Golf 4 Klub Polska
Witam,
co sądzicie o zaślepieniu zaworu EGR, silnik VW 1.4 16V posiada taki zawór.
Czytałem, że wystarczy odpiąć kostkę zasilania od EGR i już będzie on zamknięty więc nie potrzeba zaślepek, sprawdzę to.
Czytałem, że w benzynie daje to dobre rezultaty:
http://forum.fordclubpolska.org/showthr … 961&page=3
Zaślepić można go również czymś takim, ciekawe czy zestaw od TDI będzie pasować do 1.4 16V (poniżej zamieściłem zdjęcie EGR w moim silniku i pokazane tu zaślepki chyba się nie sprawdzą):
REALIZACJA:
Udało się odłączyć EGR, co widać na poniższym zdjęciu:
WNIOSKI:
- silnik równiej pracuje (co znaczy, że miałem brudny EGR),
- lepiej ciągnie na drugim biegu.
Jeśli można to proszę o weryfikację moich spostrzeżeń, w waszych autach, napiszcie czy pojawia się wam check engine.
Ostatnio edytowany przez miodek (2013-07-26 17:17:44)
Offline
Będzie pasować, ja zamawiałem sobie z allegro tylko że musiałem rozwiercić delikatnie jedną dziurę.
Offline
Ja spróbuje odłączyć kostkę zasilającą na próbę, podobno nie trzeba go nawet zaślepiać.
Już się nie mogę doczekać!!
Ostatnio edytowany przez miodek (2013-07-26 13:07:27)
Offline
Nie było check engine po zaślepieniu?
Offline
Ludzie ale modzicie ;p Jedź na hamownie po tym EGRze i skoro lepiej ciągnie to i momentu dostał i km.
A na wykresie żebyś nie miał tendencji spadkowej co do km i Nm.
Zaraz będzie pytanie "ale po co mam jechać na hamowanie i wydawać kasę jak ja czuję że lepiej idzie" dla samego faktu.
Miodek tam ci się chyba wspomaganie poci na przewodzie stalowym.
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-12-12 20:53:39)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
ja sie zastanawiam czy w moim ALH kupić coś takiego http://allegro.pl/zaslepka-zamiennik-eg … 48844.html ??? czy tylko zaślepić ?? co byście proponowali ? )
Offline
kup, zobacz, zdaj relacje jak efekt bedzie dobry to też pożycze
a tu dla tych co się zastanawiają o czym mowa... http://motoryzacja.kustosz.net/motoporady/zawor-egr/
Offline
Mam male pytanko co nalezy dokladnie odlaczyc? Mam taki sam zawor jak na 1zdj, ale mam taki maly czarny wezyk ktory idzie z przewodem do kostki, raczej sie go nie odlacza, wiec co takiego ?
Offline
Cześć,
odpowiadam na pytanie i przy okazji ze swojej skrzynki. Poniżej masz zdjęcie, złap za kostkę i odłącz, ew. podważ co trzeba:
Offline
Ale ja nie mam takiego EGR ! Zobacz : http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=53453#p53453 mam taki I tutaj jak? A sruby sa strasznie .... wiec ni jak odkrecic ...
Offline
W ten wężyk wkręć jakąś śrubkę żeby było w niej podciśnienie i tyle..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
tu masz pokazane jak to wygląda u ciebie, w czerwonym kułku masz kostkę, podobną do tej mojej, wyjmij ją i tyle
Offline
Dzieki, zobacze jutro jak wroce z pracy mam nadzieje ze to cos da .. Czy to moze byc przyczyna tego ze jak dodaje gaz to czuje jak sie dlawi i dusi i trzesie ?
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-03-18 13:59:39)
Offline
Przecież to nie jest kostka od EGR'u zresztą on ma stary typ tylko podciśnieniowy..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
@miodek a to nie jest czasem czujnik od oleju ?
Offline
kostka czy przewód też>
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Po kiego ch... wy to chcecie odłączać? Ten temat ogólnie jest tak tępy że żaden admin się nie wypowiada w nim tylko ja jeszcze debila z siebie robię że to czytam i komentuje...
Piszę po raz ostatni że oszczędności, mocy ani czegokolwiek pozytywnie wpływającego na pracę silnika odłączenie EGRu nie spowoduje..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Zobacz, to co odłączyłem to jest kostka od EGR, a nie od oleju (to co zaznaczyłem to faktycznie może być nie to co trzeba, usunę wpis):
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-03-18 13:59:21)
Offline
to co polecacie w 1.9 ALH ?? zaślepić tylko ? czy wyrzucić go całkiem ???
Offline
Xaime91 napisał:
to co polecacie w 1.9 ALH ?? zaślepić tylko ? czy wyrzucić go całkiem ???
ty tylko zdejmij wezyk od Egr i go zaslep...
Offline
czemu ? a dwie zaślepki ? nie dawać ?
no dobra zdjąłem podciśnienie, zaślepiłem wężyk, ocenimy jak będę wracał za godzinę z roboty
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2014-05-02 19:13:47)
Offline
Powinieneś od 2 stron zaślepić. Od kolektora i egr.
Offline
mateusz3566 napisał:
Powinieneś od 2 stron zaślepić. Od kolektora i egr.
ale po co?bez sensu ,odpinajac wezyk podcisnienia i zatkanie go to tak jakbys zaslepil,wtedy nie otwiera sie zaworek z dolu
Offline
odkopie troche, kolak a ty masz zatkany ten wężyk od podciśnienia? myślałem nad tymi zaślepkami bo ponoć to lepiej dla silnika... cytuje "W silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym. Może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy)." czy to prawda? albo wywalić całe egr, wstawić zamiennik z rurki kwasoodpornej i po problemie (jest tego pełno na allegro)
Offline
Po co to wszystko robić, przecież można odłączyć zasilanie?
Offline
jeśli jest elektryczny.
Offline
tylko wezyk zatkac i nic wiecej :)wtedy cały czas zawor bedzie zamkniety i nie bedzie przepuszaczał syfu,proste...
Offline
tak też zrobiłem coś z innej beczki - wymieniał ktoś kolektor ssacy od mocniejszej wersji? np. asz, chodzi mi o to czy podejdzie bez przerobek. Zastanawiam się czy go nie wymienić na większy a do tego flansze i egr wtedy out
Offline
Podchodzi idealnie tylko że przewód od turbo zasysający nie pasuje zbytnio w tedy..
Mocy nie dodaje ale pod mody lepszy i praktyczniejszy.
Widzę że zmądrzało już parę osób i zamiast kupować te blaszki beznadziejne to wystarczy przewód zacisnąć lub wkręcić w niego śrubkę..
Ostatnio edytowany przez Eizon (2014-05-30 15:10:15)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
U siebie na początku wyczyściłem kolektor i egr, zaślepiłem 2 blaszkami egr a potem odłączyłem wężyk i zaślepiłem go.
Co po zaślepieniu, mocy na pewno nie przybyło, w zimę silnik wolniej łapie temperaturę. Po kilku miesiącach po zaślepieniu sprawdzałem, egr i kolektor czysty bez syfu.
Zdemontować egr można całkowicie, ale trzeba wyłączyć go wtedy elektronicznie, tak przynajmniej mówił mi tuner.
Mam zamiar włożyć większy kolektor ASZ/ARL, dać flansze a egr wyłączyć i usunąć, ale tylko dlatego, że będzie custom fmic, większe turbo itp.
Ostatnio edytowany przez michau (2014-05-30 19:32:51)
Offline