Golf 4 Klub Polska
Witam
Mam ogromny problem z moim golfikiem mianowicie od wczoraj po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu około 1km, kiedy zaczyna się zagrzewać obroty same rosną do 4tys i się utrzymują kiedy wrzucę bieg auto samo jedzie. Dopiero kiedy zgaszę silnik i odpalę znowu problem znika. Czy ktoś już miał styczność z podobny zjawiskiem? Pomóżcie
PS auto zagazowane sekwencja niespełna rok temu. Świece, kable WN wymienione.
Ostatnio edytowany przez macieekkk4 (2012-04-17 23:37:16)
Offline
dzisiaj wyczyściłem przepustnice, faktycznie była czarna od osadu. Skręciłem odpaliłem wentylator się załączył to auto-adaptacja przebiegła pomyślnie. Jest nieco lepiej ale problem jednak pozostaje obroty utrzymują się w granicach 1900 / 2000. Jaka może byc tego przyczyna?
Offline
przepustnica została zaadaptowana Vagiem. Po odpaleniu wszystko ok ale kiedy tylko dodam trochę gazu wyskakuje błąd Czujnika temperatury cieczy oraz regulacja przpustnicy min. nie wiem o co chodzi ale potem obroty nie spadają po niżej 1200? Macie jakieś pomysły
Offline
Powracam z tematem po raz kolejny. Na wstępie chciałbym przedstawić dokładny problem a później co zostało już zrobione niestety bez efektu:(
problem dotyczy obrotów mianowicie po odpaleniu silnika obroty utrzymują w okolicach 850/900 i niby wszystko jest w pożądku ale kiedy dodam trochę gazu obroty zaczynają szaleć. A dokładnie miedzy 1200 a 1900. Dodam ze auto jest gazem i zarówno na benzynie i gazie dzieje się tak samo.
Wykonałem następujące kroki:
1 wyczyściłem przepustnice oraz zaadaptowałem Vagiem
2 pojechałem na ustawienie gazu
3 wymieniłem filtry- powietrza i gazu
4 sprawdziłem rurę od filtra do przepustnicy-brak jakichkolwiek uszkodzeń
5 wymieniłem świece oraz kable NW
Już nie mam więcej pomysłów co może być przyczyną.
Proszę Was o pomoc
Offline
Przepustnica na lince czy E-Gas?
Skoro wywala błąd regulacji przepustnicy, to podejrzewam, ze uszkodzony może być silnik nastawy biegu jałowego (zintegrowany z przepustką w tej czarnej, plastikowej puszce), ewentualnie nastawy podstawowe są złe.
Przy czyszczeniu przepustnicy otwierałeś ją za klapkę do oporu?
Offline
przepustnica jest na lince połączonej z gazem, sprawdzałem linkę ma nawet mały luz.
Starałem się nie otwierać jej do końca ale możliwe że i tak zrobiłem:/
Załóżmy że tak się stało to czy to da się naprawić czy ratuje mnie tylko wymiana przepustnicy?
Offline
Zapomniałem dodać że podczas czyszczenia nie łapałem za klapke tylko za czarny plastik do którego jest przymocowana linka.
Offline
Teoretycznie można zepsuć blaszki potencjometru odchylając przepustnicę do oporu.
Adaptacja była wykonywana przy temp silnika min. 80 stopni?
Offline
tak, silnik był rozgrzany wskazówka bliska 90
Offline
sprawdziłem właśnie przed chwilą i rzeczywiście obroty wyhamowują. sprawdzałem na 2 biegu ale także na 1. Zauważyłem także że zdarzają się momenty kiedy obroty wracają na "właściwe" miejsce tj. okolice 900.
Jeśli możesz to napisz jak uporałeś się z tą ogromną bolączką?
Offline
Dzisiaj dostałem kabelek i podpiołem auto pod Vag i ku mojemu zdziwieniu błędów wyskoczyło dość sporo oto one:
515-czujnik halla G40-brak sygnału
522-czujnik G62
533-regulacja biegu jałowego poza specyfikacją-wartość dolna
537-regulacja sondy lambda poz specyfikacją-wartość górna
Może ci podpowiedzieć w jaki sposób można usunąć te usterki, jak już wcześniej pisałem czujnik G62 wymieniałem a tu błąd wywala ponownie.
Czujnik halla czy odrazu go wymieniać czy jak?
regulacja biegu jałowego czy to wiąże się z wyminą przepustnicy?
Z góry dziękuje za pomoc
Offline
Co do G40 - może to być błąd sporadyczny. Jeśli nie - czujnik halla wałka rozrządu do wymiany.
G62 to czujnik temperatury płynu chłodniczego. Albo ma zwarę, albo nie daje dobrego sygnału. Jeśli nie pomoże skasowanie błędu - on również do wymiany (jedyny słuszny to niestety oryginał...).
Bieg jałowy - najpewniej coś z potencjometrem przepustnicy. Może da się uratować...
Regulacja lambda - za uboga mieszanka - trzeba sprawdzić dlaczego. Masz lpg?
Offline
tak mam lpg ale jakiś czas temu (okolo 2-3tygodni) byłem u mechanika i sprawdzał wskazania lambdy i były dobre więc wnioskuje że to wina gazu.
Co do G62 to tak zrobię i zainwestuje w orginalny.
co miałeś na myśli pisząc że przepustnice może się dać uratować? Mógłbyś sprecyzować co i jak dokładnie można zrobić?
Offline
Jeśli to na pewno potencjometr przepustnicy, to może pomoże rozebranie zespołu TPS i dogięcie blaszki/wyczyszczenie styków/etc.
Niestety, ale te przepustnice nie są zbyt udane...
Offline
trochę mi zajęło rozwiązanie problemu ale jednak wymiana przepustnicy pomogła i teraz jest wszystko tak jak powinno być:) dzieki za pomoc
Offline