Golf 4 Klub Polska
czesc wszystkim mam golfa4 1.9 TDI AJM ,niedawno włączył sie mi tryb awaryjny turbiny i nie wiem co robic bo autko na 81 KW ma okropnego pałłera ,a turbina strasznie gwizda tak jakby karetka albo policja .a morze sie kończy ??????
Offline
W jakich warunkach ten swist masz ? Na zimnym czy rozgrzanym silniku ? Przy ilu obrotach itd.. moze byc ze masz nieszczelny uklad, przy polaczeniu inter turbo kolektor, zawsze tez mozesz w vagu bledy zczytac
Offline
Witam, przede wszystkim sprawdzić wszystkie połączenia interculera i turbiny, jak wszystko szczelne ,to trzeba się zastanowić nad regeneracją turbinki póki jeszcze działa "jak działa" .Koszt około 700 zeta, jak całkiem zniszczona to już w tysiącach złotych !!
Offline
Damian napisał:
Witam, przede wszystkim sprawdzić wszystkie połączenia interculera i turbiny, jak wszystko szczelne ,to trzeba się zastanowić nad regeneracją turbinki póki jeszcze działa "jak działa" .Koszt około 700 zeta, jak całkiem zniszczona to już w tysiącach złotych !!
Nie strasz bo gdyby padala to by wgl albo slabo zalaczala, a to ze swiszczy to z "natury" tak maja w vag
Stawiam na nieszczelnosc miedzy inter a turbo, skoro byl wymieniany to moze malo fachowo. .
Ostatnio edytowany przez Gumiś (2011-08-21 12:10:21)
Offline
Gumiś napisał:
Damian napisał:
Witam, przede wszystkim sprawdzić wszystkie połączenia interculera i turbiny, jak wszystko szczelne ,to trzeba się zastanowić nad regeneracją turbinki póki jeszcze działa "jak działa" .Koszt około 700 zeta, jak całkiem zniszczona to już w tysiącach złotych !!
Nie strasz bo gdyby padala to by wgl albo slabo zalaczala, a to ze swiszczy to z "natury" tak maja w vag
Stawiam na nieszczelnosc miedzy inter a turbo, skoro byl wymieniany to moze malo fachowo. .
Siemka, z natury tak mają bo są cienkie, a tak fachowo -to w ogóle nie powinno jej słychać !!. Sprawdzić możesz nawet dwa razy ,czy wszystko jest szczelne, później myśleć co dalej. A tak na marginesie ,to moja nie "świszczy", jest po regeneracji i wszystko gra zresztą przerabiałem ten temat już nie raz ,więc... . Poza tym kolegi nie straszę ,tylko radzę ,decyzja należy do właściciela. Pozdrawiam
Offline
Damian swoja dales do regeneracji za 700 zl ? Powiem ci, ze nawet cena w normie. Zdarza sie, ze ludzie sprzedaja auto jak trzeba nowa turbine bo takie koszta . . Mysle, ze u kolegi to jednak tylko nieszczelnosc, powodzenia !
Offline
witam, u koleżanki:) raczej chyba będzie nieszczelność, oddaje do mechanika niedługo to się dowiem, gdyby turbina padała to myślę że nie miałaby takiej mocy tylko coraz mniej, Niektórzy mówią że turbina jak gwizda to jest zdrowica i ze tak powinno być, w sumie mam jeszcze golfa V - jestem pierwszym właścicielem i tam gwizda turbina od początku, więc nie wiem , zobaczymy co powie mechanik , dam znać. i dzięki za podpowiedzi
Offline
Witam jestem posiadaczem golfa od niedawna i mam podobny problem. Na początku myślałem że turbina się załacza i tak powinno być( gwizd przy dodawaniu gazu). Moc ma świetną , ale z tego co tutaj mówicie to nie wszystko z nią najlepiej? Czy przyczyna może być nieszczelność?
Offline
Zobaczyć czy siatka się od kolektora do rury nie przepaliła. Efektem może być głośniejsze gwizdanie.
Ja u siebie zmieniłem i żałuję, bo gwizd mnie rajcuje. A po kupnie nowej ustało i już nie ma takiego efektu jak przed wymianą.
Offline
witam dołączę się do tematu . twierdzicie ze gwizdajaca a to jest popsuta żart... u mnie jest zdrowica gwizda pięknie ładuje jak trzeba była czyszczona wymienione uszczelniacze i uszczelki . Na spotach każdemu się dźwięk podoba pozdrawiam
Offline
z tego co ja sie orientuje to jesli sie awaryjny wlacza to auto muli a nie ma kopa... swistac powinno. Ja ostatnio wymienilem n75 na nowy i sporo glosniej to slychac, cos musi byc na rzeczy.
Offline
W żadnym TDI, którymi jeździłem (wszystkie 100% sprawne) turbo nie gwizdało. Jedynie przy większym wkręcaniu leciutko, ale to dosłownie leciutko świszczało a i to głównie z wydechu. Gwizdanie to oznaka zużywających się łożysk - prędzej czy później przejdzie w dźwięk podobny do wiertarki, wirniki złapią luzy osiowe, a wtedy będzie już niewesoło.
Offline
dokladnie Kajor, przy wciskaniu gazu nabiera cisnienia i pogwizduje, ale tak byc powinno mi sie wydaje swoja przy scianie na luzie, wciskajac lekko gaz mozna juz to uslyszec. w trakcie jazdy przy zamkniety szybach juz trudniej.
Offline