Golf 4 Klub Polska
Witam zastawiam sie nad wiekszym intercoolerem o wymiarach 550-230-65mm. i odnosnie tego mam pare pytan.
1. Czy podejdzie ?
2. Czy kupowac od nich http://fmic.pl/intercoolery/10-intercoo … -65mm.html ?
3. Czy moze jakas uzywke jesli tak to jaka najlepiej link albo cos?
3. Jakie rury wykorzystac do tego , zlaczki itp?
4. Na co zwrocic uwage przy montazu.
Pozdrawiam
Offline
Wtryski będziesz zmieniał? Bo jak nie to bez sensu kupować...
Doładowanie nie zwiększysz a tylko sobie laga zrobisz przekrojem intercoolera i przewodów..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
niestety jestem zmuszony zmieniac pompowtryski bo 2 fiksuja i przez to zaczyna mi szarpac przy stalej predkosci
Offline
kowal9194 napisał:
niestety jestem zmuszony zmieniac pompowtryski bo 2 fiksuja i przez to zaczyna mi szarpac przy stalej predkosci
Zakładasz 073 AL?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
niestety nie wiem jakie to beda powiedziano mi tylko ze wystarcza do 240kM ale moge sie mylic jeszcze u nich nie bylem zeby sie dowiedziec jakie maja oznaczenia a co?
Offline
A sprzęgło ;p ale jak do 240km do 073 AL
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
sprzeglo bylo rok temu nowe zakladane wiec narazie musi wytrzymac bez szalenstw a jak zacznie sie cos dziac to sie zglosze do cb bo wiesz co i jak zrobic zeby wytrzymywalo
A powiedz mi wrazie w..u cb pompowtryski tez dostane?? I wracajac do tematu odnoscie fmic taki podejdzie nie bedzie problemu z montazem? Na co zwrocic uwage ? Ruru moga byc normalne bo i tak bede je proszkowo malowal i o jakiej grubosci scianki najlepiej??
Offline
najlepiej jak najmniejsze przekroje i nie grubsze ścianki jak 1.5mm... Co do wtrysków na chwilę obecna z 4 kpl AL Nie mam już żadnego ;/
A co do samego intercoolera to ja bym założył coś aluminiowego ;p
Np od 2.5 T5 Transportera bardzo fajny...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
sluchaj a najlepiej jakie przekroje?? a i czy moge uzyc do tego normalnych rur?? czy jakies specjalne??
Offline
Najlepiej coś z kawsówki żeby ręce i nogi miało a przekroje to najlepiej takie 55-65 mm
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
a co do intercoolerem o wymiarach 550-230-65mm podejdzie pod fabryczny zderzak bez dużego rzeźbienia ??
Offline
Ale po co taki intercooler chcesz wsadzać? To że duży nie znaczy że dobry. Już napisałem jaki jest dobry w poście wyżej..
Ale jak mimo to chcesz tamto chińskie zakładać do belkę trzeba rżnąć
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no bo wejscie i wyjscie z niego jest odrazu do komory silnika i nie wiem czy przejdzie mi odrazu kolo chodnic??
Offline
Jutro ci napisze bo będę ogarniał golfinę....
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Właśnie czasu nie miałem dziś nic zrobić więc nawet zdjęć nie mam ;p
ale coś ogarnę zaraz..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=105
przejrzyj ten tamat bo super cooler od Iveco
Ostatnio edytowany przez Eizon (2014-01-20 20:43:12)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie to żebym był służbistą czy coś w tym stylu, ale w tym dziale:
"Witam was w dziale MODYFIKACJE. W tym dziale opisujcie swoje mody Golfa."
To powinno trafić do porady, później nic nie można znaleźć.
