Golf 4 Klub Polska
Witam.
Pytania mam następujące: Wyskakuje błąd "grzanie sondy lambda"
Wskazuje też 1.4 V napięcie a z tego co mi wiadomo to 1v powinien być.
Czy to oznacza że sonda do wymiany ?
Czy może gdzieś jakaś zwara się robi ?
Jeszcze jest problem bo czytałem, że są 2 sondy 1 w kolektorze i druga gdzieś dalej na wydechu. To o którą chodzi ?
Wgl coś ze spalaniem jest nie tak.. czuć strasznie nieprzepaloną benzynkę.
Jeżeli tak to czy lepiej kupić nowy zamiennik (no name)
czy używkę oryginalną ?
auto: Golf 4 1.6 sr 98r.
Prosiłbym o odpowiedzi, które coś mi pomogą
Z góry dziękuję i pozdrawiam ;]
Offline
W Twoim silniku jest jedna sonda, która powinna oscylować w zakresie 0-1V.
Na komputerze sprawdzałeś czy nic mu nie dolega? Jeśli to sonda, to tylko nówka i to też jakaś lepsza, bo będziesz inaczej robił dwa razy...
Offline
No właśnie coś dolega. A mianowicie jak pisze, że jest błąd "grzanie sondy" coś w tym stylu. Ale nie wiem właśnie czy sonda jest uszkodzona czy coś innego ? Jakie koszta są nowej sondy oryginalnej ? Jaka firma produkuje sondy które nie są zamiennikami ? BOSCH ?
Ostatnio edytowany przez zieluu (2013-05-16 21:08:59)
Offline
Tak Bosch, ale nawet ori Bosch w zamienniku to już nie to samo co w ASO, tylko cena miażdży suty...
Koszt zamiennika to jakieś 300-350pln.
Błąd ogrzewania sondy oznacza raczej tylko uszkodzenie jej grzałki albo przewę na jej obwodzie, więc sonda powinna dalej działać, ale później zacznie zczytywać, bo będzie jeszcze zimna - ogrzeją ją dopiero spaliny, a nie grzałka, która ma przyspieszyć działanie silnika z pominięciem odczytów z sondy. Odczuwalne to będzie zwłaszcza w mieście - spalanie wzrośnie, Na trasie nie powinno być zauważalnych zmian.
Offline
Witam, troche podłacze sie pod temat, moze ktos podal by jakie wartosci napiecia powinny wskazywac sondy 1 i 2 podczas pracy i czy VAG poradzi sobie z wylapaniem uszkodzenia ktorejsc z nich, ewentualnie pokaze parametry prawidlowej pracy lub zlej.
Dzieki z góry!
Offline