Golf 4 Klub Polska
Witam, wreszcie mam golfika 1.6SR teraz pomału czytam masę wątków i postów apropo instalacji. Wiadomo im więcej forum czytam tym rożne opcje się trafiają. U gazownika na pewno zagadam jakie on zestawy mi poleca (przez telefon to nie rozmowa a mówił mi o rożnych instalacjach od 1900zl - 2700zl.
Tu na forum czytałem ze BRC i Stag 4 dobre są? reduktory to jakieś alaska (ale jest chyba parę modeli ) wiec moje pytanie które konkretnie polecacie. Co do wtryskiwaczy to czytałem ze : Hana, Magic Jet polecane. Czy ktoś ma jeszcze jakieś opinie i może mi pomoc przed jak ze ważnym wyborem ? Pozdrawiam
Offline
brc i wtryski ori brc tylko ... kazdy inny zestaw z naszym gazem poddaje sie
Offline
Nie jeśli założysz dobre filtry.
Do 1.6 każda instalacja będzie dobra, bo jest niezbyt wymagający.
Stag czy BRC - żadna różnica. Wtryski - Hana, Magic Jet (te polecam - najlepszy stosunek jakości do ceny), ale nie tykaj ValTek'ów (które pewnie będzie ci chciał wcisnąć gaziarz).
Reduktor - np Zavoli Zeta, albo Tomasetto Arctic. Alaska AT-09 jest troszkę zbyt mało wydajna do 1.6 i przy bucie i niezbyt świeżych już membranach nie utrzyma ciśnienia (które i tak dosyć skacze). Warto mieć mocniejszy reduktor - nie zaszkodzi, a może pomóc. (I nieprawdą jest, że do silnika np. 100KM nie można wkładać reduktora do np 200KM i więcej - można i nawet warto - mniejsze skoki ciśnienia).
Przejrzyj też temat: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=1419
Offline
a co mają filtry do rozpuszczania gumowych uszczelek?? e tam zreszta ja się nie znam
Offline
no wlsnie czytalem wczesniej ten temat i widze ze polecaja wlasnie oni akurat takie i takie. Mysle ze :
sterownik: stag4 albo BRC
wtryski: hana, albo bardziej bym chyba wzial Magic jet,
reduktor: zavoli zet N, tomasso arctic jakis z tych
a co apropo :
przewody dostarczające gaz płynny - Faro
węże pod maską - semperit lub Parker
Offline
Maximus chłopie - co ty tankujesz, jak ci rozpuszcza uszczelki? Płynną atomową energię? :O
U mnie na STAG 300-4 nie było żadnych problemów. Silnik pracował ładnie, ale warunkiem założenia sekwencji, jest idealna praca silnika na benzynie (wszystkie czujniki działające poprawnie i zdrowy silnik).
Offline
Kajor napisał:
U mnie na STAG 300-4 nie było żadnych problemów. Silnik pracował ładnie, ale warunkiem założenia sekwencji, jest idealna praca silnika na benzynie (wszystkie czujniki działające poprawnie i zdrowy silnik).
czy stag 300 rozni sie od stag 4 ?
Co i jak nalezy sprawdzic na benzynie , na co zwrocic uwage zanim zaloze instalacje czy u mnie wszystko ok pracuje ? dotyczy to pewnie czujnikow o ktorych napisales w nawiasnie ( ucze sie dopiero tego wszystkiego dlatego nieraz takie zielone pytania mam a chce dbac o autko i wszystko z maximum ostroznoscia i dokladnoscia robic )
Offline
Stag 300 ma odrobinę więcej funkcji ustawień mapy - w tym konkretnym silniku raczej nieprzydatne i Stag 4 bez problemu go obrobi.
Poza tym 300 jest nieco droższy.
Auto musi idealnie chodzić na benzynie - sprawny przepływomierz, sonda lambda, przepustnica... Wszystko ma wpływ, bo sekwencja korzysta w zasadzie tylko z sygnałów wtryskiwaczy benzynowych, a jeśli podawana przez nie wartości są niepoprawne - również niepoprawny będzie wtrysk LPG.
Offline
Kajor napisał:
Stag 300 ma odrobinę więcej funkcji ustawień mapy - w tym konkretnym silniku raczej nieprzydatne i Stag 4 bez problemu go obrobi.
Poza tym 300 jest nieco droższy.
Auto musi idealnie chodzić na benzynie - sprawny przepływomierz, sonda lambda, przepustnica...
ok roxzumiem sprawdze te 3 rzeczy:
przepustnice przeczyszcze duzo o tym czytalem wiec ja zaadaptuje ( w sensie tylko przeczyszcze bo podobno adaptacja zrobi sie sama?)
sonde lambda i przeplywomierz sprawdzic VAGIEM? czy jak te komponenty nalezy przxetestowac?
pozdrawiam! milego weekendu
Offline
Matifcb napisał:
Kajor napisał:
Auto musi idealnie chodzić na benzynie - sprawny przepływomierz, sonda lambda, przepustnica...
ak mi sie przypomnialo czy staga 4 czy brc instalowac ? ktory moze byc lepszy bo brc ogolnie tez chwala i to z drozszych instalacji jerst
ok roxzumiem sprawdze te 3 rzeczy:
przepustnice przeczyszcze duzo o tym czytalem wiec ja zaadaptuje ( w sensie tylko przeczyszcze bo podobno adaptacja zrobi sie sama?)
sonde lambda i przeplywomierz sprawdzic VAGIEM? czy jak te komponenty nalezy przxetestowac?
pozdrawiam! milego weekendu
Offline
Przepustkę przeczyść, ale nie odpinaj - jak nie będzie mocno zabrudzona, to nastawy zrobią się same. Jeśli ją odepniesz, albo będzie naprawdę dużo brudu, to konieczna będzie adaptacja.
Sondę sprawdzisz VAGiem w odpowiednim bloku. Przepływkę też, ale można to zrobić także zwykłym multimetrem, termometrem i jakimś żródłem ciepła, ale wtedy testujesz tylko czujnik temperatury, a nie przepływu masy.
Offline
odswieze kotleta bo nie widze rozwiazania na forum. Jak dokladnie sprawdzic sonde w Vag Com. Ja umiem tylko puscic skana i wyszukuje bledy. W weekend bede komus pomagal i uzyczal kabelek a chce oprocz skana wlasnie sprawdzic u niego no i odrazu u siebie jak ta msonda lambda sie trzyma dziekuje
Offline