Golf 4 Klub Polska
Witam, część i czołem. Jestem na tym forum nowym użytkownikiem i mam nadzieję, że zostanę ciepło przyjęty.
Zacznę od przedstawienia się
Mam na imię Daniel, mam 20 lat. Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się dokładnie 6 lat temu kiedy to za pierwsze zarobione pieniądze kupiłem swój pierwszy motorower marki romet.
Romecik sprawował mi się kiepsko więc sprzedałem go kumplowi a on wsadził do niego silnik simsona
Następnym moim pojazdem 3 lata temu był Oryginalny Simson S51 electronic.
Rocznik 89 maszyna cudo
w 2009 roku Przyszedł czas na Skodę Favorit, którą dostałem od Swojego dziadka na 18 urodziny
Rocznik 1992 silnik 1.3
Autko jak na pierwszy raz dobre i tanie w utrzymaniu niestety stan blacharski pozostawiał wiele do życzenia. Poza tym brakowało mocy. Przynajmniej dwa razy w miesiącu bywam w trasie autkiem wyprzedzanie taką skodą może przyprawić o zawał serca. Poza tym wszystko w jak najlepszym porządku.
Minął rok stwierdziłem, że potrzebuje coś delikatnie mocniejszego a zarazem tanie w utrzymaniu.
Jako iż w rodzinie mamy samochody Vagowskie. Zawsze mnie ciągnęło do niemieckich wozów padł wybór na golfa MK3 1.6 rocznik 1994 w werji CL. Nie było to nic szczególnego. Owszem miał wspomaganie, poduszki powietrzne, centralny zamek, niedziałający szyberdach i rdzewiejącą karoserie. Ale jeździło się tym autkiem przednio. Mimo swojego wieku nie czułem się tak jakbym jeździł jakimś rupieciem. Golf bezszwankowo w moich rękach przejechał ponad 9 tyś km i zaliczył także wypad na Słowację bez szwanku. Jednak moje zagazowane podltlenkiem lpg moje 1.6 ABU przestało spełniać moje wymagania. Brakowało mocy o ile wyprzedzanie zwykłych aut nie stanowiło problemów o tyle wyprzedzanie cystern już sprawiało problem. O tym przekonałem się w czasie Powrotu z Płocka kiedy to natrafiłem na cysternę Olren troche. się namęczyłem wtedy sobie uświadomiłem, że potrzebuje co mocniejszego. W roku 2011 konkretnie pod koniec wakacji uzbierała się całkiem niezła sumka. Zdałem sobie sprawę, że mogę wyrwać autko z wymarzonym silnikiem notabene 1.8T 20V. Idea była prosta czas sobie sprawić coś nowszego, mocniejszego, z dużo lepszy wyposażeniem.
Nad autkiem zastanawiałem się długo miałem poważny dylemat. Audi A3, Audi A4, Golf IV, Polo 6n po face liftingu, lupo, golf mk4, Skoda fabia, Skoda Octavia, BMW E36, BMW E39 Opel Corsa, Opel Tigra Fiat Siena
Jak pisałem wcześniej od dawna ostrzyłem zęby na 1.8T miałem okazje się przejechać takim autkiem i stwierdziłem, że to jest to. Automatycznie opadły takie autka jak lupo czy polo. Lupo co ciekaw się cenił Polo był nieco tańszy jednak wyposażenie i silniki takie sobie. Więc odpadł. Tigry od zawsze mi się podobały. Nie podoba mi się stereotyp krążący, że to autko dla bab małe 3 drzwiowe z kopytem to lubię! jednak 4 osobowe co wykluczyło tigrę w moim przypadku. Myślałem nad Skodą octavią ale stwierdziłem, że jest za duża tak samo z Audi a4. No i był. oglądałem też e36 ale 2.5 ale na mnie nie zrobił wrażania tylny napęd do mnie nie przemawia. I Pozostał wybór pomiędzy A3 a golfem 4. Zaczęły się poszukiwania ideału czyli 1.8T z jak najlepszym wyposażeniem. Szybko mój zapał jednak padł. Ponieważ trafić zadbanego 1.8T To jak igła w stogu siana... Dlatego też gdzieś między wierszami fabia mi gdzie umykała. Poszedłem do znajomego który zajmował się sprowadzaniem aut widzę golfa. Dowiaduje, się , że to wersja 1.8T z całkiem niezłym wyposażeniem.
