Golf 4 Klub Polska
Siema !!!
Tak problem jest gdy wsiadam do auta np po kapieli albo normalnie szyby strasznie paruja ... Po przejechaniu 200 mrtrow nic juz nie widac
Dzisiaj bylo 15 stopni i tak jak mowilem zaraz po kapieli jechalem no i LIPA wszystko zaparowane …
W innach autach (bora) tak nie ma no tez paruje sle nie tak mocno
Offline
A czy pod dywanikami masz mokro?nie ubywa plynu chlodniczego?szyby sa,tluste?na poczatek polecam otworzyc cale auto na sloncu na,pare godzin zeby,dobrze wyschlo i porzadne wymycie
Offline
Pod dywanikiem kierowcy szyby tluste sle to dlatego ze nagrzewnica cieknie chyba a plynu rak delkatnie ubywa
Offline
to masz przyczynę parowania
Offline
No to nagrzewnica do wymiany;)
Offline
No juz pare miesiecy sie do tego szykuje.
Offline
Nic strasznego.poradzisz sobie
Offline
Caly pulpit trzeba rozebrac no to troche roboty i ja tego nie bede robil
Offline
tylko troche cie szrpnie po kieszeni jak oddasz mechanikowi ,a samemu max 60zł
Offline
Sama dobra nagrzewnica 150-200
Offline
Pomaga uchylenie okien, włączenie ogrzewania i włączenie nawiewu. Można też poczytać o tym poradnik - http://www.motochemia.pl/sposob-na-zapa … -n-93.html Jeśli nagrzewnica do wymiany jest to koszty są w granicach 200 zł + wymiana.
Offline
mam problem z uf parującymi szybami, zaczeła się pogoda typowa jesienna i parują mi strasznie szyby w trakcie jazdy po jakimiś czasie to praktycznie nic nie widać,
Filtr kabinowy mam świeży. na dywaniku po stronie kierowcy z tyłu na dywaniku gumowym miałem odrobinę wody. Nie wiem skąd mogła być? Po "wymacaniu całego samochodu" jest suchy. Mokrą mam jedynie zbiornik gazu po kole zapasowym.
Offline
Sprawdz czy przypadkiem nie masz włączonego obiegu zamknętego... lub kiedyś miałeś włączony, ale klapka nie odbija... ja mam uszkodzony silniczek od obiegu zamknętego i też mi parowało jak było deszczowo... Można na stałe zrobić obieg otwarty świeżego powietrza. Pod filtrem kabinowym masz taką klapkę - musi być cały czas otwarta, można ją czymś unieruchomic... ja tak zrobiłem i problem zaparowanych szyb poszedł w niepamięć...
Offline
Szyby myłem nawet dziś płynem do mycia szyb. Jutro zajrzę pod filtr może się faktycznie przycięła . zastanawia mnie dlaczego mokra była butla gazu i dywanik gumowy który był mokry na śrokdku
Offline
może od spodu masz jakaś dziurę ? a dywanik może gdzieś uszczelka się sączy ?
jak masz ustawiony nawiew ? masz climatronik ? ja mam zawsze szyba/nogi 22 stopnie ECON i reguluje tylko siłę nadmuchu od 3 do 5 kresek, gdy trochę więcej przyparuje to wyłączam sobie nogi, zostawiam na szybę i jest lux zawsze, nie muszę klimy używać
Offline
uszczelki są OK. Fakt od drzwi kierowcy jest uszkodzona ale sie nie leje. Nic nie sączy sprawdzałem dziś.
Mam Climatronica. Nawiew oczywiście na szybę daję.
Ostatnio edytowany przez achtung (2014-10-23 21:11:20)
Offline
amik11 napisał:
Pomaga uchylenie okien, włączenie ogrzewania i włączenie nawiewu. Można też poczytać o tym poradnik - http://www.motochemia.pl/sposob-na-zapa … -n-93.html Jeśli nagrzewnica do wymiany jest to koszty są w granicach 200 zł + wymiana.