Offline
Kolega modyfikuje swój samochód a nie kolegi ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
To kupuj zderza od r32 będzie całkiem nieźle...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
chcialbym no ale koszty a mam ori dobry wiec szkoda wywalac a po za tym moj golfiasty nigdy nie bedzie r32 wiec nie ma sensu zakladac zderzak od niego , a nie wiesz jaki rozmiar ic wejdzie bez ciecia belki?? a co do zdjec to nie chodzi na juz teraz bo i tak nie mam czasu bede narazie tylko kupowal graty a zas w kwietniu bede sie bawic no chyba ze pompki mi nie wytrzymaja do tego czasu to sie zabiore za to szybciej
Offline
No spoko jakoś w środę chce pompki wsadzić AL do golfa o zostaną mi 073 AJ od 101km...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
nie chodzi o to, co modyfikuje, ale jak się pyta to do pytań a jak się opisuje mody to tu,
zarzucają mi że albo nie czytam instrukcji sterownika, albo że czegoś nie zrozumiałem,
ale jak ktoś ewidentnie pisze nie w tym dziale to pseudo mądrale siedzą cicho,
Offline
miodek napisał:
nie chodzi o to, co modyfikuje, ale jak się pyta to do pytań a jak się opisuje mody to tu,
zarzucają mi że albo nie czytam instrukcji sterownika, albo że czegoś nie zrozumiałem,
ale jak ktoś ewidentnie pisze nie w tym dziale to pseudo mądrale siedzą cicho,
miodek no i co ja mam ci poradzić? gdybym mógł to bym przeniósł ale takich uprawnień nie posiadam....
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
jako laik mam pytanie czy wymiana intercoolera na wydajniejszy poprawi jakoś pracę silnika w aucie po chipie? czy taki zabieg daje coś na plus czy nie , wiem że po przekroczeniu pewnej granicy to trzeba bo seryjny pewnie nie da rady .
Offline
w twoim wypadku napewno poprawi osiągi, jest nawet wskazany, intercooler ma za zadanie chłodzić powietrze po założeniu dobrego FMIC chłodzenie poprawia się o ok. 50% do tego robi lepsze ciśnienie co za tym idzie większa moc... jeśli masz teraz 150km na seri to zmieniaj bo najwyższy czas na niego
Offline
No dobra , a czy w miejsce seryjnego da się wstawić jakiś wydajniejszy ,jeśli tak to jaki. A jeśli nie to dużo roboty jest z tym FMIC? Czy trzeba coś przerabiać czy tylko kupuje się odpowiednie i potrzebne rzeczy , montuje się centralnie i podlącza tam gdzie stary?
Offline
no to tak... http://allegro.pl/sportowy-intercooler- … 86407.html w miejsce seryjnego, cena masakryczna, do tego trzeba przerabiać wejścia bo na bank nie podejdą od razu. Na twoim miejscu zrobiłbym coś z niczego czyli kupić jakiś IC od dostawczaka za 200zł jakieś 100zł wydasz na rurki, powierzchnia intercoolera też gra dużą role, tzn im większy tym lepszy, ale bez przesady bo może się nie zmieścić jest troche zabawy, przeczytaj temat od początku
Offline
nie no 800 zł to przesada , czyli jak dobrze rozumiem , samo podłączenie FMIC nie jest jakimś problemem ? podłącza się go tak samo jak normalny z tym ze jest po prostu umiejscowiony centralnie
Offline
no w zasadzie to tak, najgorzej jest chyba z tymi rurami żeby je tam zmieścić i powyginać jeszcze jakiś tam czujnik trzeba podłączyć to dolotu...
Offline
intercooler po małych przróbkach od iveco daily pasuje a rury to max srednica fi50 wiekszej sensu nie widze bo im wieksza srednica tym turbo musi dłuzej pompowac aby nabic cisnienie plus dłuższa droga niz w seryjnym to juz jest spadek.
Intercoller jak wyzej albo od t5 ale one droższe no i srednica taka jak mowilem najlepiej fi50.
Na seryjnym programie bedzie laga mial na pewno wiec jak wtryski al to od razu program ze turbinke troche mocniej rozkrecic.
Offline
Tutaj masz mój wątek jak tanio i skutecznie zrobić FMIC:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … start=1932
Offline
Przeczytaj cały temat. Tam są dane dotyczące skuteczności. Na oryginalnym coolerze temperatura odczytana z mapsensora 61 stopni. Na założonym zestawie temp spadła do 36 stopni. Jak cooler jest cały to niby czemu ma puszczać na plastikach? To nie żagiel żeby przepuszczał powietrze;)
Offline
Po za tym przy waszych podmuchach sięgających max 2 bar rzeczywistego nie rozsadzi tego plastiku także spokojnie..
