Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam,
dwa dni temu wymieniłem oby dwa drążki kierownicze w golfie, następnie została wykonana zbieżność kół oraz test na szarpakach który wykazał że wszystko jest w porządku (prócz gumy od stabilizatora). Wróciłem więc do domu i wszystko było ok natomiast po wyruszeniu w "trasę" na wjeździe na A1 przy rozwinięciu prędkości na zakręcie (łuku) w prawo nastąpiło rytmiczne stukanie. Częstotliwość stuków odpowiada prędkośći. Problemu niema przy poruszeniu się po mieście czy wyjeżdżaniu z parkingu. Występuje on dopiero przy przekroczeniu prędkości 60-70 km/h na zakręcie (łuku). Nie wiem czego to może być wina?
Złego zamontowania drążków? Czy może po wymianie gum stabilizatora stukanie ustąpi? Dodam że wczesniej, nawet na wybitych drażkach nic podobnego nigdy nie miało miejsca. Nie wiem czy winić za to mechanika który mi te drążki wymieniał czy co...
Jeżeli ktoś wie co to może być proszę o pomoc
pozdrawiam
Offline
Może to być przegub wewnętrzny. Ale ja dla pewności pojechałbym na podnośnik i niech mechanik posprawdza wszystko ale naginając łyżką gumy i luzy na kole ręcznie bez szarpaków bo nie każdy diagnosta był mechanikiem i czasem nie widzą czegoś. Lub po prostu na inne szarpaki.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Jak napisałem wyżej przed wymianą nic nigdy nie stukało, stało się tak zaraz po wyjechaniu od mechanika. Czy to moze byc jego wina? Oczywiście jutro sie do niego przejdade:)
Offline
właśnie wróciłem od mechanika, zawieszenie zostało jeszcze raz dokładnie sprawdzone (na kanale). Drążki, końcówki, stabilizator, wahacze, gumy na wahaczach w porządku. Do wymiany jedynie guma stabilizatora.
A więc zostaje przegub??
boje się że po wymianie i jego stuk nie ustąpi...
Offline
Wymień te gumki stabilizatora. z 100zł z wymianą i będziesz wiedział. A tak i tak musisz wymienić. Ewentualnie luz na maglownicy może być ale jak narazie zrób ten stabilizator.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Luz na maglownicy? coś tam mi mówił że jest lekki luz w układzie kierowniczym ale nie powiedział że to może być przyczyną stukania. Dziwne jest to że nigdy wcześniej tego nie miałem, dopiero po wyjechaniu z warsztatu się zaczęło. No cóż wymienię gumki i zobaczymy
Offline
pewnie się teraz ośmieszę ale muszę zadać te pytanie ponieważ nie daje mi to spokoju w związku z tym że po wymianie drążków kierowniczych pojawiły się niepokojące stuki moje pytanie brzmi : czy nieprawidłowa wymiana drążków może w jakiś sposób uszkodzić układ kierowniczy np. maglownice? Nieprawidłowe zaciśnięcie zacisków czy złe dokręcenie od strony maglownicy nie wiem... mam dziwne wrażenie że to wina panów mechaników ponieważ jak już pisałem kilka razy przed wymianą nawet dzien wcześniej gdy byłem w trasie wszystko było ok...
Offline
cóż różnie bywa??? czyżby panowie odwrotnie założyli końcówki drążków kierowniczych???tarło by wtenczas o felgą-ciężarki wyważające od środka??? no ale to już byłby mega babol....
Offline
hehe co to to raczej nie byłem u nich reklamować ich robotę ale umyli ręce twierdząc że wszystko jest ok no a z problemem zostałem ja ehh
Offline
oni umyli... a ty im wierzysz??? lepiej sprawdź fele od środka itp. żadna filozofia....
Offline
oczywiście podchodzę sceptycznie do tego co oni mówią... ale jeżeli chodzi o zamontowanie końcówek prawa na lewo a lewa na prawo to odpada ponieważ końcówki miałem dobre a podczas wymiany pod odkręceniu odłożone zostały na swoich stronach (obserwowałem) . Ale na wszelki wypadek sprawdzę fele jak mówisz. Co do mojego pytania poprzedniego nie uważasz że mogli mi uszkodzić maglownice? Nie znam się na tym ale wiem że do niej są mocowane drążki więc może głupie pytanie ale mnie to zastanawia. Zamierzam wymienić gumy stabilizatora no i jak to nie pomoże to potem zostaje tylko przegub.
Offline
Panowie chyba znalazłem źródło mojego problemu... Naczytałem się trochę na temat wymiany drążków kierowniczych okazało się że ich pozornie prosta wymiana przy użyciu nieodpowiedniego klucza (dynamometrycznego) może skutkować uszkodzeniem przekładni kierowniczej no i rzeczywiście mechanik który mi to robił używał zwykłego klucza hydraulicznego.
Wykonując krótkie ruchy kierownicą (lewo-prawo) na zgaszonym silniku słychać stuki. Da się też wyczuć lekki luz którego przed wymianą nie było. Jeszcze te stukanie na zakrętach.
Ktoś może poprzeć moją teorie? Jak poradzić sobie z mechanikiem który po prostu zepsuł mi samochód i umył ręce
Offline
jedź na stację diagnostyczną,przedstaw swoją sytuację,zobaczysz co ci powiedzą,powinni wystawić zaświadczenie dotyczącej usterki, może tak samo wyszczególnią przyczynę jej powstania,do mechaniorów,jeśli zaczną się migać to za dupsko pełna jazda, za wykonaną usługę u mechaników dostałeś jakieś potwierdzenie itp.
Offline
Strony: 1