Jeśli ktoś będzie szedł w tę stronę - ten preparat z linku to syf.... szyby wyglądają jak wysmarowane olejem od wewnątrz.
Użyłem raz w tamtym roku i od tamtej pory.... podpalałem tym liście na sadzie...
Nie polecam.
Offline
jak się uda to reanimacja mechanizmu chyba tylko
Offline
Można dokupić używkę ale to dłubaniny jest dużo, nie wiesz też czy działa silniczek, a skoro nie działa to trzeba rozbierać tak jak do nagrzewnicy, odchyl sobie na stałe tą płytkę i po kłopocie, tylko nie właczaj nigdy obiegu zamknietego bo jak wyłaczysz to już nie wróci i znów bedzie parowała...
Offline
przy przekręcaniu klapka została mi w reku. także nie ma poco reanimować silniczka. Klapka jest nie dostępna w formie zamiennika. jedynie szrot lub autoryzowane serwisy. Najważniejsze że mi dziś nie parowały a jechałem w trójkę to 2-3 min i w cały samochodzie było sucho.
Offline
no widzisz to nie zakładaj... ja w sumie jak jeżdżę autem tak jeszcze nie używałem jakoś specjalnie obiegu zamkniętego... czasem jak za jakimś kamazem czy innym jelczem się jechało...
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:49:43)
Offline
Witam,
Mam ten sam problem - parujące szyby. U mnie wygląda to tak,że gdy jadę z włączonym nawiewem ( bez wł klimy) to szyby zaczynają parować,a po wł klimy para znika w mgnieniu oka. Poradzi ktoś jak rozwiązać ten problem?
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:49:54)
Offline
Filtr kabinowy był zmieniany rok temu ( wiem,że powinien być wymieniony ale jakoś tak wyszło) , dzisiaj go wyjąłem i wydmuchałem. Nie był zapchany bardzo brudem. Koło obudowy filtra było trochę syfu, w miarę możliwości wyczyściłem (trudny dostęp). Zwróciłem też uwagę na klapkę od obiegu wewnętrznego. Wydaje się,że jest otwarta na max ( nie jest w całkowitym pionie, otwarcie wynosi ok 75 stopni). Włączyłem nadmuch a następnie obieg wewnętrzny. Klapka nie zmieniła położenia ( nie zamknęła się). Czy świadczy to o uszkodzeniu silniczka zamykającego tą klapkę?
Jeżeli chodzi o szczelność jest ok?
Wrzucę fotkę klapki, może da się ocenić czy jest prawidłowo otwarta.
Otwarcie klapki
http://www59.zippyshare.com/v/U3FTTCvv/file.html
syf który usunąłem, czy to mogło się przyczynić do parowania szyb?
http://www57.zippyshare.com/v/SYYLyP41/file.html
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i za wszystkie odp
Offline
Klapa się zamyka tylko gdy włączasz obieg wewnętrzny powietrza - sprawdź.
Jeśli się nie zamknęła to silniczek walnięty, zacięty mechanizm.
U siebie wymieniam filtr kabiny 2 razy, na lato węglowy, na jesień zima zwykły - ale to ktoś już pisał.
Węgiel łapie smród ale i bardzo chłonie wilgoć. Tak że np. październik - kwiecień jest zupełnie do śmieci.
A w lecie jak nie wymienisz to mimo odgrzybiania klimy będzie generował tylko zarodniki grzybów i pleśni - zarówno zwykły i jak węglowy.
Dobrze jest też oczyścić odpływy z pod szybia, zatykają się liśćmi, wszelakim syfem - szczególnie jak auto przebywa na powietrzu.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-09 14:42:21)
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:50:16)
Offline
Panowie a jest jakis sposob na obejscie tego, ze klima nie wlacza sie ponizej 4st? Strasznie to upierdliwe i w najmniej odpowiednim momencie szyby potrafia zaczac parowac w trakcie jazdy...