Najważniejszym dowodem jest to że spada temperatura..
PS. Rura idąca po silniku w ARL (plastikowa) wytrzymuje 3 bary rzeczywistego więc nie bać się panowie... (sam testowałem)
Ostatnio edytowany przez Eizon (2014-02-08 14:56:52)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
sorry że się powtarzam ale jestem laikiem i wolę się 5 razy upewnić wszystkiego i dlatego odświeżę temat, planuje przed latem zrobić FMIC , czy w moim autku po chipie takie coś podejdzie tzn intercooler jak niżej i reszta fi 50 , jak u kolegi m&m( nawiasem mówiąc bardzo pomocny temat) .
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica … 58085.html
czy zda to egzamin taj jak u kolegi i nie będzie żadnych problemów , odpowiednie ciśnienie itd? dodam że wtryski są seria .
Ostatnio edytowany przez lucasss (2014-02-25 20:36:57)
Offline
Jezeli litrarz w przewodach ilosci powietrza bedzie taki sam to mozesz te rury nawet pod fotelem poprowadzic. Jezeli nie bo i tak tego nie obliczysz to ingerencja w program bo turbo bedzie potrzebowalo wiecej czasu na napompowanie wymaganego cisnienia. Jednym slowek mul z dolu...
Nowy program lub zwiekszenie dawek w obecnym...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
aha , czyli bez ingerencji w program nie warto nic robić bo nie pomoże...., chodziło mi głownie o to , czy seryjny latem będzie dawał radę w upały np.... , a znasz jakiś sposób by choć trochę poprawić pracę seryjnego intercoolera? może masz jakieś porady bo widzę ze siedzisz w temacie dość mocno...
Offline
szczerze to mam mętlik , szperałem w necie i jedni piszą że jak autko po chipie to warto zakładać, inni ze będzie łapać muła i trzeba znów program robić..., bo turbo nie nadmucha , ale po chipie to chyba już dmucha mocniej ....
Offline
Według mnie jak sam chip będzie to nie warto bawić się w to.
Seryjny IC powinien spokojnie wystarczyć.
ASZ też ma ten mniejszy IC, dopiero 150 ARL ma wydajniejszy.
Offline
Jak chcecie zwiększyć wydajność intercoolera który jest przy kole prawym to wstawia się kawałek przedniego nadkola z kratką od audi s3 8L i wtedy on się robi przelotowy jak chodnica wody i nie gotuje się.. Robiłem tak klientowi tanim kosztem i ma 166km a ASZ i przy 245km/h dopiero go odcina ;p
Przed chipem opłaca się montować większe icki ale po to po prostu chybił trafił ale zawsze będzie inaczej jeździł.. Nigdy nie trafiłimy z długościami przewodów a zasada jest taka że jak wydajniejszy icek to i większy co od razu powoduje że turbo musi dłużej dmuchać co sprowadza się do zwiększenia dawek z dołu.
Ostatnio edytowany przez Eizon (2014-02-26 08:45:37)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
albo poprostu jeździć bez nadkola też sprawdzone
Offline
Potem wszystko w błocie ;p I korozja...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
To nie o to chodzi że na siłę chce zmieniać icka , jak jest sposób aby poprawić pracę serii to super skorzystam chętnie z rad . Czyli wystarczywstawić to nadkole z kratka i jest już lepiej? Wiadomo chlodniejsze powietrze lepsze....
Offline
A powiedz nadkole pewnie nie pasuje P&P , więc czy dużo jest roboty z adaptacja?
Ostatnio edytowany przez lucasss (2014-02-26 11:00:01)
Offline
Z tego co pamiętam to nie pasuje bo w s3 szersze zderzaki i błotniki więc za dużo przeróbek a tak z dwóch zrobisz jedno a porządne i zdaje egzamin!!!
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Potem wszystko w błocie ;p I korozja...
co do błota sie zgodzę
Offline
czy taki zamiennik nada sie na przerobki czy musi być ori??
http://allegro.pl/nadkole-antykorozyjne … 70866.html
Offline