Golf 4 Klub Polska
Witam kolega zdziwił się jak działa mój termostat dlatego opisze jego działanie tutaj i proszę o komentarz:
Gdy jeżdżę poza miastem wskazówka w trasie wskazówka jest miedzy niebieska a zieloną około. Jeżeli jeżdżę szybkimi drogami około 19 godziny w mieście ( odcinki po 70-80km/h w mieście ) wskazówka jest na około zielonej. Jeżeli jeżdżę o 19 godzinie ale już po osiedlowych drogach dochodzi do czerwonej maxymalnie. Tylko jak stoję w korkach i jeżdżę w mieście w godzinach popołudniowych temperatura dochodzi do max 90stopni ( nigdy nie było więcej niż 90stopni)
czy to jest zbyt niska temperatura ? szczególnie pytam o te 1 i 2 opcje jazdy poza miastem i szybką jazda w nim.
http://img801.imageshack.us/img801/1379/beztytuuuac.jpg
Offline
a jeśli tak nie jest no to kolego termostat uwalony
Offline
Ja mam trochę podobnie, tylko raz temperatura doszła do 90 jak autko było załadowane 4 pasażerami, oczywiście kierowcą i pełnym bagażnikiem, ale nie jakimś wybitnie ciężkim. Zasadniczo temperatura zazwyczaj chodzi u mnie między 75 a 85. W książce VW nt Golfów zakres od 75 do 115 jest podany jako normalny przy czym wskazówka powinna wahać się w okolicach środka skali tj 90C.
Offline
wskazówka powinna stać równiutko na 90C
Offline
Wymieniaj termostat, groszowa sprawa Ewntualnie czujnik temperatury.
Offline
czy mozna sprawdzic jakos ze to napewno termostat ? nie chce kupic niepotrzebnie chcialbym byc pewien w 100%.. jakiej firmy wy poleciacie termostat?
Offline
Np firmy WAhler
Jak masz możliwość podłączenia go pod komputer to sprawdź jaką temperaturę ma silnik(odczyt z innego czujnika temp.)
Offline
mam kabelek VAG i program VAG COM ( moglbys mnie nakierowac gdzie dokladnie to sie w vagu sprawdza i w ktorym momencie mam to sprawdzic ?) dziekuje za pomoc
Offline
koledzy, dzisiaj patrzylem pod maske zeby "poznac przeciwnika" zlokalizowalem króciec ale jest on za alternatorem i do jednej srubki bedzie ciezko dojsc.. czy wy wyciagacie alternator czy mozna sie poguimnastykowac i bez wyjecia jakos dojsc.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219313
tutaj znalazlem instrukcje ale widze ze raczej nie ma na przodzie alternatora
Offline
To jest instrukcja do wymiany termostatu w golfie III. poszukaj dobrze gdzies była instrukcja do wymiany w MK4.
Ja wymienialem termostat bez zdejmowania alternatora. Niezbędny Ci do tego jednak będzie imbus kulkowy, bo tam są sruby na imbus mocujące.
W razie pytań pisz do mnie.
Offline
Tu masz instrukcję: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=293251
Offline
dziekuje bardzo za instrukcje.. boje sie o zlanie tego plynu bo mam oslone pod silnikiem i nie wiem jak dojsc do tego kranika po prawej stronie na dole chlodnicy ;/
nie mam kanalu wiec chyba oslone bede sciagal przed blokiem podnoszac jedna czesc auta a pozniej druga czesc auta...
co do tych kluczy to rzeczywiscie znowu cos mi brakuje do odkrecenia. Z jedna srubka nie bedzie problemu ale juz z ta dalej jest problem i trzeba miec specjlaistyczny klucz z ta kuleczka tak ?
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2013-03-20 13:29:03)
Offline
Szczęściaż z Ciebie że masz jeszcze jakąś osłonę. Jak Ci nie szkoda płynu to od góry włóż ręke i odkręć kranik i niech leci. A jak szkoda to spróbuj podstawić coś pod kruciec.
Offline
chcialbym wlasnie ten plyn wlac spowrotem bo nie mam zadnego innego. Oslone zamontowalem przed zima dlatego jeszcze jest... ciekawe ile by mechanik wzial za wymiane termostatu bo i tak jade do niego niedlugo ale szkoda mi placic wielkiej kasy za to.. jak nie bede umial odkrecic srubki ( bo nie posiadam imbusow kulkowych ) to podziekuje chyba ..
jak dzis nie dam rady ruszyc to kupie ten zestaw imbusow:
http://allegro.pl/klucze-imbusowe-z-kul … 78890.html
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2013-03-20 13:45:10)
Offline
Te imbusy będą dobre. pomożesz sobie cążkami i odkręcisz. Ja nie mam pomysłu żeby spóścić inaczej ten płyn. może koledzy jakiś mają więc poczekaj może coś poradzą. Płyn do chłodnic kosztuje około 50zł. wymiana u mechanika około 50-100 zł. Lepiej wydać chyba tą kase na dobry termostat(wahlera).
