Golf 4 Klub Polska
Na pocz±tek polecam filtr K&N RU-2580 nie jest specjalnie du¿y ale my¶lê ¿e dostosowany do pojemno¶ci 1.4. Filtr kupi³em po krótkiej korespondencji mailowej (czê¶æ sprowadzona na zamówienie w ci±gu 2 dni) tu:
www.dexcraft.pl
za 155 z³ + 20 z³ koszt przesy³ki.
Instrukcja monta¿u filtra sto¿kowego:
Inne realizacje (fotografie z netu oraz z auta u¿ytkowników JUJA oraz MAXIMUS):
WERDYKT:
- dó³ nie straci³,
- szybciej przyspiesza,
- spróbuj a bêdziesz zadowolony,
Ostatnio edytowany przez miodek (2019-04-05 08:39:07)
Offline
zalo¿ysz i o ile nie masz przep³ywmomierza bêdziesz zadowolony
Offline
W internecie pisz± odno¶nie silnika 1.4 16V ¿e:
- w silniku 1.4 16V nie ma przep³ywomierza,
- zamiast przep³ywomierza powietrza jest czujnik obci±¿enia silnika tj. map sensor,
Ludzie pisz± ¿e raczej przy normalnej je¼dzie to nie ma sensu bo moc na niskich obrotach siê zmniejsza:
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=53&t=23929
- - -
Masz u siebie sto¿ek, mo¿e warto by w to zainwestowaæ?
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-11-17 10:50:53)
Offline
Fakt, na razie filtr za 1500 z³ jest poza zasiêgiem, wkurza mnie trochê to ¿e pewnie produkcja takiego filtru to 40 z³ a sprzedaj± go za 1500 z³. Czasem my¶lê ¿eby samemu zacz±æ kopiowaæ i produkowaæ czê¶ci.
Offline
Jak uda ci siê wprowadziæ filtry ma³oseryjne za 50pln, to kupujê 100szt. od razu...
Stworzenie wtryskarek, technologii trochê kosztuje, a zbyt nie jest liczony w milionach sztuk. Poza tym markowe filtry ró¿ni± siê znacznie od jakiego¶ chiñskiego g@wna typu Jacky...
Offline
s± firmy którym mo¿na zleciæ produkcje, które maj± wtryskarki, na razie to pie¶æ przysz³o¶ci ale trzeba rozruszaæ ten kraj
Offline
Ktokolwiek wie:
Jaki filtr sto¿kowy K&N kupiæ by pasowa³ do wlotu 1.4 16V?
Jaka powinna byæ koñcówka?
??
- - -
Mo¿liwe ¿e w koñcu jutro to zmierzê ale wole siê skonsultowaæ.
Offline
Koñcówka?.¦rednica wej¶cia musi byæ taka sama co na dolocie (jak w oryginale ) .Sama czê¶æ filtruj±ca (bawe³na czy g±bka) nie ma znaczenia byle zmie¶ci³a sie w miejsce jego przeznaczenia .Sam filtr musi byæ tak odizolowany najlepiej przegrod± aby nie zaci±ga³ ciep³ego powietrza z silnika ,i jescze jedno doprowadzenie zimnego powietrza daje najlepsze rezultaty, wystarczy zrobiæ to rur± spiro.Osobi¶cie polecam filtry HKS.
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-14 11:37:49)
Offline
Zastanawiamy siê jeszcze nad jedn± rzecz±:
Jaki powinien byæ k±t zagiêcia rury (miêdzy sto¿kiem a silnikiem) i jej optymalna d³ugo¶æ??? To mo¿e byæ wa¿ne... aby powietrze równomiernie wchodzi³o. Spróbuje co¶ znale¼æ w tym temacie.
- - -
Znalezione artyku³y:
LINK http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:30:13)
Offline
ale co powietrze wchodziæ ;p miodzio przecie¿ ori filtr jest mocno zabudowany jak dasz sto¿ek obojêtnie gdzie to bêdzie wci±ga³ wiêcej powietrza
Offline
Tak bêdzie, ale mi chodzi o co innego.
Jak masz jedno kolanko to powietrze po krótszej stronie ma mniejsz± drogê tak¿e mog± byæ zawirowania, podobno lepiej tego unikaæ, mo¿e lepiej zrobiæ dwa zagiêcia jedno w lewo a drugie w prawo ¿eby droga od sto¿ka do silnika by³a taka sama w ka¿dym punkcie.
Znalaz³em artyku³, zaraz go przetrawiê i zobaczê czy kole¶ sensownie pisze:
LINK: http://www.scirocco.pl/wspolne-naprawy- … owego.html
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 16:57:53)
Offline
nie no co ty, wywalê j±, tylko dzi¶ jej nie zdejmowa³em poniewa¿ nie chcia³em odkrêcaæ dolotu po lewej stronie silnika, obudowa filtra chyba trzyma jedna ¶ruba,
my¶la³em ¿e ten sto¿ek to bêdzie ³atwiejsza akcja,
puki co badam to z doskoku
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-14 18:34:44)
Offline
Osobi¶cie wywali³ bym wszystko co jest tam w oryginale musisz zmierzyæ ¶rednice przepustnicy i dobraæ tak± gume (rurke ) aby wcisn±æ w miejsce starego ³±czenia puszki filtra i zacisn±æ opask± (cybantem) a ca³± reszte rurek i kolanek dobraæ tak aby odsun±æ filtr sto¿kowy od silnika .
