Golf 4 Klub Polska
Od niedawna stałem się szcęśliwym posiadaczem golfa 4 1,9tdi 110km ahf. Samochód jest w super stanie ale wiadomo jak po zakupie trzeba sie nim odpowiednio zająć zapobiegawczo. I nie wiem czy moje zamiary są trafione.
Planuje:
-wymienić rozrząd kompletny bo nie wiadomo kiedy był wymieniany
-paski; alternatora, pompy
-pompe wody
-wymienić klocki ewentualnie tarcze
-olej i filtr tylko nie wiem jaki olej najlepszy by był?
-poduszki silnika bo troche nim trzesie
-słyszałem że powinno sie nawet wymieniac plyn chłodniczy(jaki naj..?) i hamulcowy(jaki naj) nawet co jakis czas a u mnie to chyba od poczatku ten sam
-i chyba tyle c chyba ze mechanik cos zauważy wydaje mi sie ze najpotrzebniejsze rzeczy
co do karoseri konserwacje ma zrobiona ale nie jest ona idealna i chyba przydalo by sie ja poprawić
nie wiem czy da rade ale wymalowac w kolor( srebrny) listwy w zderzakach drzwiach i chyba ładnie by to wygladało jakby malnac te dokladki do zderzaków pod zderzakami w kolor tez cały byłby w kolorze no i pewnie lotkena klape tylna ta mała
mam jescze pytanko czy da rade wymienic obudowe pilota scyzoryka oryginalnego bo mam troche poniszczona
i czy sa drogie weże do klimy bo jeden mam łatany i pewnie przydało by go wymienic
chyba tyle chyba ze o czyms zapomnialem to pomozcie dodam ze planuje tym autem jeździc jak najdłużej sie da i chce go dokładnie przygotować.
Offline
na pewno kompletny rozrzad pasek napinacz rolki pompa, olej, filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy to powinno sie wymienic zaraz po kupinie jesli nie ma faktur na wymiany, plyn powinno sie wymienic jak juz wymieniac plyy eksploatacynje to warto wszystkie najlepiej zalac borygo, klocki i tarcze to zalezy czy sa zuzyte czy nie jesli sa w dobrym stanie to po co wymieniac przejezdzic ile sie da i wtedy wymienic
da sie pomalowac listwy w kolor duzo lepiej to wyglada kazdy lakiernik ci to ogarnie scyzoryk tez spokojnie na allegro znajdziesz przelozysz grot elektronike i bedzie dzialal
Offline
Sam jesteś Borygo...
Lej tylko oryginalny G12 (czy też G12+/++). Od biedy może być np. Venol, ale ja trzymam się G12 zgodnie z serwisówką, bo uszczelnienia się z nim lubią i dobrze zabezpiecza zarówno przeciw krzepnięciu jak i antykorozyjnie.
Rozrząd to prawda - wsadzaj pasek Gates/Contitech, rolki i napinacze INA i pompę wody SKF.
Pasek wieloklinowy jeśli nie jest w złym stanie można zostawić, no chyba, że chcesz mieć święty spokój i trochę parzą Cię pieniądze. Te paski są naprawdę wytrzymałe, a "w razie W" dostaniesz je praktycznie wszędzie (w końcu to TDI - jeden z najpopularniejszych motorów na świecie).
To są bardzo mocne paski, niezbyt mocno naciągnięte i wytrzymują długo - nie słyszałem żeby komukolwiek w Golfie się taki zerwał.
Jeśli chcesz majstrować z hamulcami - sprawdź czy dobrze się zaciskają - ewentualnie zregeneruj (koszt zestawu to ok. 30-40pln na zacisk). Klocki bierz TRW albo Meyle (ostatnio kupiłem i są naprawdę bardzo dobre i niedrogie). Tarcze w razie potrzeby Mikoda lub ATE.
Olej - Motul. Filtr oleju - Knecht lub Mann. Tak samo powietrza - nie kupuj żadnych Maxgearów i innego chińskiego szmelcu.
Jeśli chcesz koniecznie wymienć poduchy silnika to bierz oryginały albo Lemförder.
Co do węża od klimy - szukaj używki, ew. popytaj w serwisach robiących węże/połączenia do hydrauliki siłowej, itp.
Offline