Informacje:
Rok produkcji: 1999
przebieg 191 tyś
Pierwsza rej.31.03.1999
Kraj pochodzenia Włochy
Ilość właścicieli: Jestem pierwszym w kraju
Silnik AGU 1.8T 20v
Ilość kucy 150
Wersja Podobno GTI z tego wynika min po wlepce w okolicach koła zapasowego
rodzaj paliwa benzyna
ilość drzwi 3 drzwi
wyposażenie
el szyby
klimatyzacja klimatronic
klamki, listwy, lusterka w kolorze nadwozia
antyrefleksyjne lusterka
fotele recaro
wlew paliwa otwierany elektrycznie
optyczne lampy przednie
Alu 16"
poduszki powietrzne nie liczyłem ile ale w kierownicy, w fotelach i w desce rozdzielczej na pewno są
Komputer MFA liczący średnie spalanie, aktualne spalanie, temperatura zewnętrza, czas jazdy, licznik km trip. Fis nie działa , nie wiem czy w ogóle jest
Tylni podłokietnik
stojak na napoje
Jakie doświadczenie z golfem? Zacznijmy od tego, że ktoś raczył wyciągnąć Audio prawdopodobnie było tam radio ze zmieniarką CD VW mam też gołe miejsca na głośniki z tyłu w słupkach w drzwiach wysokotonowe itd. Na razie założyłem zwykłe radio JVC i jakieś tam przeciętne pionierki grają. Nie wiem czy będę montować oryginalny zestaw audio czy będę budować coś innego.
Co będę musiał zrobić:
1 ogarnięcie tylnych lamp diodowych, albo wymiana na oryginalne hella black. Skłaniam się ku drugiemu chętnie się zamienię gdyż po prostu ledowe mi nie leżą, przepalają się,nie mam pojęcia jakie żarówki led do tych lamp zakupić nie leżą mi też za bardzo wizualnie
2 ogarnięcie w 100% mechanicznie. Niby wszystko gra, ale wolę dmuchać na zimne także pójdzie golfik do mechanika magika
Z Dalszych planów. Odnowa lakieru, zniwelowanie wszystkich drobnych rysek które zostały zrobione przez poprzedniego właściciela
Odnowa alu, bądź wymiana na inne
podłokietnik.
Być może Instalacja LPG choć słyszałem, że do tego silnika z lpg trzeba uważać
http://www.youtube.com/watch?v=R7rvxZi3 … ideo_title
Pozdrawiam
Offline
no no parę rzeczy bym ci z autka powyciągał ;p popraw pierwszy post i bedzie gicior powodzenia w modach
Offline
ładne mk4 witam nowego User'a . poza tym ładnie sie autko prezentuje :d pozdro
Offline
Ładne !!
Kolorek bardzo fajny i potencjał w silniku
Dbaj o niego a będziesz zadowolony
Offline
kutacso napisał:
Nie za dużo jak na benzynę na trzaskane? ;>
może jeszcze chcesz powiedzieć ze diesel lepszy??
Offline
MAXIMUS napisał:
kutacso napisał:
Nie za dużo jak na benzynę na trzaskane? ;>
może jeszcze chcesz powiedzieć ze diesel lepszy??
Nie rozumiem skąd Twoje pytanie? ;>
Offline
Spalanie w mieście ok 10.5l czasem udaje się spaść do 9.0 na 100 km w korkach jest już gorzej 12 nawet 15 litrów w trasie przy ekonomicznej jeździe bez przyjemność udaje się zejść do 6 litrów przy normalnej jeździe 7l
Dlaczego 1.8T ? Odkąd miałem okazje się tym cudem przejechać stwierdziłem, że to jest to. Czy słusznie nie wiem... Patrze na to dosyć obiektywnie golfik jak na razie jest w serwisie. Mam do wymiany sprzegło, poszedł jeszcze przy tym jakiś zacisk czy docisk także koszta naprawy trochę mnie wyniosą. Dlaczego nie klekot? Obiekt marzeń mojej mamy passat b6 2.0 TDI i dwa lata udręki.. Hisoria podobna z VW szrota. Teraz sobie zdaje sprawę iż ja też mam szrota co wygra miłość czy pieniądze okaże się z czasem
Offline
Dziś kupiłem sprzęgło marki Luk. Ktoś miał może już styczność z produktami tej marki?
http://img585.imageshack.us/img585/1467/dsc00039gv.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/2396/dsc00038hz.jpg
Ostatnio edytowany przez Dziadek (2011-12-01 13:05:22)
Offline
No własnie miałem dylemat nad wyborem opinie są albo lekko podzielone, albo opinia o obu produktach jest bardzo zbliżona. Ogólnie Sachs nigdzie w Bydgoszczy nie mogłem dostać. Mam nadzieje, że Luk będzie się sprawować.
Co ciekawe jest jeszcze trzecia opinia twierdząca, że Sachs i luk to jest to samo
Ostatnio edytowany przez Dziadek (2011-12-01 13:37:16)
Offline
Bzdura - to dwie zupełnie różne firmy.
Ogólnie większość poleca Sachs - VW stosuje je też na pierwszy montaż, ale LUK też nie ma złych opinii. Ja mam świeżego Sachsa, a kumpel LUK-a i oba działają fest. Kupiłeś to zakładaj - powinno śmigać.
