Golf 4 Klub Polska
Witam musze rozkręcić drzwi i wyjać blachę. Bez tych dwóch śrubek nie zrobie tego jak je odkrecic jeżeli są one wyrobione ?
http://www.turbo-diesel.pl/admin/upload … amek/7.jpg
ta srubka od bebenka jest ok tylko te 2 z zewnatrz.
Kupiłem nowe narzedzia i mam tylko takie nasadki jak sa tu wypisane :
http://allegro.pl/honiton-94-zestaw-klu … 30929.html
Na poczatku szla dolna srubka na jakiejs nasadce ale pożniej chcialem sprawdzic czy idze gorna i odrazu sie ten ksztalt jej zmienil i wyrobil i juz sie ta nasadka kreci. Chcialem powrocic do dolnej sruby zobaczyc czy ona znowu idzie i tez jakos sie wyrobila bo na mrozie jakies te sruby latwo sie wyrabialy ;/ Jakiej nasadki powinienem uzyc ? I czy sie cos da jeszcze z tymi srubami zrobic ?
Offline
postukaj mlotkiem przez cos w nia potem kantówka i dopasowac klucz 5 minut roboty kolego
Offline
jeśli zamek może zostać w drzwiach a chcesz tylko blachę zdemontować,to wystarczy wbić tylko dwa bolce plastikowe delikatnie do środka,wepchnąć dwie "wypustki ", luknij na zamek który ma wpięty dodatkowo plastik z tymi wypustami i bolcami w środku http://www.taligentx.com/passat/images/ … =26|12|...
Offline
A wystarczyło kupić końcówkę Spline M8 za 5pln...
Teraz, to najłatwiej ostrożnie wyciąć flexem rowek na płaski śrubokręt albo przyspawać coś do śrubki (tylko gdzieś musisz wtedy zedrzeć lakier, żeby przystawić masę...).
Offline
z tego co pamietam to ja uzylem jakiegos klucza bardziej takiego z lewej str a powinien z prawej:
http://e-rolmet.pl/komplet-bitow-uchwyt … -2525.html
a powinien byc chyba jakis gwazdkowy ale czy ja z moich gwiazdek mam podoby jakis co tam pasuje ?
Offline
dziwne jest to ze inne sruby z innych drzwi moge otworzyc tylko tych nie.. nie rozuimem za duzo podpowiedzi waszych ale mysle przez to co napisaliscie ze chyba najlatwiej jest albo :
zrobic jakos np dluga kreske wklesla i takiej koncowki uzyc zeby krecic wsadzic w rowek przez cala wypuklosc srubki :> tylko czym to sie wypala taka dziure w srubce.
drugi sposob to wlasnie przyspawanie czegos tak sobie mysle czy nie mozna zrobic tak : przyspawam do srubki cos obojetnie co a pozniej odkrece srube chwytajac za to cos przyspawanego jak juz odkrece srubke jakos rozwalic spaw i oderwac przyspawana czesc od srubki ( czemu kolega pisal przy spawaniu o dotykaniu karoserii i psuciu jej ? moze to by byla karoseria jak juz trzeba jakas pod boczkiem ktorej nie widac :??)
Offline
Matifcb napisał:
i ( czemu kolega pisal przy spawaniu o dotykaniu karoserii i psuciu jej ?
Czyli sam sie w spawanie nie bawiles...
Kajor, a jakby jako mase urzyc tej drugiej srubki?
Offline
a nie mozna czegos tam dotknac poza drzwiami ? ja bym z tym jechal do mechanika bo oprocz sposobu z mlotkiem ( stukanie w ta srobke i jej poluzowanie ) kazdy inny sposob musze zrobic u mechanika. Najbardziej mi sie widzi flexem ( nie wime co to jest w google szukam ale ciezko) zrobic na srubce rowek na plaski szeroki srubokret i tak sprobowac. Albo to przyspawanie do srubki czegos u mechanika i odkrecenie i odpsawanie ale ten sposob moze byc jedno razowy a rowek w srubce moze byc na przyszlosc juz. tylko co to ten flex i czy to bedzie dorgie
Offline
flex to szlifierka kątowa, weź wiertarkę w miarę wiertło,rozwierć łepki tych śrub,zamek wyjdzie, a potem już jak na zewnątrz będziesz wszystko miał,pozostałą część śruby łatwiej powinieneś sobie poradzić w wykręceniu,same śruby dokupisz na szrocie itp.