Offline
Nie ma. Zasady fizyki się kłaniają, działanie lodówki.
Offline
Wiesz, w poprzednim aucie (Ford) po wlaczeniu klimy nawet ponizej tych 4st elegancko szyby odparowywaly i nie bylo problemow z parowaniem. To jakis kiepski patent VW.
Offline
ja wgl nie wiem ze wam szyby parują :O całą zime nie mam zadnego problemu z szybami... jedynie jak w deszcz wsiadą do auta 3-4 osoby to robi sie troooszke kiepsko ale z tyłu tylko... nawiew na szybe przednią, środkowa kratka zamknięta, boczne otwarte skierowane na boczne szyby, temp idywidualnie, wiatrak na 3-4 kreski...
Offline
Nie tak dawno bo 2 maja wracalem w nocy do domu. Przy wyjezdzie +7 czy 8st. Jechalem na nawiewie na siebie i szybe przy ustawionej temp na ~21st. Niedaleko od domu temp spadla w okolice 3st. Szyby zaparowaly momentalnie. Wilgoci brak, nowa kabinowka. Musialem otwierac szyby i czekac az odparuja zeby jechac dalej bo nie bylo widac nic. To chyba nie jest normalne? Za ten patent z ta klima ponizej 4st, inzynierow to bym... Nie chce nawet mowic
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:50:46)
Offline
Nie wiem na prawde wam wspolczuje i nie mam pomysłu. .. sa takie woreczki, pochlaniacze wilgoci. .. kup poloz gdzies w aucie moze akurat pomoże
Offline
kane napisał:
KRPaulo napisał:
... Za ten patent z ta klima ponizej 4st, inzynierow to bym... Nie chce nawet mowic
Skora az tak to Ciebie kłuje/boli to sprzedaj golfa i kup (Forda) ot i problem z szybami odejdzie jak reką odjąl
Rozumiem, ze dla Ciebie golf to samochod bez wad?
Offline
Żaden zły patent, ani niedoróbka VW - poniżej 4C metalowe przewody klimy układu rozprężania by zamarzły na amen i pokryły się lodem.
Wystaw lodówkę na dwór przy 4C - poniżej... i obserwuj co się będzie działo
Jeśli Masz kłopoty z parującymi szybami - to układ klimatyzacji jest niesprawny (zaryrany osuszacz - rada wymieniać na te z wyższej półki), wentylacji, lub tootalnie zawilgocone wnętrze.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-13 15:51:45)
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:51:46)
Offline
TataNka napisał:
Żaden zły patent, ani niedoróbka VW - poniżej 4C metalowe przewody klimy układu rozprężania by zamarzły na amen i pokryły się lodem.
Wystaw lodówkę na dwór przy 4C - poniżej... i obserwuj co się będzie działo
Jeśli Masz kłopoty z parującymi szybami - to układ klimatyzacji jest niesprawny (zaryrany osuszacz - rada wymieniać na te z wyższej półki), wentylacji, lub tootalnie zawilgocone wnętrze.
Osuszacz wymienie swoja droga przy serwisie klimy. Auto mam od lutego. Klima chlodzi az milo i nic nie smierdzi, ale trudno sie dziwic skoro auto z Wloch, wiec klima uzywana na codzien zapewne. Natomiast dziwne co do tego co mowisz o zamarzaniu. Dlaczego w Fordzie ponziej 4st klima sie wlaczala, nic nie zamarzalo i problem zaparowanych szyb nie istnial dla mnie przez prawie 3 lata?
kane napisał:
Wszystko miesci sie w granicy tolerancji (zalezy kto jaka ma granice czułosci).Napewno niezamieniłbym na paska B5 FL, ani na alfa romeo jtd, a juz tym bardziej na bmw.