Offline
Ogólnie ładne auto... wiadomo 1.8 T jest już zabawa... Ja bym golfa posłał niżej na glebę, będzie lepiej wygladał i trzymał sie drogi, zrobił nowy program do ECU i bedzie torpeda i dopiero jest frajda sprzęgło jak dla mnie to Sasch... powodzenia w modach
a to moje 1.8 T AGU http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=1736
Offline
Witam. Bardzo długo mnie tu nie było. Jakoś nie mogłem się odnaleźć na tych forach golfowskich mam nadzieję, że szybko nadrobię zaległości...
Golfik jest, żyje jeździ z powodzeniem pokonując codziennie kilometry.
Rzeczy równo rok temu zrobiłem:
*Wymieniony rozrząd
*Wymiana alternatora
*Wymiana akumulatora
*Wymiana oleju w skrzynia biegów
*Radio CD MP3 Sony
*Pod koniec roku klocki hamulcowe i tarcze
2013
Sekwencyjna instalacja gazowa AG Compact na wtryskach REG OMVL (niebieskie wtryski) Przejechane na dzień dzisiejszy 8000 km póki co zero problemów
Następnie pozbyłem tylnych diodowych lamp i zastąpiłem je amerykańskimi zamiennikami
Wiosną wpadły dymione lampy depo ale je sprzedałem bo generalnie nie były za dobrze wykonane
następnie zakupiłem oryginalny bagażnik do 3 drzwiowego golfa 4
Winiety przed wyjazdem do Chorwacji
pominąłem oryginalną dojazdówkę którą udało mi się na szrocie wyrwać
na początku lipca wyjazd do Chorwacji. Golfik pomimo wielkiego obciążenia 4 osoby na pace pakowność po dach przejechał trasę wzorowo. Choć góskie doliny w Austrii i na Słowenii dawały się we znaki
są i dwa filmiki z rejestratora. Nic ciekawego ale zawsze coś
http://www.youtube.com/watch?v=uwHg8WRrokM
http://www.youtube.com/watch?v=9Qe9IP4NsTc
po powrocie z Chorwacji wróciłem do starych lamp. Przed tym jednak rozkleiłem klosze wyczyściłem lampy i uszczelniłem z powrotem czarnym silikonem
lampy i tak traktuje przejściowo
Rozleciał się mi mechanizm do wycieraczek został on wymieniony
Niestety parę dni po powrocie z Chorwacji zaczęła szyba pękać. Podejrzewam o to mały incydent z czeskim tranzytem któremu odczepiła się tabliczka informacyjna z ograniczeniem prędkości przez co została zmasakrowana maska samochodu oraz szyba oberwała. Z drugiej jednak strony znam trzy przypadki gdzie w golfie 4 zaczęła pękać szyba sama z siebie. Dla świętego spokoju wpadła nowa szyba pinklikton
Zniszczenia jakie dokonałą czeska ciężarówka nie dawały mi spokoju. gólnie golfik miał pełno drobnych parkigowych rys obtarć itd. Postanowiłem odłożyć trochę gotówki i odrestarować golfika. Malowanie z usunięciem jakichkolwiek śladów korozji całe auto poza dachem
Ostatnia sesja przed lakiernikiem
I po wizycie
Na tle byłego bydgoskiego Rometu
W bagażniku listewki i dokładka
Montaż dokładki co prawda góniany laminat montowany na nakrętkach samohamownych ale po montażu dokładka wydaje się subiektywnie bardziej trwała niż przed montażem być może ze względu na przyleganie do zderzaka. Ze spasowaniem było trochę zabawy ale ostatecznie udało się idealnie spasować dokłądke ze zderzakiem. Z czasem skompletuje cały pakiet na 25 lecie GTI
po zmontowaniu wygląda to tak
Listwy też są na miejscu
Z najbliższych perspektyw:
do ogarnięcia zawieszenie
wymiana oleju i filtrów
stalówki na zimę
renowacja alu bądź zmiana na inne
Dalej nie chce wybiegać bo koncepcja może się zmienić
Komentujcie, oceniajcie bluźnijcie
PS zdaje sobie sprawę, że parę zdjęć mi umkło - postaram się w najbliższym czasie je poprawić
Ostatnio edytowany przez Dziadek (2013-10-25 13:36:02)
Offline
Arnold, najczęściej mnie można spotkać Na błoniu, szwederowie, śródmieściu i na Czyżkówku i na trasie Bydgoszcz - Sępólno Krajeńskie Te felgi nie są złe pod warunkiem, że się je zreanimuje, ale po głowie chodzą mi jeszcze jakieś 17" na wiosnę będę wiedział konkretnie na czym stoje . Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Dziadek (2013-10-25 15:36:58)
Offline