Offline
najmniej roboty chyba z tym rowkiem szlifierka...
no i oczywiscie mlotek pojdzie juz jutro w ruch i bede stukac przez szmatke jaka mlotkiem w te srube. Powiedzcie mi czy jest jakas technika wale prosto centralnie w srube czy moze pod katami tez mlotkiem. I czy walic tez jakims bitem juz wlozonym i w bita zeby lepiej siedzial ?
pomoglibyscie mi powiedziec ktory najlepiej u mnie w narzedziach sie nadaje na te srubke ?
http://allegro.pl/klucze-nasadowe-honit … 30751.html
na dole sa zdjecia dokladne sa rowniez nazwy.
dziekuje..
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2012-12-20 00:10:53)
Offline
Tylko i wyłącznie Spline M8.
Jest jeszcze jedna opcja - weź jakieś dłutko/przecinak i ustaw pod kątem na boku wkrętu i uderzaj lekko młotkiem w kierunku odkręcania - może zadziała.
/_ /
======
| |
| |
Ja bym się nie patyczkował - wiertło HSS 3mm i później stopniowo coraz większe (ale ostrożnie, żeby nie uszkodzić gwintu). Jak zostanie materiał praktycznie o grubości folii, to wyjmiesz zamek, a resztki wydłubiesz z bruzd gwintu.
Offline
najpierw uzyje metod bezawaryjnych: mlotek i uderzanie tym ala przecinakiem jak bedzie miejsce dojscia do rantu srubki.. Pozniej ewentualnie poszukam mini szlifierki do zrobienia rowka na srubkach.
Offline
a gdzie mozna by ewentualnie jeden bit dokupic ? na allegro nie widze takiej koncówki a chcialem na zywo poszukac tylko nie wiem czy castorama, leroy merlin czy obi maja pojedyncze bity..
Offline
Zapytaj w VW powinni mieć bo pewnie uzywaja ich do teraz i zaplacisz kilka zlotych
(bit = sruba?)
Offline
bity to sa koncowki chyba nie ? tych narzedzi jak kiedys kolega mi wkretarke pozyczal to powiedzial : masz wkretarke i 2 bity jaki cio przypasi:) to myslalem ze te narzedzia co sa torxy albo gwiazdki inne to te koncowki to wlasnie bit.
Dzis patrzylem na sruby one sa schowane w paro mm wiekszej wnece wiec sruba zakrecona jest lekko tylko wystajaca ( mowie o dolnej) i rowno zakrecona ( mowie o gornej) wiec punktaki mi odpadaja i uderzanie w lewym kierunku zeby sie otkrecily ;/ zostaje entralne walenie mlotkiem w srube jak znajde taki maly ktory bedzie w nia tyl;ko uderzac.
Offline
Żadnego walenia młotkiem, bo jeszcze gwint uwalisz. Najlepiej rozwierć.
Końcówki dostaniesz w każdym sklepie z narzędziami, ale o spline w markecie budowlanym może być ciężko. W sklepie typowo narzędziowym będą na pewno.
Offline
Wiercenie srubki nabicie innego torxa i wykrecenie. Pomoglo. Chcialbym sie dokaldnie dowiedziec jaka to jest nasadka zeby sobie kupic dokladnie taka do innych srubek w pozostalych drzwiach. Spline M8 a jaka wiekosc ?
Offline
Spline to nazwa właśnie tej końcówki - 10-cio czy 12-to (nie pamiętam już) ramienna gwiazdka. M8 to jest oznaczenie wielkości. Do śrub głowicy masz np Spline M12.
Dobrze, że udało ci się to rozwiązać bezinwazyjnie.
Offline