Golf 4 Klub Polska
Posiadam Golfika z silnikiem 1.6 SR 1998r na gazie i ostatnio zauważyłem że bierze sporo oleju. Sprawdzaliśmy kompresje i wychodzi na każdym z 4 cylindrów ok 10-11 barów. Czy to mogą być pierścienie do wymiany czy coś innego?
Offline
jak jest ciśnienie to pierścienie raczej nie
Offline
Albo masz wyciek. Albo uszczelniacze zaworowe do wymiany..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
No to raczej uszczelniacze zaworowe beda
Offline
Witam,
Mam podobny problem z tym, że u mnie pobieranie oleju jest mniejsze ale zacząłem je obserwować od momentu kiedy zamarzła mi odma i wywaliło cały olej. Odma wywaliła mi wcześniej niż miałem zamontowany gaz i dlatego myślę, że instalacja nie ma z tym za dużo wspólnego. Dzisiaj jak wyciągnąłem wężyk od odmy do filtra powietrza to zaobserwowałem, że jest w nim majonez i to całkiem sporo. Nie zaobserwowałem niebieskiego dymu podczas gazowania. Możecie mi doradzić czy to może być wina odmy? Jeśli tak to w jaki sposób to zwalczyć.
Offline
Witam Was po raz kolejny, całkiem nie dawno pisałem o tym, że z bagnetu znika mi olej i nie ma widać ani niebieskiego dymu ani żadnych plam pod samochodem, ubytek oleju jest znaczny, ponieważ na 1000 km jet to około 250 ml. Kiedyś byłem u mechanika i zauważyłem delikatny wyciek spod odmy, okazało się, że uszczelka była pęknięta, zrobili mi ją jakimś silikonem i było po sprawie lecz olej nie przestał znikać. Jak już wspomniałem wyżej wyciek oleju zaczął się mniej więcej od momentu zamarznięcia odmy. Mechanik powiedział mi, że nie widzi żadnej chmury za samochodem i zasadniczo odradza mi grzebanie bo może to nic nie pomóc.
Moje pytanie jest takie, skoro nie ma niebieskiego dymu ani plamy pod silnikiem to kurcze gdzie ten olej znika? Ubytek 250 ml na 1000 km to już nie są żarty. Dziękuję Wam za wszelką pomoc.
Offline
Przy gazie ubytek 250 ml oleju to nie panika choć faktycznie dość dość...
Skoro nie idzie pod silnik to idzie w wydech.
Spala olej, nie musi od razu walić błękitem... Średnio na setkę palisz 10 litrów gazu... ble ble abstrahujmy że benzyny - rozcieńcz 250 ml oleju w 100 L benzyny, nawet koloru nie zmieni...
Ciśnienie sprężania jako norma to 1.0 do 1.3/1.5 MPa zależnie od typu jeśli Masz w tych granicach to pierścienie ok.
PS. w wielu publikacjach producentów odnośnie silników można spotkać informacje że ubytek nawet do 1 L oleju na 1000 km jest normą dla danego silnika... choć osobiście brał bym do tego duży dystans... przecież to nie F1 !!!!
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-10-13 19:17:17)
Offline
Ostatnio kolega mi doradził abym zmienił olej Castrol Magnatec 10w40 (takiego używam) na Castrol GTX 10w40, jak myślicie czy zmiana oleju może zmniejszyć spalanie oleju? Z góry dzięki za pomoc:)
Ostatnio edytowany przez Jarotl (2014-10-19 21:01:03)
Offline
Z tego co wiem to ten typ tak poprostu ma ze troszke tam tego oleju bierze, chociaz nie sa to az takie duze ilosci o jakich piszesz, a co do zmiany oleju to watpie ze cos pomoze.
Offline