Golf 4 Klub Polska
Witam, mam nastepujący problem. mam Mk IV, 1.4 16v 98r. Basis.
Całkiem niedawno zakupiłem felgi aluminiowe (s-liny) 205/50 R17.
Wczoraj wrzucam koła na samochód i okazuje sie, że przednie koła haczą (tak mi się wydaje) o ten "kielich" który jest w amortyzatorze.
Koła są na równo z nadkolem, więc dystanse odpadają :rozpacz:
Dodam, że koła u kumpla (Golf IV 1.9 tdi) śmigały bez problemu.
Dane z felg:
R205
et40
17x7 1/2 JJ
po wciśnięciu łapy za koło wydawalo mi się, że haczy o to:
Może ktoś już miał podobny problem
Ps: na forum przeczytałem, że śruby mocujące felgi stalowe są krótsze od tych stosowanych do felg aluminiowych, czy jest to prawda i czy może to być przyczyną niestabilności felg
EDIT:
Panowie poprawka to nie wina kielicha. Zabrałem się za ponowne założenie kółek, okazuje się, że gdy podmieniłem kółka z przednich na tylne( bo tak były opisane na wymianie opon) wszystko jest ok, no prawie. Otóż lewa strona poszła gładko, kółka zamienione, zero obdzierania. Natomiast z prawą stroną nie poszło tak dobrze. Podnosze wóz za lewarku, ściągam stare koło,zakładam nowe i już na lewarku koło zaczyna haczyć, dźwięk jest podobny do tego gdy klocki się przyblokują. Zamiana kół nie pomogła. Tym razem to już mi się pomysły skończyły ;(
Jakieś propozycje.
Ostatnio edytowany przez Rico_87 (2011-03-20 12:13:57)
Offline
Ja mam fabryczne stalowe felgi na zimę a na lato orginalne VW BBS Montreal II i te zame śruby są do stali i alu. u ciebie jest problem z ET....
Offline
Panowie poprawka to nie wina kielicha. Zabrałem się za ponowne założenie kółek, okazuje się, że gdy podmieniłem kółka z przednich na tylne( bo tak były opisane na wymianie opon) wszystko jest ok, no prawie. Otóż lewa strona poszła gładko, kółka zamienione, zero obdzierania. Natomiast z prawą stroną nie poszło tak dobrze. Podnosze wóz za lewarku, ściągam stare koło,zakładam nowe i już na lewarku koło zaczyna haczyć, dźwięk jest podobny do tego gdy klocki się przyblokują. Zamiana kół nie pomogła. Tym razem to już mi się pomysły skończyły ;(
Jakieś propozycje.
Ostatnio edytowany przez Rico_87 (2011-03-20 12:14:08)
Offline
hyper74, Ja musiałem kupić dłuższe śruby do Moich alu, oryginalne wkręcały się tylko 5mm !!
A co do Twojego problemu Rico_87, myślę ,że możesz mieć jakis problem z zawieszeniem. Skoro u kolegi jeździły ,to niema cudów.
Offline
A może problem jest w piastach... benzynka ma mniejsze i takie bym powiedział lichutkie a w TDI jest większa. może w tym jest problem. Kolega śmigał na bęzynce a ty w TDI-ku
Offline
koledzy problem rozwiązany, dosłownie 1milimetrowa pierdoła, klocek hamulcowy (może przez to, że zamiennik do MK IV) obdzierało felge od środka, musiałem wejśc do kanału, żeby to dojżeć, lekki manicure pomógł, felgi śmigają aż miło, dzięki wam za chęć pomocy, pozdrawiam
Offline
Pozwole sobie dolaczyc do tematu bo mam to samo ale mi obciera felga o amortyzator dodam ze mam gwint i zmienilem drazek stabi od audi tt obcieranie jest tylko jak cofam na skreconych kolach, tez mam 17' 205/40 9,5'' tyle ze 3 dni temu tak nie bylo z dnia na dzien zaczelo sie trzec.
Offline