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:33:16)
Offline
Znalaz³em wzory na d³ugo¶æ dolotu, jest opisane co trzeba robiæ aby zwiêkszaæ moment dla wy¿szych a co ¿eby dla ni¿szych obrotów itp:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58760
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:36:08)
Offline
to sie ci±gnie do góry to jest plastikowy trzpieñ na gumie który powienien zostaæ a obudowa wychodzi do góry
przepustnica ma 50mm dzi¶ mierzy³em
ps ale ci odma olejem pluje ;p
Offline
czyli:
A) mam z³apaæ za czpieñ obcêgami i go wyci±gnaæ
czy
B) wyci±gnaæ obudowê filtra na si³ê?
- - -
bo nie skuma³em? Na marginesie to cholera nie wiem jak ja mierzy³em ¿e mi wysz³o 44 mm znowu bêdê dla pewno¶ci musia³ siê mocowaæ z tym cholerstwem.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-17 23:07:58)
Offline
Offline
A ja bym go dalej rozwierci³ hahhahaha .A co do filtra to zamów z allegro co¶ bo te filtry co ogl±da³es s± zajebi¶cie ma³e i bedzie to ni chu....a mia³o wygl±du .Ja bym zrobi³ jak±s redukcje na filtr i tyle .Kupi³ wiêkszy gabarytami. zrobi³ redukcje do tego filtra http://allegro.pl/hks-filtr-sportowy-gr … 65681.html rure spiro z powietrzem zimnym i tyle .Ewentualnie co¶ takiego i wywaliæ t± kupe co nazywaj± filtrem i zamocowac w tej obudowie dobrej jako¶ci filterek http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk … 70723.html
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-18 14:39:39)
Offline
- ju¿ sobie poradzi³em jak widaæ na fotkach,
- grzybka nie chce,
- co s±dzisz o tym http://www.mapet-tuning.com/sklep/filtr … apbepol3c3 najpierw chce wybraæ filtr ??
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-18 15:39:51)
Offline
Kolego nie jestem wielkim znawc± ale poczytaj co na ten temat jest napisane choæ temat stary ale zawsze co¶ prawdy w tym jest,tak samo nie mam zamiaru ciê krytykowaæ poniewa¿ metod± prób i b³êdów zawsze mo¿na osi±gn±æ zamierzany cel... mo¿e znajdziesz co¶ pomocnego... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6016&start=0
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-18 18:11:33)
Offline
rozumiem o co ci chodzi ale chce zrobiæ to zgodnie ze sztuk± opieraj±c siê na wzorach, zaleceniach oraz dobrych czê¶ciach a nie na hura optymizmie kupuje i zak³adam,
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-19 16:22:10)
Offline
sto¿ek w³o¿ony na próbê bez dolotów i powiem wam ¿e czuæ ró¿nicê, nie spad³ dó³ a przyspieszenie lepsze, my¶lê ¿e zsumowa³ siê wydech i sto¿ek,
postaram siê wrzuciæ filmik 0-100 na dniach,
jestem zadowolony
Offline
Hehe filtr z filmiku za pewne piêknie ci±gnie ciep³e powietrze...
Ostatnio edytowany przez logo1024 (2012-02-16 22:06:43)
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-17 09:12:50)
Offline
Jedzie do mnie taki zestaw:
Filtr sto¿kowy RACE GREY
Redukcja silikonowa TurboWorks Red 51 - 76mm
Kolanko silikonowe TurboWorks Red 90st 51mm
Rura aluminiowa 35cm Prosta 77mm
Uchwyt monta¿owy dolotu SIMOTA
Zobaczymy jak bêdzie to ¶migaæ
Offline
No i za³o¿one. Rura skrócona z 35 cm do 25cm. Filtr nieco za du¿y ale to na próbê. Jak system siê sprawdzi, to wejdzie co¶ porz±dnego. Du¿y przekrój rury zastêpuje nieco "big tube" Simoty. Dzi¶ jeszcze za³o¿y³em zimny dolot od kratki, tam gdzie tr±bki pod sam filtr.
Wra¿enia z jazdy:
- w przedziale obrotów 2000-3000 - jest dos³owne pierdolniêcie w fotel w porównaniu do serii,
- w je¼dzie eco spalanie zauwa¿alnie mniejsze (odczyt zu¿ycia chwilowego z kompa),
- d¼wiêk - wiadomo.
Chodzi³o mi o poprawienie do³u i zamierzony efekt osi±gn±³em. Tyle wra¿eñ po pierwszych jazdach. W planach mam jeszcze odizolowanie filtra od temperatury silnika. Zdjêcia wrzucê jutro, jak czas pozwoli.
