Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich miłosników Golfa IV mam problem... czasem sie wyłancza mi turbina...1.9 tdi 130km a czasem zapierniczam i nic co mi radzicie? czekam na odpowiedz pozdrawiam
Offline
Prawdopodobnie turbo ma zapieczone kierownice do czyszczenia
Podłącz pod komputer i zrób logi dynamiczne to wszystko będzie jasne
Offline
Możesz mieć uszkodzoną gruszkę turbo , moze to byc zaworek n75, nieszczelnosc w układzie wężyków lub zapieczone łopatki turbiny.
Popatrz na węże turbo czy nie są popękane, oraz czy gruszka nie jest uszkodzona.
Offline
Zapieczone kierownice turbiny.
Offline
z zaworu N75 idzie przewód podciśnienia prosto do gruchy. Można po nim polecieć i sprawdzić jak chodzi grucha . Powinna chować się około 1,5 do 2 cm ciężko ale płynnie
Offline
Uploaded with ImageShack.us
schemat podłączeń podciśnienia w TDI
Offline
Niekoniecznie regeneracji, może być turbo do czyszczenia co polega na rozebraniu na części i dokładnym usunięciu sadzy (najlepiej przez piaskowanie)
Offline
W zeszłym miesiącu miałem doła turbo .... Jechałem na nocny spot wszystkich marek VOL 2 w łodzi i przy 120km/h przy wyprzedzaniu auto nagle stanęło i do 80km/h nie mogłem go rozpędzić.... na drugi dzień po wężyku powędrowałem i ztwierdziłem że gruszka lata jakieś 2 -3 cm na boki... okazało się że uchwyt gruchy przekorodował i urwał się.... grucha sterowała ... ciśnienie było ( nie było przeładowania ) ale auto nie latało... naprawa czyli.... demontaż turbo... wymiana gruchy ... wymiana cięgła kierownic turbiny.... wymiana oleju CASTROL EDGE 5W40 ( wymagana serwisowo przy regeneracji turbiny ) filtry oleju i powietrza... czyszczenie kierownic...czyszczenie dolotu i EGR-a ... wymiana uszczelniaczy... wymiana klocków przód i tył koszt 1700pln... Po koleżeńsku praca nad turbiną 900pln....reszta olej...klocki i robocizna
Offline
Witam. Też mam taki sam problem. Golfik od kobietki która jeździła po mieście i nie przedmuchała porządnie turbo na trasie od 4 lat
Czyszczenie turbiny u mojego mechanika 400 zł. Orientujecie sie ile za cuś takiego??? wydaje mi sie że nie jest jakis drogi czy sie myle??
Offline
Cena może być. Samo czyszczenie nie jest już przyjemne, a jeszcze dochodzi wymontowanie i zamontowanie turbo, do którego jest chu*owe dojście.
Sam mniej bym raczej nie wziął.
Offline
mój powiedział 300 zł za czyszczenie, ale jestem stałym klientem więc troche spuścił z ceny... zależy też jak oni to wyczyszczą...
Offline
300-400 to taki standard.
A czyści się dopóki kierownice nie ruszają się gładko i w całym zakresie - w razie czego można poprosić o pokazanie wyczyszczonego turbo jeszcze przed założeniem muszli i montażem - jest twoje i masz pełne prawo zobaczyć co tam się dzieje i jak mechanik wykonał swoją robotę i czy np nie napieprzał papierem ściernym (osobiście widziałem robotę takiego cymbała!).
Offline
Zaraz akie 30 za czyszczenie.... stary sama robocizna przy wyjęciu turbiny to 200pln..... jak wyjmie turbine to musi wymienić uszczelniacze.... i co jak wirnik będzie latał to co wsadzi ci go na miejsce.... Stary co za mechanik od KOMBAJNA... a co z wyważeniem turbiny po demontażu.... do kierownic turbiny nie dostanie się palcem przez dziurę . to trzeba rozebrać i złożyć a potem wyważyć na maszynie do tego stworzonej.... nie w garażu u pana Wiesia..... A co z serwisowym uruchomieniem turbiny ? Podłączy ci do kompa i uruchomi wszystko... a wymiana oleju na NOWY i filtr Oleju i powietrza taka jest procedura uruchomienia TURBINY.... sam to przerabiałem 2 miechy temu.... czyszczenie turbiny i eymiana gruszki która mi się rozleciała to koszt około 1200pln a nie 300.... za czysczenie.... grucha to 250pln potem wymiana oleju filtrów ( u mnie jeszcze spawanie miski olejowej ( 30pln ) i wymiana oleju na suchej misce ( ponad 5 litrów Castrola Edge 5W/40 ) koszt w dobrej firmie od TURBIN 1700 pln ! a nie 300 !!!! zastanów się na d zmianą mechanika....
Offline
Do czyszczenia nie musisz rozbierać turbiny - odpinasz tylko muszlę z ciepłej strony zdejmując pierścień Segera, odkręcasz podstawkę kierownic oddzielając je od korpusu sprężarki i nie ruszasz niczego więcej, żadnych uszczelniaczy ani wirnika - nie nie trzeba wyważać.
Olej można zmienić, ale nie trzeba, jeśli nie zmienia się żadnych elementów turbo. Co innego po regeneracji, ale nie o tym tu mówimy.
BTW: Hyper, widziałem jak twój karawan stał u Piotrka i widziałem co tam się działo z gruchą. Powinieneś też zmienić hamulce, bo za zdrowo nie wyglądały...
Offline
hyper74 napisał:
Zaraz akie 30 za czyszczenie.... stary sama robocizna przy wyjęciu turbiny to 200pln..... jak wyjmie turbine to musi wymienić uszczelniacze.... i co jak wirnik będzie latał to co wsadzi ci go na miejsce.... Stary co za mechanik od KOMBAJNA...
Mój powiedział że za 300 zł wyczyści, ale jak rozbierze a sie okaże ze trzeba regenerować to powiedział, że musze mieć przygotowane te 1000zł na regeneracje jak już zacznie rozbierać. Więc rozklekotanej mi nie założy na pewno z powrotem
Offline
no i ok... Kajor wymieniałem przód i tył.... a nieciekawie to wyglądała tarcza z golfa III którą mi piotrek pokazał gdzie tarcza ma około 4 mm można się nią golić z co ciekawsze to to auto dostało przegląd w Nastapolu miesiąc wcześniej
Offline