Golf 4 Klub Polska
Na początek polecam filtr K&N RU-2580 nie jest specjalnie duży ale myślę że dostosowany do pojemności 1.4. Filtr kupiłem po krótkiej korespondencji mailowej (część sprowadzona na zamówienie w ciągu 2 dni) tu:
www.dexcraft.pl
za 155 zł + 20 zł koszt przesyłki.
Instrukcja montażu filtra stożkowego:
Inne realizacje (fotografie z netu oraz z auta użytkowników JUJA oraz MAXIMUS):
WERDYKT:
- dół nie stracił,
- szybciej przyspiesza,
- spróbuj a będziesz zadowolony,
Ostatnio edytowany przez miodek (2019-04-05 08:39:07)
Offline
zalożysz i o ile nie masz przepływmomierza będziesz zadowolony
Offline
W internecie piszą odnośnie silnika 1.4 16V że:
- w silniku 1.4 16V nie ma przepływomierza,
- zamiast przepływomierza powietrza jest czujnik obciążenia silnika tj. map sensor,
Ludzie piszą że raczej przy normalnej jeździe to nie ma sensu bo moc na niskich obrotach się zmniejsza:
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=53&t=23929
- - -
Masz u siebie stożek, może warto by w to zainwestować?
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-11-17 10:50:53)
Offline
Fakt, na razie filtr za 1500 zł jest poza zasięgiem, wkurza mnie trochę to że pewnie produkcja takiego filtru to 40 zł a sprzedają go za 1500 zł. Czasem myślę żeby samemu zacząć kopiować i produkować części.
Offline
Jak uda ci się wprowadzić filtry małoseryjne za 50pln, to kupuję 100szt. od razu...
Stworzenie wtryskarek, technologii trochę kosztuje, a zbyt nie jest liczony w milionach sztuk. Poza tym markowe filtry różnią się znacznie od jakiegoś chińskiego g@wna typu Jacky...
Offline
są firmy którym można zlecić produkcje, które mają wtryskarki, na razie to pieść przyszłości ale trzeba rozruszać ten kraj
Offline
Ktokolwiek wie:
Jaki filtr stożkowy K&N kupić by pasował do wlotu 1.4 16V?
Jaka powinna być końcówka?
??
- - -
Możliwe że w końcu jutro to zmierzę ale wole się skonsultować.
Offline
Końcówka?.Średnica wejścia musi być taka sama co na dolocie (jak w oryginale ) .Sama część filtrująca (bawełna czy gąbka) nie ma znaczenia byle zmieściła sie w miejsce jego przeznaczenia .Sam filtr musi być tak odizolowany najlepiej przegrodą aby nie zaciągał ciepłego powietrza z silnika ,i jescze jedno doprowadzenie zimnego powietrza daje najlepsze rezultaty, wystarczy zrobić to rurą spiro.Osobiście polecam filtry HKS.
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-14 11:37:49)
Offline
Zastanawiamy się jeszcze nad jedną rzeczą:
Jaki powinien być kąt zagięcia rury (między stożkiem a silnikiem) i jej optymalna długość??? To może być ważne... aby powietrze równomiernie wchodziło. Spróbuje coś znaleźć w tym temacie.
- - -
Znalezione artykuły:
LINK http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:30:13)
Offline
ale co powietrze wchodzić ;p miodzio przecież ori filtr jest mocno zabudowany jak dasz stożek obojętnie gdzie to będzie wciągał więcej powietrza
Offline
Tak będzie, ale mi chodzi o co innego.
Jak masz jedno kolanko to powietrze po krótszej stronie ma mniejszą drogę także mogą być zawirowania, podobno lepiej tego unikać, może lepiej zrobić dwa zagięcia jedno w lewo a drugie w prawo żeby droga od stożka do silnika była taka sama w każdym punkcie.
Znalazłem artykuł, zaraz go przetrawię i zobaczę czy koleś sensownie pisze:
LINK: http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 16:57:53)
Offline
nie no co ty, wywalę ją, tylko dziś jej nie zdejmowałem ponieważ nie chciałem odkręcać dolotu po lewej stronie silnika, obudowa filtra chyba trzyma jedna śruba,
myślałem że ten stożek to będzie łatwiejsza akcja,
puki co badam to z doskoku
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 18:34:44)
Offline
Osobiście wywalił bym wszystko co jest tam w oryginale musisz zmierzyć średnice przepustnicy i dobrać taką gume (rurke ) aby wcisnąć w miejsce starego łączenia puszki filtra i zacisnąć opaską (cybantem) a całą reszte rurek i kolanek dobrać tak aby odsunąć filtr stożkowy od silnika .
