Golf 4 Klub Polska
Jakis czas temu wszedlem w posiadanie 4-ki 1.9 TDI 116KM AJM. Na poczatku niby bylo ok, ale z czasem zauwazylem ze dzieja sie dziwne rzeczy, mianowicie...
Samochod seryjnie powinien miec skrzynie 6-tke DRW, a ma 5-tke ktora moze ktos wymienil bo oryginalna 6-tka padla, a nie chcialo mu sie wydawac za duzo pieniedzy. Czy z tego moga brac sie te objawy:
-na wolnych obrotach slychac nierowna prace silnika (co jakis czas wystepujace wibracje/stukanie, ktore czuc w kabinie. Znikaja po dodaniu gazu) - podejrzewam dwumase/lozysko glowne skrzyni
-przy odpuszczeniu gazu czuc szarpniecie - podejrzenie j.w.
-ostatnio zauwazylem, ze drazek zmiany biegow zaczyna wpadac w dosyc silne wibracje na 4-tym biegu
A teraz druga sprawa... Konkretnie chodzi o halas/wycie podczas przyspieszania, a po odpuszczeniu gazu upust cisnienia w postaci nienaturalnego, glosnego syku. Dodam, ze na wolnych obrotach po dodaniu gazu jak obroty spadaja slychac "tytyty" jakby z turbiny.
A teraz rodzynek, wczoraj chcialem go przegonic wiec 1,2,3,4 i przy jakichs 120 chcialem zalaczyc 5, a tu nagle zyla jakbym wbil 3, po czym wlaczyl mi sie chyba tryb awaryjny, rozlaczylo na chwile ASR (musialem wlaczyc recznie), a za mna kupa jasnego siwego dymu. Po tym wszystkim zwolnilem i wracajac do domu bylo juz ok. Cholera wie co to bylo...
Chcialbym sie dowiedziec, czy moje podejrzenia moga byc sluszne, i jakie sa przyczyny pozostalych rzeczy o ktorych napisalem. Bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc
Ostatnio edytowany przez szatek (2012-07-10 22:58:03)
Offline
Mogłeś się najpierw zapoznać teren zanim wszedłeś w jego posiadanie. Szkoda że go kupiłeś. Mogłeś normalną wersję kupić z 6 biegową skrzynią. Nie mało tego na rynkach.
Offline
Niestety gdybanie nic teraz nie pomoze Dodam, ze w aucie dopiero co wymienilem rozrzad, wszystkie filtry i zalany zostal nowy olej.
Ostatnio edytowany przez szatek (2012-07-11 09:51:01)
Offline
Jak dla mnie, to opisane objawy wskazują na dawno już skończoną dwumasę.
Co do trybu awaryjnego, który ci się pojawił, czy też nieprawidłowej pracy turbosprężarki - musisz zrobić pełną diagnostykę VAGiem - nic tu nie pomożemy na odległość nie znając ewentualnych przyczyn.
Offline
A jakie są osiągi samochodu, ja mam podobny problem. Też mam skrzynie 5 a seryjnie zamontowana była 6-biegowa DRW.
Na czwartym biegu drążek zmiany biegów też wpada w wibracje podobnie jak u ciebie.
Offline
Powiem Ci, ze ogolnie na odejscie nie narzekam, 0-100 i vmax mniej wiecej takie jak powinny byc. Czasami mial problemy z elastycznoscia, ale mysle ze to sprawa turbo. Dla ciekawosci sprawdz ile zajmuje Ci przyspieszenie na 5-tce od 60-100 bo mi wyszlo jakies 15s. Btw probowales gdzies diagnozowac ten problem ze skrzynia?
Ostatnio edytowany przez szatek (2012-07-11 13:33:43)
Offline
U mnie przyśpieszenie też w porządku. V max niestety 160. Dzisiaj sprawdziłem jaką mam zamontowaną skrzynie. Odczytałem symbol AUH. W google poszperałem i znalazłem że była montowana z 1.9tdi 100km. Dlatego martwi mnie ta prędkość max ,powinna być troche większa. Co do działania skrzyni to do 130km/h jest w porządku na 4 biegu. Gdy wpinam 5 rozpędza się już słabo.
Offline
Rozumiem, no powinien pojsc spokojnie te 200 licznikowe, u mnie vmax w granicach 190-195 ale to ze wzgledu na opony, wiecej na nich nie da sie poleciec (T). Samochod na kazdym biegu idzie tak jak powinien tylko czasami zamiast zebrac sie na wyzszym biegu przy troche nizszej predkosci to buczy i wibruje, trzeba wtedy zredukowac. Powiedz czy czasami biegi wchodza trudno/nie wskakuja?
Offline
biegi wchodzą dobrze lekko. Nie wiem tylko co jest z tą prędkością. Przy prędkości 160 obroty sa juz wysokie o ile pamiętam ok 4000 więc jak widać więcęj z niego nie wydusze.
Offline
Szatek co do twoich podejrzeń to Zdagadzam sie ze to bedzie na 99% dwumasa. Mialem/mam podobne obiawy w Lagunie 2.2dCi. Odnosnie predkosci maksymalnych to jesli macie skrzynie iina niz powinna byc zamontowana to napewno jej wina, jesli skrzynia jest taka jaka powinna byc, to powodem zmniejszenia predkosci max bedzie zawalony EGR.
Offline
szatek mój AGR od 60 do 100 km rozbujał się w 12 sek.
Offline
Bylem dzisiaj na diagnostyce, po podpieciu do kompa wyskoczyl tylko blad czujnika temperatury plynu chlodzacego o ile dobrze pamietam. Z tego co powiedzial mi mechanik to turbina dobrze pompuje.
Offline