Offline
termostat juz zakupilem wahlera na allegro z wysylka 66zl okolo. Wlasnie sie rozgladalem na allegro za plynem G12 różowym bo podobno on najlepszy i widze jakies baniaki 5L za okolo 50zl i widze tez jakies 1L chyba do rozcienczania za 30zl. No ale jak plynu u nas potrzeba jakies 5L to srednio kupowac jakies koncentraty litrowe bo to i tak za malo...
Offline
tak sobie mysle ze spalanie mi jakos nie podskoczylo wiec trcche dziwne to by bylo ze ten moj termostat padl :> wskazowka pokazuje rzeczywiscie ze nie mam non stop 90 stopni ale moze to np czujnik przeklamuje ? tak sobie mysle tyllko
Offline
Nie nie, ja miałem to samo ... to na spalanie nie ma wplywu...ale ma bardzo duży wpływ na silnik. niedogrzany silnik bardzo obciązasz i sie szybciej zuzywa. temperatura 90 stopni to jest optymalna dla pracy silnika, w takiej temperaturze części w silniku się najwolniej zuzywaja.
Co do osłony to sprobuj odkrecic tylko prawa strone i podstawic cos zeby plyn zlecial.
Offline
dzieki sprobuje zwlaszcza ze jak sobie pomysle to nie pamietam kiedy mi termostat pokazywal ciagle 90stopni i sie boje ze moglem tak miesiace jezdzic dluuugie ;/
Offline
To bierz się za wymiane. ja tak całą zime przejezdziłem i mozliwe ze to kosztowało mnie remont silnika latem.
Offline
Chyba Ci pogoda nie sprzyja do tej wymiany termostatu
Offline
no niestety wczoraj kupilem klucze imbusowe kulkowe za 13zl 9 kluczy sa tam 5 i 8 nr. Postraszyles mnie tym niszczeniem silnika i chce to jak najsybciej robic napewno albo u mechanika albo lewarek i odkrecanie oslony na podnoszonym aucie przed blokiem...
przed chwila walczylem czy sam odkrece te sruby od obudowy termostatu.. dojscie przez alternator i wtryski od LPG minimalny - imbusami kulkowymi nie dalbym rady ale normalna nr 5 taka 6-katna nasadka weszla w te dziurke i pogimnastykowalem i ruszylem obie srubki.. pojutrze przed blokiem 2 lewarki jednoczesnie z obustron i podnosze przod i odkrecam obudowe... mam nadzieje ze to bezpieczne bedzie jak pod podniesionym aucie bede grzebac... nawet nie mam zadnych pienkow drewna zeby podloyc
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2013-03-24 12:55:48)
Offline
Od jakiegoś miesiąca widzę u siebie to samo:)
Czyli w trasie osiąga około 88 stopni i za chwile spada o jedną kreskętak jakby koło 70 stopni i tak jest co chwile.
W mieście nie osiąga 90 stopni tylko koło 85, tzn wskazówka nie dochodzi maksymalnie do 90.
Kiedyś tak nie było. Wskazówka dochodziła do 90 stopni i stała niczym moja pała (taki głupi żarcik) na 90.
Czyli czeka mnie wymiana termostatu ((
Offline
Ciosek napisał:
lukker napisał:
Na to wychodzi
Czyli najlepszy będzie z firmy Wahler?
Tak,sprawdzona marka sporo osób używa i nie narzeka
Offline
ja najbardziej sie obawiam skutkow jazdy na zepsutym bo ja nie pamietam zeby moj termostat trzymal ciagle 90. Dochodzi do 90 elegancko ale jak jade to sie obniza. Boje sie konsekwencji takiej jazdy na auto. Silnik zawsze chodzil elegancko od roku i nic sie nie dzieje oby tak zostalo.
PS oczywiscie termostat Wahlera tylko i wylacznie kup
Offline
Nic się nie stanie jak był trochę niedogrzany - nie siejcie paniki... Byle nie piłować zimnego motoru - od 60-70 stopni nie ma już praktycznie różnicy.
Offline
tylko mi czesto jak jade grzeje sie do 90 i jest ok ale jak jade i sie nie zatrzymuje to np w trasie jest http://img801.imageshack.us/img801/1379/beztytuuuac.jpg na zielonej strzalce a to i tak jest mniej troszke. Ale i tak mnie pocieszyles
Offline
Swoją drogą jak może korzystać z samochodu i nie znając podstaw...
nic Ci się z silnikiem nie stanie od niskiej temperatury, jakbyś miał przekroczoną to co innego. A płyn G12 (może być z + lub ++) zawsze jest koncentratem! Ciekawe czy twój się jeszcze nadaje, sprawdź temperaturę, ale jak dawno niewymieniany to lepiej wymień na nowy.
Offline
Widzialem na allegro ze ten plyn np w litrowych butelkach miesza sie z woda w strosunku 1L G12:2L wody. Chcialbym sprawdzic swoj plyn czy sie nadaje. Patrzac na caly plyn chlodniczy mysle ze trzeba by bylo wiecej niz 1L koncentryka ( bo to z woda daje 3L tylko a pewnie do ukladu wchodzi wiecej)
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-chlod … 85569.html
sa rowniez w sprzedazy 5L
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-g12-v … 49569.html
i te pewnie juz sa rozcieczone
Ostatnio edytowany przez Matifcb (2013-03-30 11:30:44)
Offline