Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Problem:
Odczuwalne drgania auta na kierownicy, ogólnie oczucia wibrowania.
Dzieje się tak przy przekraczaniu prędkości powyżej 90km/h oraz przy chamowaniu.
* * *
W zawieszeniu nie ma luzów, wszelkie tuleje wahaczy wymienione.
Amortyzatory z przodu jak i z tyły wymienione ok. 1,5 miesiąca temu.
Tarcze oraz klocki wymienione z przodu jak i z tyłu 3 tyg. temu.
Przegub wewnętrzny wymieniony przed dwoma dniami.
Tarcze wymierzone miarką pod kątem skrzywień.
Powyższe zabiegi spowodowały znaczą poprawę w konforcie jazdy i owe drgania, wibracje zmniejszyły się.
No właśnie uległu minimalizacji, ale nadal są, mniej uczążliwe, ale są.
* * *
Hipoteza moja na tą chwilę brzmi tak, że może jeszcze trzeba się przyjżeć kołą.
Wydaje mi się, że są za szerokie. Jest to 205/60R15 na aluminiowych felgach, które to koła miałem przy zakupie tego auta nie cały rok temu.
Czy panowie macie jakieś rady, jakieś pomysły? Czy coś jeszcze może być przyczyną wibracji?
EDIT:
już wiem, że ten rozmiar opon jest do pupci...
Ostatnio edytowany przez Subskryt (2013-08-17 20:17:26)
Offline
"już wiem, że ten rozmiar opon jest do pupci..."
oby...
po tych wszystkich zabiegał zbieżność-geometrię ustawiałeś???
koła wyważone???
Offline
Witam miałem taki sam przypadek, pojechałem do mechanika na wyważenie kół i co się okazało, że opony dostają wybrzuszenia od wewnątrz czyli mówiąc robi się jajo ( pękają warstwy opon od środka )
Proponował bym abyś pojechał do mechanika na wyważarkę i obejrzał opony .
Offline
wahaczy nie wymieniałem żeby myśleć o geometrii, a po wymianie amorów nie jest konieczne ustawienie zbieżności... jedynie co to można zrobić kontrolę zbieżności...
koła wyważone
więc tak czy siak zmienię opony i skontroluję ewentualnie zbieżność... bo tak czy siak ten rozmiar opon nie powinien być raczej założony w golfinie
Ostatnio edytowany przez Subskryt (2013-08-18 05:42:53)
Offline
Też bym myślał o oponach- załóż jakiś inny komplet jak masz i zobacz czy coś się zmieni.
Offline
adrpic164 napisał:
być może to tarcze?
W pierwszym poście napisałem - tarcze i klocki wymienione jakieś 3tyg temu, dodatkowo parę dni temu sprawdzone były pod kątem odchyleń miarką - wszystko gra
Offline
A na starych tarczach było dobrze? Może pokrzywiłeś te tarcze? Załóż inny kpl kół i napisz jaka róźnica
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
A na starych tarczach było dobrze? Może pokrzywiłeś te tarcze? Załóż inny kpl kół i napisz jaka róźnica
po to wymieniałem stare tarcze i klocki na nowe bo stare były już zdeformowane, nowe tarcze są proste, zostały zmierzone miarką do odchyleń, o czym już pisałem w tym temacie
Offline
Strony: 1