Offline
A tak to wygl±da:
Dojdzie jeszcze os³ona tego typu:
Offline
Dobrze w chuj to wygl±da XD te¿ planuje w tym tyg co¶ zrobiæ tak¿e na pewno siê pochwalê na forum puzdro
Offline
[html] http://www.youtube.com/watch?v=0gz5vVTEy2s [/html] tutaj jest ciekawa modyfikacja. A mo¿e kto¶ wie do czego ten mniejszy filterek po lewej.
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-04-23 22:02:13)
Offline
Ten ma³y filterek jest od odmy. Swoj± drog± w ³adny sposób za³o¿ony.
Offline
Tak te¿ my¶la³em ale po jakiego grzyba przecie¿ z odmy dmucha czy siê mylê? Kurcze nie mogê znale¼æ nigdzie redukcji ¿eby maximum 51mm by³a. Mo¿e ma kto¶ jakie¶ sprawdzone sklepy.
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-04-24 13:07:43)
Offline
Ja na razie ten w±¿ wywali³em na dó³. Ale i tak zalatuje wewn±trz oparami, wiêc co¶ trzeba z tym zrobiæ.
Kompletny dolot mo¿esz sobie skonfigurowaæ na stronie simota.pl.
Offline
Co s±dzicie o czym¶ takim: http://www.jrfiltry.pl/v-w-germany-spor … -8284.html
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-06-23 22:30:14)
Offline
ma³o widaæ na fotce..
Offline
Offline
jak± masz ¶rednice, rury?
gdzie kupi³e¶ dolot / za ile?
przeniosê fotkê do pierwszego wpisu jak co, wygl±da ca³kiem cool
Offline
MAXIMUS napisał:
moim zdaniem filtr musi wygladaæ tak
Wiem o tym. Ja my¶lê by oddzieliæ wszystko albo jak±¶ cienk± blach± ze styropianem albo ameliniow± te¿ ze styropianem XD hehehe No w³a¶nie na zdjêciu ma³o widaæ i nie wiem czy p³acê tylko za filtr na odmê i sto¿ek czy ca³y dolot eh... Muszê zag³êbiæ siê w temat
Offline
koszty prawie 500z³ nierdzwewka spawania toczenie i obejma 250z³ filt fujityi rura 64mm
Offline
gdzie mo¿na to kupiæ?
Offline
konanpoz a co¶ takiego jak zwê¿ki sylikonowo parciana znasz?
filtr fujita znajdziesz na allegro a rury i przegroda to wszystko samoróbka
tylko uszczelka z renualt twingo na przegrodzie
Offline
MAXIMUS napisał:
konanpoz a co¶ takiego jak zwê¿ki sylikonowo parciana znasz?
Pewnie, ¿e znam ale nie mogê znale¼æ na 50 mm wszystkie wiêksze ;/ minimum co znalaz³em to 55 starczy??
Offline
http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-t … 67696.html
http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-t … 83012.html
nawet takowe na allegro sa
Offline
MAXIMUS: jak oceniasz osi±gi, lepiej idzie?
ps. nie wspominaj±c o d¼wiêku wssss bo to na pewno Ci siê podoba
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-06-24 21:28:34)
Offline
osi±gi zobaczymy na wykresie bo nawet spalanie nie wzros³o ale co¶lepiejidzie ;p
Offline
kiedy czipujesz?
osobi¶cie uwa¿am ¿e mo¿esz mieæ z tego z 87 km.. dobrze jakby¶ wydech zrobi³, wiem bo autko siê ostro odmuli³o jak wstawi³em sobie
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-06-24 21:50:33)
Offline
a co z odm± ??
Offline
Tak jak widaæ na tym obrazku:
http://www.nantek.com.pl/golf/filtr_sto … 774d4d.jpg
Wisi sobie przewód tak jak na pocz±tku i jest dobrze (ten po lewej stronie silnika). Moim zdaniem zak³adanie na dole filtra to marny pomys³, ze wzglêdu na b³oto i inne zanieczyszczenia których u do³u jest znacznie wiêcej.
Ostatnio edytowany przez miodek (2013-10-10 10:54:07)
Offline
Nie uwa¿acie ¿e lepiej co¶ w serii mocniejszego kupiæ ni¿ siê mêczyæ o 10 km? No takie jest moje zdanie. 1.4 to mo¿na ale w Hondzie rze¼biæ lub nie wiem fiat 1.4 ale vw nie do¶æ ¿e zrobi³ 1.4 to jeszcze awaryjny.
Zapewne kto¶ mnie skrytykuje ale zdrowo my¶l±c jest to bez sensu.
300km jest w zasiêgu ka¿dego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kó³. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz byæ w czo³ówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
To silnik stosunkowo oszczêdny wiêc powolutku mo¿na to modernizowaæ, swap to wiêksze koszty i zu¿ycie paliwa bêdzie wiêksze.
Offline