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:33:16)
Offline
Znalazłem wzory na długość dolotu, jest opisane co trzeba robić aby zwiększać moment dla wyższych a co żeby dla niższych obrotów itp:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58760
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:36:08)
Offline
to sie ciągnie do góry to jest plastikowy trzpień na gumie który powienien zostać a obudowa wychodzi do góry
przepustnica ma 50mm dziś mierzyłem
ps ale ci odma olejem pluje ;p
Offline
czyli:
A) mam złapać za czpień obcęgami i go wyciągnać
czy
B) wyciągnać obudowę filtra na siłę?
- - -
bo nie skumałem? Na marginesie to cholera nie wiem jak ja mierzyłem że mi wyszło 44 mm znowu będę dla pewności musiał się mocować z tym cholerstwem.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-17 23:07:58)
Offline
Offline
A ja bym go dalej rozwiercił hahhahaha .A co do filtra to zamów z allegro coś bo te filtry co oglądałes są zajebiście małe i bedzie to ni chu....a miało wyglądu .Ja bym zrobił jakąs redukcje na filtr i tyle .Kupił większy gabarytami. zrobił redukcje do tego filtra http://allegro.pl/hks-filtr-sportowy-gr … 65681.html rure spiro z powietrzem zimnym i tyle .Ewentualnie coś takiego i wywalić tą kupe co nazywają filtrem i zamocowac w tej obudowie dobrej jakości filterek http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk … 70723.html
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-18 14:39:39)
Offline
- już sobie poradziłem jak widać na fotkach,
- grzybka nie chce,
- co sądzisz o tym http://www.mapet-tuning.com/sklep/filtr … apbepol3c3 najpierw chce wybrać filtr ??
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:39:51)
Offline
Kolego nie jestem wielkim znawcą ale poczytaj co na ten temat jest napisane choć temat stary ale zawsze coś prawdy w tym jest,tak samo nie mam zamiaru cię krytykować ponieważ metodą prób i błędów zawsze można osiągnąć zamierzany cel... może znajdziesz coś pomocnego... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6016&start=0
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-18 18:11:33)
Offline
rozumiem o co ci chodzi ale chce zrobić to zgodnie ze sztuką opierając się na wzorach, zaleceniach oraz dobrych częściach a nie na hura optymizmie kupuje i zakładam,
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-19 16:22:10)
Offline
stożek włożony na próbę bez dolotów i powiem wam że czuć różnicę, nie spadł dół a przyspieszenie lepsze, myślę że zsumował się wydech i stożek,
postaram się wrzucić filmik 0-100 na dniach,
jestem zadowolony
Offline
Hehe filtr z filmiku za pewne pięknie ciągnie ciepłe powietrze...
Ostatnio edytowany przez logo1024 (2012-02-16 22:06:43)
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-17 09:12:50)
Offline
Jedzie do mnie taki zestaw:
Filtr stożkowy RACE GREY
Redukcja silikonowa TurboWorks Red 51 - 76mm
Kolanko silikonowe TurboWorks Red 90st 51mm
Rura aluminiowa 35cm Prosta 77mm
Uchwyt montażowy dolotu SIMOTA
Zobaczymy jak będzie to śmigać
Offline
No i założone. Rura skrócona z 35 cm do 25cm. Filtr nieco za duży ale to na próbę. Jak system się sprawdzi, to wejdzie coś porządnego. Duży przekrój rury zastępuje nieco "big tube" Simoty. Dziś jeszcze założyłem zimny dolot od kratki, tam gdzie trąbki pod sam filtr.
Wrażenia z jazdy:
- w przedziale obrotów 2000-3000 - jest dosłowne pierdolnięcie w fotel w porównaniu do serii,
- w jeździe eco spalanie zauważalnie mniejsze (odczyt zużycia chwilowego z kompa),
- dźwięk - wiadomo.
