelki to do tego przychodzi jedna od dołu z tego co pamiętam http://moto.allegro.pl/zawor-egr-vw-bor … 69295.html i oring gumowy od strony kolektora ssącego.Oto ci chodziło...
Pamiętaj samo wyczyszczenie pomaga ale nie zawsze, zależy od jego stanu???
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-23 17:48:51)
Offline
no wlasnie nie wiem jaki jest tego stan zeby to sprawdzic to chyba musze to rozebrac nie ;] czyli po rozebraniu potrzebne sa te nowe uszczelki czy mozna stare montowac??
Offline
Stan częściowo bynajmniej w moim widziałem jak zdemontowałem przewód gumowy co trzyma opaska sprężynująca,
rozebrać nie zaszkodzi,uszczelki założyłem stare,wiadomo jak kupisz nowe za nie wielkie pieniądze będzie lepiej,
a samego czyszczenia jest trochę ale to się okaże jak zdemontujesz,samo czyszczenie w miarę ostrożnie nic na chama bo ten syf to istna smoła ....
Offline
i co to ma poprawic osiagi czy cos w tym stylu jak jest syf tak?? mowisz o tym cienkim przewodzie tak ?
Offline
nie cienkim, grubym co z boku przychodzi http://moto.allegro.pl/zawor-egr-octavi … 42613.html
Możesz też wyczyścić kolekto ssący tam też syfu może być co nie miara,auto powinno mieć trochę leprze osiągi,dźwięk może trochę zmienić na wolnych obrotach, a na kolektor zerknij http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? … 668943234d
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-23 19:30:21)
Offline
no tak z tej grubejbd widac co i jak i malo roboty to rozebrac ... zobacze co i jak tam sie dzieje i dam znac jak tam sprawy sie maja ..
Offline
patrzylem to po zdjeciu tego przewodu jest ta klapka co sie zamyka i otwiera to ona jest delikatnie tym czarnym osadem pokryta nie ma sensu chyba tego rozbierac i sie w to bawic
Offline
dale nikt nie rozwiazal spadku mocy czyscilek turbo zawor n78 i dalej to samo
Offline
panie; przemyj a najlepiej będzie jak podmienisz od kogoś może znajomego przepływomierz...
Offline
mylem tez kolego po tych zabiegach chwile bylo ok a dalej jest to samo
Offline
to poszukaj na podmiankę, nie powiedziane że twój jest w 100% sprawny...
Offline
mowisz o przeplywce
nic komp nie bedzie pokazywal bledu
Offline
Zawór EGR .Jak zaślepisz przepływke to nie koniecznie gdzie kolwiek pojedziesz.Pozdrawiam ps. ale jaki ty masz tam silnik dti czy tdi dti to opel
Offline
golf 4 1,9tdi 110km ahf
Offline