Golf 4 Klub Polska
Kupiłem niedawno mk4 i wszystko było ładnie ale nagle pewnego dnia wsiadłem do samochodu zapaliłem go i skręcając w prawo cało coś skrzypić. Gdy skręcam w lewo nic się nie dzieje. Pojechałem na kanał, kumpel siedział w kanale a ja kręciłem i mówił że te skrzypienie jest z maglownicy. Nawet jak mam wyłączony silnik to skrzypi przy skręcie. Nawet widać mowi ze jak rusza się drży ona jak zaczyna skrzypić. Co to może być za objaw ?? Nie chciałbym żeby po 2 tyg musiał już maglownice robić. Tak więc proszę was o jakieś porady albo ktoś może miał już styczność z tym.
Offline
a sprawdz jeszcze dokłądnie poduszki amora i łożyska
Offline
I drążek jeszcze sprawdź.
Offline
Szybciej sprawdź sworzeń zwrotnicy... skoro stoisz to ani poduszka amora ( teoretycznie amor nie pracuje) ani łożysko nie skrzypi ( tak samo jak amor na postoju, chyba że wywalone na max...)...
Może maglownica się zacierać ( podnieś przód z obu stron, sprawdź czy są takie same objawy - jeśli są, odepnij końcówkę ze zwrotnicy po tej stronie co skrzypi - poruszaj maglownicą powinna skrzypieć, ciszej bo nie obciążona ale powinna, poruszaj też luźnym kołem może zaskrzypi na sworzniu ), jeśli ona, to nie rób nic na wariata, dobrze się rozejrzyj jeśli Chcesz regenerować, poszukaj dobrego warsztatu - nawet za cenę 100-200 zł większą niż konkurencja. Bo warto, często jest tak że lecą już po 6 miesiącach gwarancji i robota od nowa.
PS. Przed wstawieniem nowej/regenerowanej zleć spuszczenie starego oleju wspomagania, płukanie układu - często regenerujący maglownicę odmawiają gwarancji jeśli warsztat nie potwierdza w/w czynności ( brudy opiłki itp...).
Jeśli robisz to sam to profilaktycznie też warto zrobić wymianę z płukaniem. Wiem że to są koszty, ale o wiele mniejsze niż powtórna robota za 6 m-cy.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-12-14 13:19:55)
Offline
Rozumiem. Jutro podjadę to znajomego mechanika i zobaczymy co on mi powie. Tylko własnie dlaczego drży cała maglownica jeśli była by to guma czy łożysko na amorze. No i fakt ten że to się dzieje tylko w jedną stronę..
Offline
Kolego oby to było łożysko amora lub ta guma... aby nie maglownica i nie sworzeń zwrotnicy Tego Ci życzę.
Maglownica drży bo pokonuje duży opór... obstawiam jednak sworzeń zwrotnicy ( nie musi dawać oporu w obie strony przy skręcaniu - zwyoblenie oraz rdza).
Nim do mechanika to sprawdź jej mocowanie, może gdzieś śruba zluzowała... były i takie przypadki.
Offline
Ok jutro to sprawdzę. Jeśli sworzeń zwrotnicy będzie ok to udam się odrazu do mechanika i dam wam znać mi powiedział.
Offline
ale sworzen raczej stuka niz skrzypi.
Offline
Sworznie są dobre i dokręcone tak więc one napewno odpadają. Myślałem że może końcówka drążka bo ma uszkodzoną gumę ale dałem WD-40 i nic dalej gdzieś skrzypi... Mechanik postał popatrzył i powiedział tylko że jak nie ma luzu i jest wszystko ok to olać sprawę i już ... Ale naprawdę trochę to denerwuje. Zauważyłem że jeśli jadę do przodu załóżmy z 30km/h i skręcam to bardzo nie ma tego skrzypenia tylko jak stoję w miejscu to dopiero zaczyna.
Offline