Golf 4 Klub Polska
Witam!
Wymieniałem dzisiaj olej i poziom oleju sięga mi do górnego zagięcia na bagnecie.
Moje pytanie brzmi czy jest za dużo oleju?
Czy to chropowate (kratkowane) oznaczenie na bagnecie to poziom oleju min i max?
Ostatnio edytowany przez Ciosek (2011-08-27 13:46:14)
Offline
masz max tyle ile powino byc
Offline
Musiol88 napisał:
masz max tyle ile powino byc
Na pewno?
Czy może olej powinien sięgać do górnej kratkowanej cześci?
Wiecie o co mi chodzi, żeby nie przelać, bo będzie zbyt duże ciśnienie i uszczelkę mi wystrzeli...
Offline
do silnika wchodzi 4.5 litra no jesli masz wątpliwości to 4 litry wystarcza oleju ja aktualnie mam wlane 4 litry
Offline
wlalem dokładnie 4 litry i pokazywało mi że jest max czyli pod górne zgięcie. Po odpaleniu i przejechaniu się wyjmuje bagnet i pokazuje mi min czyli pod dolne zagięcie bagnetu:)
słyszałem że lepiej wlać mniej niż więcej więc zostawić jak jest ???
mam 1.6 SR AKL
Offline
przewaznie mowia zeby bylo nie za duzo jak i nie za malo i zostaw tak jak jest powinno byc dobrze na rozgrzanym silniku zawsze bedzie pokazywac malo jak u Ciebie minimum czyli jest dobrze
Offline
weszło mi 4 litry i wiecie czytałem trochę, że wchodziło 4.3 lub 4.5 litra dlatego stąd to moje pytanie
Kupiłem bańkę 5 litrową, ale cóż został liter
Ok dzięki wszystkim za pomoc:)
p.s czyli jednak górna cześć tzn ta zagięta cześć bagnetu to max?
a dolna zagięta to min?
a i filter zakupiłem z KNECHT...
Ostatnio edytowany przez Ciosek (2011-08-27 20:07:31)
Offline
NIE... część radełkowana czyli nacięta w kratkę to górna krawędż to max a dolna to minimalny poziom... musisz mieć poziom w w tej przestrzeni nie od zagjęcia do zagjęcia... jak zalejesz za dużo i podniesie się ciśnenie i możesz mieć problem.
Offline
Jeśli wymieniałeś olej to widzę, że nie znasz procedury:
1) Spuszczasz cały stary olej
2) Nalewasz nowy do poziomu ok 3/4 bagnetu
3) Uruchamiasz silnik na ok 15-20 sekund, żeby olej wypełnił układ i filtr oleju (ok. 0.5-0.7 litra)
4) Kontrolujesz stan i dolewasz oleju tak, by poziom był na ok. 3/4 radełkowania na bagnecie.
U mnie w 1.6SR weszło prawie 4.7 litra. TDI mieści nieco mniej - ok. 4,4 litra.
Offline
Kajor napisał:
Jeśli wymieniałeś olej to widzę, że nie znasz procedury:
1) Spuszczasz cały stary olej
2) Nalewasz nowy do poziomu ok 3/4 bagnetu
3) Uruchamiasz silnik na ok 15-20 sekund, żeby olej wypełnił układ i filtr oleju (ok. 0.5-0.7 litra)
4) Kontrolujesz stan i dolewasz oleju tak, by poziom był na ok. 3/4 radełkowania na bagnecie.
U mnie w 1.6SR weszło prawie 4.7 litra. TDI mieści nieco mniej - ok. 4,4 litra.
1.Spuściłem cały stary olej. Odkręciłem stary filtr.
2.Zakręciłem nowy filtr. Nalałem nowy olej do poziomu 4/4 bagnetu.
3.Uruchomiłem później silnik.
4.Skontrolowałem stan i na bagnecie jest 1/4 skali radełkowanej. Nie dolewałem jeszcze oleju.
u mnie teraz po wlaniu 4 litrów i przejechaniu się po mieście poziom oleju na bagnecie pokazuje mi 1/4 skali radełkowanej...
Przedtem pokazywało mi pod górną zagiętą cześć bagnetu, ale to było przed odpaleniem samochodu, czyli wlałem 4 litry i poziom oleju skoczył właśnie do tego poziomu.
czyli dolać jeszcze oleju?
Ostatnio edytowany przez Ciosek (2011-08-29 13:53:38)
Offline
nie dolewaj
Offline
ja dolejesz to bedzie ponad norme wiec nic nie wlewaj
Offline
Musiol88 napisał:
ja dolejesz to bedzie ponad norme wiec nic nie wlewaj
ok to nie bede dolewał:)
Napisze teraz instrukcję zmiany oleju w silniku 1.6 SR według Waszych postów. Może się komuś przyda.
1. Odpalasz silnik tak, aby się rozgrzał gdzieś do 60 stopni C.
2. Przygotuj sobie jakieś wiadro lub pojemnik który zdoła zmieścić min. 5litrów.
3. Spuszczasz stary olej odkręcając pierw wlej oleju w silniku, dopiero później śrubę w misce olejowej. (u mnie klucz 19. śruba 12)
4. Gdy olej już zleci do końca, okręcasz filtr oleju (Uwaga, w nim także znajduje sie jeszcze około 200-300 ml oleju, tak wiec żeby Wam nie skapał na głowę lub w oko )
5. Przygotowujesz sobie olej i filtr. Filtr oczywiście radzę kupić z firmy KNECHT lub BOSCH. Nie kupujcie filtrów z Filtrona. Są one dobre ale do filtrów powietrza, a nie do oleju.
6. Przykręcasz filtr oleju, Z TYM ŻE PRZED ZAŁOŻENIEM NALEŻY POSMAROWAĆ W MIARE OBFICIE USZCZELKĘ OLEJEM. Jeżeli tego nie zrobimy to mogą być przecieki. Dokręć filtr około 3/4 obrotu. Przeważnie na filtrach pisze ile trzeba dokręcić. Uważać żeby nie urwać gwintu. OCZYWIŚCIE także dokręcamy śrubę od miski olejowej (tylko z wyczuciem)
7. Skombinuje lejek albo jak masz wyczucie to lej bez lejka. Wlewasz do silnika około 3,5 litra i patrzysz na bagnecie jaki jest poziom oleju.
WLEWAMY TYLE ABY NA BAGNECIE NA KTÓRYM JEST PRZEDZIAŁKA, MAM TUTAJ NA MYŚLI CZEŚC RADEŁKOWANĄ LUB JAK KTO WOLI W KRATKĘ, OLEJ SIĘGAŁ MAKSYMALNIE DO 3/4 TEJ PRZEDZIAŁKI.
czyli do 1.6 SR wchodzi około 4 litrów
8. Zakręcamy wlew oleju.
9. Odpalamy brykę na minutę. Po czym gasimy i sprawdzamy poziom oleju. Jeżeli poziom oleju sięga do 1/4 kratkowanej części bagnetu to jest OK i nie dolewamy już nic:)
10. SPRAWDZAMY czy nie ma żadnych wycieków spod filtra lub śruby w misce olejowej.
Poradnik special for forum:)
Pozdro i dzięki za rady:)
Offline