Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2012-09-13 10:53:34

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

niebanalny problem z silnikiem.

Słuchajcie ludzie. Mam niebanalny problem. Coś sie dzieje z odpalaniem mojego auta i pracą silnika (AHF110KM). Jak kupywałem auto to na zimnym palił dobrze a na ciepłym gorzej. Ostatnio pali słabo na zimnym i ciepły. Byłem na komputerze. Facet wykrył mi uszkodzony wtrysk sterujący. wymieniłem razem ze 4 świecami. Móiwł żebym ustawił pompę bo dalej słabo odpalał. Pojechałem do kolejnego mechanika. podłączył swój komputer i stwierdził ze silnik ma nierówne obroty, poza tym pojawił mu się błąd czujnika temperatury. Zauwazył takze iz długo pali sie ten węzyk od nagrzewania świec (potem gasnie, tak było zreszta od poczatku jak go kupile). Zaczał grzebać. Po czasie zauwazył iż pod maską, ktoś zrobił obejście i pominał czujnik temperatury. Jak podłączył tak jak ma być auta nie szło wogóle odpalić. dal po staremu i jeżdzę ale coś musze z tym zrobić. Co to moze być.  Gdzie tkwi awaria (pompa, silnik, koputer, elektryka)

Offline

 

#2 2012-09-13 11:20:42

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Problemem może być ten czujnik temperatury. auto nie wie jak jest temperatura dlatego komputer podaje zły skład mieszanki i dlatego ciężko pali. Jedź do elektryka albo kogoś żeby ogarnął ten problem z czujnikiem co piszesz że jest pominięty.

Offline

 

#3 2012-09-13 11:28:16

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Ten drugi fachowiec przynosił 3 czujniki. Za kazdym razem koputer pokazywał jego błąd, pokazywał takze że silnik ma 50 stopni gdy tak naprawde było 90. Gdy znalazł te obejscie i je zlikwidował, to błąd czujnika znikłał, pokazywał on własiwa temperature silnika a takze nagzrewanie świec stało się byłyskawiczne. Tylko że wtedy nie szło odpalic silnika. I tu jest problem. On mówił że to wina braku kopresji, cisnienia (Bedę to nie długo badał), ale czemu zatem pali jak sie  da obejscie i ten czujnik się pominie. Inni mówią że to nie kompresja tylko wina komputera lub elektryki, może jest jakieś zwarcie przebicie. Sam nie wiem co.

Offline

 

#4 2012-09-13 20:05:52

 lprdzik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 64
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Łukasz

Re: niebanalny problem z silnikiem.

ile dałeś za wtrysk sterujący . używany czy nowy

Offline

 

#5 2012-09-13 20:21:23

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Kompresja nie ma nic do czujnika temperatury tylko to technicznego stanu mechanicznych części silnika.
Jak na moje oko coś w instalacji elektronicznej masz nachrzanione( być może kiedyś czujnik padł a jakiś domowy konstruktor aby nie robić sobie kosztów porobił jakieś obejścia )

Offline

 

#6 2012-09-14 08:27:16

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Co do wtrysku, kupiłem nowy 900 zł. Co wiecej podobnio nie ma zamienników. Trzeba brac oryginał. Mechanik powiedział że z uzywanymi róznie bywa. Do tego komplet swiec, Wymienił mi tez czjnik temperatury. Razem z robocizna 1200 zł.
Co do poruszanego problemu też mi 2 mówiło, że to raczej nie kompresja a cos z eletryka lub komputerem. ten który wykrył to obejscie to mówił że to kompresja, a ja sie tego przestraszyłem bo remont silnika z 1500 koła wyjdzie, a ten mój poza odpalaniem chodzi niezle (nie dymi, nie bierze oleju a co do maksymalnych osiągów to przekarcza wskaźnik 190 km/h). Jedynie ta nierówna praca na wolnych obrotach spowodowana tymi kombinacjami.

Offline

 

#7 2012-09-14 09:08:39

CZEKON

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: TYCHY
Zarejestrowany: 2012-07-20
Posty: 386
Punktów :   11 
WWW

Re: niebanalny problem z silnikiem.

a jak z Pompą ? prawidłowo podaje Paliwo ? czy po podpięciu tego czujnika szlo paliwo na wtryski ?


MK4 US

----------->  TGT

Offline

 

#8 2012-09-14 09:33:16

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Szczerze powiem, że o to go już póxniej nie pytalem. Ale na poczatku mechanik jakby sugerował, iz za tą nierówną pracą silnika na wolnych obrotach - komputer pokazywał podawanie zmienianjących sie ilości paliwa jak i złym odpalaniem stoi pompa lub nastawnik. Jednak wtedy jeszce nie wykrylismy tego obejścia. A potem jak już je wykrylismy to temat pompy zszedł na dalszy plan. Na koniec wrzesnia kazał mi przyjechac bo sie uparł na ta kompresje chce mi za friko zbadać (ambitny).  Ja jednak liczę że to nie to. I wtedy może zajmnie sie pompą. Bo taka była jego sugetsia na poczatku iz te wszystkie problemy wiązą się z dawkowaniem paliwa a winna jest pompa lub nastawnik lub jakiś inny element tego układu

Offline

 