Chodziło mi o poprawienie dołu i zamierzony efekt osiągnąłem. Tyle wrażeń po pierwszych jazdach. W planach mam jeszcze odizolowanie filtra od temperatury silnika. Zdjęcia wrzucę jutro, jak czas pozwoli.
Offline
A tak to wygląda:
Dojdzie jeszcze osłona tego typu:
Offline
[html] http://www.youtube.com/watch?v=0gz5vVTEy2s [/html] tutaj jest ciekawa modyfikacja. A może ktoś wie do czego ten mniejszy filterek po lewej.
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-04-23 22:02:13)
Offline
Ten mały filterek jest od odmy. Swoją drogą w ładny sposób założony.
Offline
Tak też myślałem ale po jakiego grzyba przecież z odmy dmucha czy się mylę? Kurcze nie mogę znaleźć nigdzie redukcji żeby maximum 51mm była. Może ma ktoś jakieś sprawdzone sklepy.
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-04-24 13:07:43)
Offline
Ja na razie ten wąż wywaliłem na dół. Ale i tak zalatuje wewnątrz oparami, więc coś trzeba z tym zrobić.
Kompletny dolot możesz sobie skonfigurować na stronie simota.pl.
Offline
Co sądzicie o czymś takim: http://www.jrfiltry.pl/v-w-germany-spor … -8284.html
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-06-23 22:30:14)
Offline
mało widać na fotce..
Offline
Offline
jaką masz średnice, rury?
gdzie kupiłeś dolot / za ile?
przeniosę fotkę do pierwszego wpisu jak co, wygląda całkiem cool
Offline
MAXIMUS napisał:
moim zdaniem filtr musi wygladać tak
Wiem o tym. Ja myślę by oddzielić wszystko albo jakąś cienką blachą ze styropianem albo ameliniową też ze styropianem XD hehehe No właśnie na zdjęciu mało widać i nie wiem czy płacę tylko za filtr na odmę i stożek czy cały dolot eh... Muszę zagłębić się w temat
Offline
koszty prawie 500zł nierdzwewka spawania toczenie i obejma 250zł filt fujityi rura 64mm
Offline
gdzie można to kupić?
Offline
konanpoz a coś takiego jak zwężki sylikonowo parciana znasz?
filtr fujita znajdziesz na allegro a rury i przegroda to wszystko samoróbka
tylko uszczelka z renualt twingo na przegrodzie
Offline
MAXIMUS napisał:
konanpoz a coś takiego jak zwężki sylikonowo parciana znasz?
Pewnie, że znam ale nie mogę znaleźć na 50 mm wszystkie większe ;/ minimum co znalazłem to 55 starczy??
Offline
http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-t … 67696.html
http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-t … 83012.html
nawet takowe na allegro sa
Offline
MAXIMUS: jak oceniasz osiągi, lepiej idzie?
ps. nie wspominając o dźwięku wssss bo to na pewno Ci się podoba
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-06-24 21:28:34)
Offline
osiągi zobaczymy na wykresie bo nawet spalanie nie wzrosło ale coślepiejidzie ;p
Offline
kiedy czipujesz?
osobiście uważam że możesz mieć z tego z 87 km.. dobrze jakbyś wydech zrobił, wiem bo autko się ostro odmuliło jak wstawiłem sobie
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-06-24 21:50:33)
Offline
a co z odmą ??
Offline
Tak jak widać na tym obrazku:
http://www.nantek.com.pl/golf/filtr_sto … 774d4d.jpg
Wisi sobie przewód tak jak na początku i jest dobrze (ten po lewej stronie silnika). Moim zdaniem zakładanie na dole filtra to marny pomysł, ze względu na błoto i inne zanieczyszczenia których u dołu jest znacznie więcej.
Ostatnio edytowany przez miodek (2013-10-10 10:54:07)
Offline
Nie uważacie że lepiej coś w serii mocniejszego kupić niż się męczyć o 10 km? No takie jest moje zdanie. 1.4 to można ale w Hondzie rzeźbić lub nie wiem fiat 1.4 ale vw nie dość że zrobił 1.4 to jeszcze awaryjny.
Zapewne ktoś mnie skrytykuje ale zdrowo myśląc jest to bez sensu.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
To silnik stosunkowo oszczędny więc powolutku można to modernizować, swap to większe koszty i zużycie paliwa będzie większe.
Offline