Golf 4 Klub Polska
Na początek polecam filtr K&N RU-2580 nie jest specjalnie duży ale myślę że dostosowany do pojemności 1.4. Filtr kupiłem po krótkiej korespondencji mailowej (część sprowadzona na zamówienie w ciągu 2 dni) tu:
www.dexcraft.pl
za 155 zł + 20 zł koszt przesyłki.
Instrukcja montażu filtra stożkowego:
Inne realizacje (fotografie z netu oraz z auta użytkowników JUJA oraz MAXIMUS):
WERDYKT:
- dół nie stracił,
- szybciej przyspiesza,
- spróbuj a będziesz zadowolony,
Ostatnio edytowany przez miodek (2019-04-05 10:39:07)
Offline
zalożysz i o ile nie masz przepływmomierza będziesz zadowolony
Offline
W internecie piszą odnośnie silnika 1.4 16V że:
- w silniku 1.4 16V nie ma przepływomierza,
- zamiast przepływomierza powietrza jest czujnik obciążenia silnika tj. map sensor,
Ludzie piszą że raczej przy normalnej jeździe to nie ma sensu bo moc na niskich obrotach się zmniejsza:
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=53&t=23929
- - -
Masz u siebie stożek, może warto by w to zainwestować?
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-11-17 11:50:53)
Offline
Fakt, na razie filtr za 1500 zł jest poza zasięgiem, wkurza mnie trochę to że pewnie produkcja takiego filtru to 40 zł a sprzedają go za 1500 zł. Czasem myślę żeby samemu zacząć kopiować i produkować części.
Offline
Jak uda ci się wprowadzić filtry małoseryjne za 50pln, to kupuję 100szt. od razu...
Stworzenie wtryskarek, technologii trochę kosztuje, a zbyt nie jest liczony w milionach sztuk. Poza tym markowe filtry różnią się znacznie od jakiegoś chińskiego g@wna typu Jacky...
Offline
są firmy którym można zlecić produkcje, które mają wtryskarki, na razie to pieść przyszłości ale trzeba rozruszać ten kraj
Offline
Ktokolwiek wie:
Jaki filtr stożkowy K&N kupić by pasował do wlotu 1.4 16V?
Jaka powinna być końcówka?
??
- - -
Możliwe że w końcu jutro to zmierzę ale wole się skonsultować.
Offline
Końcówka?.Średnica wejścia musi być taka sama co na dolocie (jak w oryginale ) .Sama część filtrująca (bawełna czy gąbka) nie ma znaczenia byle zmieściła sie w miejsce jego przeznaczenia .Sam filtr musi być tak odizolowany najlepiej przegrodą aby nie zaciągał ciepłego powietrza z silnika ,i jescze jedno doprowadzenie zimnego powietrza daje najlepsze rezultaty, wystarczy zrobić to rurą spiro.Osobiście polecam filtry HKS.
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-14 12:37:49)
Offline
Zastanawiamy się jeszcze nad jedną rzeczą:
Jaki powinien być kąt zagięcia rury (między stożkiem a silnikiem) i jej optymalna długość??? To może być ważne... aby powietrze równomiernie wchodziło. Spróbuje coś znaleźć w tym temacie.
- - -
Znalezione artykuły:
LINK http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 16:30:13)
Offline
ale co powietrze wchodzić ;p miodzio przecież ori filtr jest mocno zabudowany jak dasz stożek obojętnie gdzie to będzie wciągał więcej powietrza
Offline
Tak będzie, ale mi chodzi o co innego.
Jak masz jedno kolanko to powietrze po krótszej stronie ma mniejszą drogę także mogą być zawirowania, podobno lepiej tego unikać, może lepiej zrobić dwa zagięcia jedno w lewo a drugie w prawo żeby droga od stożka do silnika była taka sama w każdym punkcie.
Znalazłem artykuł, zaraz go przetrawię i zobaczę czy koleś sensownie pisze:
LINK: http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 17:57:53)
Offline
nie no co ty, wywalę ją, tylko dziś jej nie zdejmowałem ponieważ nie chciałem odkręcać dolotu po lewej stronie silnika, obudowa filtra chyba trzyma jedna śruba,
myślałem że ten stożek to będzie łatwiejsza akcja,
puki co badam to z doskoku
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 19:34:44)
Offline
Osobiście wywalił bym wszystko co jest tam w oryginale musisz zmierzyć średnice przepustnicy i dobrać taką gume (rurke ) aby wcisnąć w miejsce starego łączenia puszki filtra i zacisnąć opaską (cybantem) a całą reszte rurek i kolanek dobrać tak aby odsunąć filtr stożkowy od silnika .
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 16:33:16)
Offline
Znalazłem wzory na długość dolotu, jest opisane co trzeba robić aby zwiększać moment dla wyższych a co żeby dla niższych obrotów itp:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58760
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 16:36:08)
Offline
to sie ciągnie do góry to jest plastikowy trzpień na gumie który powienien zostać a obudowa wychodzi do góry
przepustnica ma 50mm dziś mierzyłem
ps ale ci odma olejem pluje ;p
Offline
czyli:
A) mam złapać za czpień obcęgami i go wyciągnać
czy
B) wyciągnać obudowę filtra na siłę?
- - -
bo nie skumałem? Na marginesie to cholera nie wiem jak ja mierzyłem że mi wyszło 44 mm znowu będę dla pewności musiał się mocować z tym cholerstwem.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 00:07:58)
Offline
Offline