Golf 4 Klub Polska
Dobrym sposobem zabespieczenia TDI-ka jest przecięcie przewodu Czujnika Halla - G 40, (czujnik pozycji wałka rozrządu) razem z przewodem czujnika obrotów silnika - G 28, (czujnik położenia wału korbowego). OBYDWA CZUJNIKI NA DWÓCH OSOBNYCH PĘTLACH.
Rozcięcie to robi się na przewodach SYGNAŁOWYCH od czujników, przed ECU.
Przy aktywnym zabespieczeniu (czujniki odcięte) włączenie zapłonu nie powoduje "nabicia" błędu, jak równierz próba zapalenia auta (kręcenie rozrusznikiem) nie spowoduje nabicia błędu.
Auto nie zapala a komputer nie widzi błędu
G40- przy kole pasowym wałka rozrządu (przewód sygnałowy o ile dobrze pamiętam o kolorze liliowym z zielonym paskiem)
G28- w bloku silnika (przewód sygnałowy o kolorze liliowym)
Te kolory są od MK5, od MK4 podaje dalej
Koloru przewodów jestem pewien na 90%, ale jeśli odszukasz czujniki idż po kablu aż dojdziesz do wtyczki na trzy piny i przewód środkiwy jest zawsze sygnałowym który należy przeciąć. Tak samo w przypadku G28, jak i G40.
Odszukaj obydwie wtyczki rozłącz i spróbuj zapalić auto,jeśli nie zapali to jest OK. Po rozpięciu tylko jednej auto zapali.
Skasój błędy VAG_iem i przetnij przewody sygnałowe (te środkowe w wtyczkach).
Ponownie spróbuj zapalić (nie zapali) i odczytaj błędy (nie będzie ) to znaczy że masz te przewody!!!
Autor : mariusz75
Offline
W silnikach diesla przecież nie ma czujnika halla, czujniki halatronowe są w silnikach benzynowych gdzie jest układ zapłonowy z WN
Jeśli się mylę to mnie poprawcie
najlepsze jest odciecie zaworu N108 w znanym nam tylko miejscu (zawór pompy wtryskowej)
łatwo to ominąć wystarczy kawałek kabla od zaworu bezposrednio do plusa akumulatora
wszystko co utrudni złodziejowi robote jest dobre , chodzi o czas jaki ma złodziej , jak będzie miał problem z Twoim autem to łapie sie za inne
Ostatnio edytowany przez marcinkoz2910 (2009-04-12 17:28:57)
Offline
uhhh ja tam się na dieslach z pompo wtryskami nie znam bo to już wyższa technologia ale one też jakoś muszą być sterowane
Offline