#9 2012-09-14 10:04:52

CZEKON

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: TYCHY
Zarejestrowany: 2012-07-20
Posty: 386
Punktów :   11 
WWW

Re: niebanalny problem z silnikiem.

tzn. pisze o pompie bo to częste objawy jak np. pompa szwankuje albo jak kończy sie jej żywot lepiej sprawdzić niz pchać sie w niepotrzebne koszta


MK4 US

----------->  TGT

Offline

 

#10 2012-09-14 10:15:04

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Zgadza się. Nie do końca mam rozeznanie w cenach, ale wydaje mi się ze remont silnika jest najdroższy. Jak sprawdzi te cisnienia i się okaże że nie tu lezy przyczyna,  to wraca temat popmy z nastawnikiem (nie mam bladego pojęcia ile moze kosztowac taka naprawa pompy, czy brac nową czy uzywaną czy też regenerowac swoją). Rozumiem, ze objawem prawidlowo pracujacej pompy jest podawanie właściwej ilosci paliwa. Jak tu nie bedzie problemu to pozostaje uszkodzony komputer lub coś z elektryką. W tym wszystki pytanie jest zasadnicze: po co ten ktos obchodził czujnik temperatury, i dlaczego jak go sie podłączy to auto nie pali ?

Offline

 

#11 2012-09-14 10:43:30

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: niebanalny problem z silnikiem.

To już chyba tylko ten domorosły mechanik który zrobił to obejście może odpowiedzieć na to pytanie po diabła takie druciarstwo zrobił. Trzeba zobaczyć czy instalacja idąca do tego czujnika jest ok.

Offline

 

#12 2012-09-14 11:01:37

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Pewnie trzeba by zapytac magika, po co to robił. Trudne chwile przede mną. wszystko po kolei trzeba bedzie sprawdzać. Mam jeszcze jedno pytanie. co zrobic z pompą kupić używaną, nową czy regenerowac swoją i ile cos takiego odpowiednio moze kosztować i czy wymienia się komputer w aucie i tez ile to kosztuje. Oczywiście mniej wiecej.

Offline

 

#13 2012-09-14 12:33:49

CZEKON

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: TYCHY
Zarejestrowany: 2012-07-20
Posty: 386
Punktów :   11 
WWW

Re: niebanalny problem z silnikiem.

nowa 2500 - 3000
uzwyka 400-700
regeneracja coś w cenach używanej [paznokcia nie dam sobie uciąć]


a to tak na pewno czujnik temp ? jak tak to który ? możne to zaworek od imo i od odcięcia dawki paliwowej ? cos szwankuje ?

Ostatnio edytowany przez CZEKON (2012-09-14 12:34:16)


MK4 US

----------->  TGT

Offline

 

#14 2012-09-14 12:52:01

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Mechanik mówił że czujnik temperatury. Czujnik który był pominięty po podłączeniu pokazywał tempearturę silnika 90 stopni, przed tem 50 sropni.  Czujnik ten który pokazywał bląd znajduje sie tak na rogu po prawej stronie stojac przodem do auta.
Nowej pompy nie będę kupywał, jesli ta wysiada.

Offline

 

#15 2012-09-14 15:52:28

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: niebanalny problem z silnikiem.

A jak z kątem wtrysku?


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#16 2012-09-17 09:26:19

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Co z kontem wtrysku? Nie mam bladego pojęcia czy to sie ustawia mechanicznie-ręcznie czy komputerem, i mało sie na tym znam. Myśle że jak wymienial mi ten wtrysk sterujący to cos tam poustawiał.  Wiem też że tych dwóch mechaników komputerem ustawiło wiekszża dawke paliwa aby lepeij palił. Gdzies za dwa tygodnie zajmę sie problemem i jak bedę coś wiedział przekażę. Tak jak pisąlem zacznę od badania kompresji. Najszybciej i najtaniej zbadam pierwszą z mozliwych przyczyn. jak tui nic nie znajdą (oby) to pompa i nastawnik. potem rozrusznik a na kopńcu elektryka i ewnetualnie komputer. dzieki za pomoc.. jakby wam przyszły jeszce jakies pomysły dajcie znać.

Offline

 

#17 2012-09-19 08:33:39

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Witam. Wszytsko wskazuje, iz to pompa wtryskowa. Byłem u jednego miejscowego maistra (wszyscy mi go polecaja) i on mi powiedziła tak: regeneracja mojej pompy to koszt góra 350 zł jak mu sam ja przywiozę bo on w robieranie sie nie bawi, ale zauwazył iz jak pierd...ł nastawnik to 1500 zł wiecej, bo trzeba kupic nowy i załozyc. Czy to prawda i czy ten nastawnik da się zregenerować  i czy nie robił mnie w konia.

Offline

 

#18 2012-09-19 09:35:03

 lukker

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

2470384
Skąd: Starachowice/Kielce
Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 3993
Punktów :   121 
Silnik :: 1,9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: Łukasz

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Ja bm chyba nie szukał nowego ,tylko wziął bym jakiś po regeneracji z gwarancją np http://allegro.pl/nastawnik-pompy-vp37- … 45856.html

Offline

 

#19 2012-09-19 10:53:16

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: niebanalny problem z silnikiem.

Dzięki. 300 zł to nie 1500 zl. Dają też gwarancję. W 800 zł by mi się to zamnknęło.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
golf4.pun.pl