Ja tez jestem zadowolony, ale patrze realnie i samochod bez wad nie istnieje
Offline
TataNka napisał:
Żaden zły patent, ani niedoróbka VW - poniżej 4C metalowe przewody klimy układu rozprężania by zamarzły na amen i pokryły się lodem.
Wystaw lodówkę na dwór przy 4C - poniżej... i obserwuj co się będzie działo
Jeśli Masz kłopoty z parującymi szybami - to układ klimatyzacji jest niesprawny (zaryrany osuszacz - rada wymieniać na te z wyższej półki), wentylacji, lub tootalnie zawilgocone wnętrze.
Osuszacz wymienie swoja droga przy serwisie klimy. Auto mam od lutego. Klima chlodzi az milo i nic nie smierdzi, ale trudno sie dziwic skoro auto z Wloch, wiec klima uzywana na codzien zapewne. Natomiast dziwne co do tego co mowisz o zamarzaniu. Dlaczego w Fordzie ponziej 4st klima sie wlaczala, nic nie zamarzalo i problem zaparowanych szyb nie istnial dla mnie przez prawie 3 lata?
kane napisał:
Wszystko miesci sie w granicy tolerancji (zalezy kto jaka ma granice czułosci).Napewno niezamieniłbym na paska B5 FL, ani na alfa romeo jtd, a juz tym bardziej na bmw.
Ja tez jestem zadowolony, ale patrze realnie i samochod bez wad nie istnieje
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:52:29)
Offline
"Klimatyzacja nie tylko służy do obniżania temperatury powietrza wewnątrz auta. Doskonale radzi sobie z osuszaniem zaparowanych szyb. Gdy po uruchomieniu układu nadal na szybach pozostaje wilgoć, to znak, że czas na serwis. Inną przyczyną zaparowania szyb mogą być zatkane kanały odpływowe wody z przedniego podszybia, brudne szyby od wewnątrz lub wilgoć na wykładzinie i tapicerce.
Niekiedy pojawiają się głosy, że klimatyzacja nie włącza się przy niskich temperaturach (poniżej ok. 4 st. C). Może tak się dziać, gdy nasze auto wyposażone jest w zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika. Aby to obejść i korzystać w mroźne dni z układu klimatyzacji trzeba zamknąć obieg powietrza i poczekać aż wnętrze nieco się nagrzeje. Wtedy sprężarka powinna ruszyć bez problemu" - oczywiście to cytat z Moto.pl
Czy już wszystko jasne Kolego KRPaulo ??
PS. Twój Ford takowego zabezpieczenia nie posiadał.
PS2. A ja zamienił bym Golfa na Alfę... gdyby ta posiadała Golfa zawieszenie.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-14 17:09:32)
Offline
Jakies posiadal, bo dopiero po nagrzaniu pod maska klima sie wlaczala ale nigdy nie bylo problemow z jej niesprawnoscia czy zamarzaniem. Sproboje z tym obiegiem zamknietym, moze nie beda parowac do reszty te szyby jak to ustawie
Offline
jak obieg zamkmiety ustawisz a klima sie nie wlaczy to beda jeszcze bardziej parowac... o ile wgl dziala mechanizm obiegu zamkniętego
Offline
Kolego KRPaulo, a czyściłeś podszybie i odpływy nadkoli ?? Robił to ktoś kiedyś ???
U siebie z pod szybia wyssałem odkurzaczem pół worka śmieci i mułu. Zaś w nadkolach to mi jakiś badyl pędy puścił na tym torfie co się zebrał tam, w sumie z obu stron z kilogram bym uzbierał. Od momentu oczyszczenia żadnych problemów z parowaniem w kabinie.
Włączenie obiegu zamkniętego ma sens w zimie, w temp. otoczenia 4C i niżej, aby podnieść szybko temp wnętrza i wtedy sprężarka powinna się włączyć.
Oby parowanie szybko znikło
Offline