Golf 4 Klub Polska
Witam.
Stałem się od niedawna szczęśliwym posiadaczem pięknego golfa 4 w kombi z bardzo fajnym silniczkiem, ale... No własnie, silnik został zalany oleje mobil 15w40 i (juz po zakupie) okazało się, że niezależnie od stanu licznika powinno się lać do tych silników 5w30 o konkretnych normach (pompo-wtryskiwacze). I jestem trochę przerażony bo nie wiem co zrobić? Nie wiem też jak długo samochód jeździ na minerale... Ma przejechane 270tys więc olej mineralny wydawał mi się normalny. Samochód pięknie chodzi, nie jest ociężały, nie bierze oleju, nie dymi, ciągnie super, spalanie też ekstra, zimno odpala na dotyk. Ale martwię się tym olejem. Znam zasadę, że nie przechodzi się na lepszy olej, a tylko i wyłącznie na gorszy...
Bardzo proszę o radę co z tym fantem zrobić.
Zastanawiam się, czy nie zalać pomimo wszystko syntetykiem i jeżeli okaże się, że pali duże ilości oleju zbierać kasę na remont silnika (uszczelniacze, popychacze itp), żeby nie bral tego syntetyku...
I jeszcze jedno: czym grozi dalsza jazda na mineralny?
PS: nie działa jeszcze podgrzewanie lusterek i tylnia wycieraczka, to może od razu mi pomożecie
Przepraszam ale musiałem się pochwalić moją dzecinką
Ostatnio edytowany przez shimano52 (2013-10-14 16:42:22)
Offline
Co do podgrzewania lusterek (zakładam, że takie posiadasz i wiesz, że włącza się je razem z ogrzewaniem tylnej szyby), ustaw sterowanie lusterek na pozycji środkowej. Jeśli nie pomoże, sprawdź kable w "harmonijce" łączącej drzwi z budą. Sprawdź bezpiecznik nr 26 (20A).
Tylna wycieraczka: Jak włączysz to słyszysz czy silniczek pracuje? Jeśli tak to może być zerwanych kilka trybów w mechanizmie.
Ostatnio edytowany przez ryju (2013-10-14 16:33:18)
Offline
Auto czym prędzej zalał bym chociaż by pół syntetykiem 10W40
Co do podgrzewania lusterek to mogą być spalone maty grzewcze.
Offline
Czym grozi jazda na mineralnym oleju hmm. No generalnie nic się Tobie nie stanie za to silnik dostaje po dupie bo ma rzadki olej a jeszcze jak się zagrzeje to jest jak praktycznie woda. Nie osadza się na ściankach gdzie są największe tarcia i uszkadza silnika z czasem i przebiegiem. Zalej dziesiątką a po 10 tyś km przejdz na piątke .
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
kolego zalej golfika jak najszybciej olejem 5w30 do pompowtrysków najlepiej castrol
Offline
Ja bym stopniowo zmieniał klasy oleju. Najpierw półsyntetyk, a jak wszystko będzie ok to pełny syntetyk.
Offline
kolego po co te cyrki jak silnik ok to odrazu lać full suntetyk miałem taki problem w bww e 46 w serwisie powiedzieli że jak silnik ok to jak najszybciej zmieniać na pełen syntetyk tak zrobiłem i było wszystko w porządku a w golfiku mk4 ajm 115km.jak go sprowadziłem to niewiedziałem jaki ma olej i od razu go zalałem castrolem 5w30 (50501) i wszystko gra
Offline
Zadam może dziwne pytanie ale po czym poznam, że "będzie coś nie tak"?
Rozumiem, że szybkim ubywanie oleju w silniku i dymieniem na niebiesko przy przygazówce? Czy coś jeszcze muszę mieć na uwadze?
A i jeszcze jedno: macie jakieś pewne źródło gdzie można kupić na pewno oryginalny olej? Bo ostatnio przez internet trafiła mi się podróbka (inne opakowanie - myślałem po prostu, że nowa partia; dużo słabsza jakość)...
EDIT: nie mogę znaleźć castrola 5w30 spełniającego normy 505.01... Podeślesz mi kolego linka?
Ostatnio edytowany przez shimano52 (2013-10-15 20:39:48)
Offline
Coś nie tak rozumiem jako duże zużycie oleju, lub wycieki oleju.
Przez internet bym się nie odważył kupować oleju.
Offline
Jeżeli chodzi o castrolla 5w30 to wszędzie widzę normy 504.00/507.00 jakoś nie ma nigdzie z normą 505.01
Offline
Troszkę pogooglowałem i mi się wyjaśniło...
A tak dla potomnych:
http://autobeztajemnic.pl/pl/strefa-kie … je/38.html
ajm ma filtr cząstek stałych?
Offline
już wcześniej gdzieś pisałem 504.00 i 507.00 wymiana do 30 tyś. jeśli silnik jest do niego przystosowany (odpowiednie oznaczenie na wlepie w bagażniku lub w książce serwisowej) a jeśli chodzi o sam 507.00 przeważnie stosowany w silnikach z filtrem cząstek stałych (zawiera mniej siarki)
505.01 wymiana do 15 tyś...
powyższe normy odpowiednie jeśli chodzi o pompowtryskiwacze...
Offline
Mam takie pytanie czy mogę dolać oleju, który został mi z poprzedniej wymiany. Będe zmieniał olej kupie 4l a reszte doleje tego co mi zostało. Olej to 5W40 stał u mnie w domu rok czasu.
Offline
marka-specyfikacja jeśli ta sama... możesz śmiało dolać...
Offline
Dzisiaj zalałem silnik 5w40 505.01 castrolem, wymieniłem też od razu filtr oleju i powietrza. Filtr powietrza był aż czarny, dobrze że go sprawdziłem. Po przejechaniu 1km ( ;P ) zauważyłem, że silnik chodzi ciszej i, czego się obawiałem, nie dymi przy przy-gazówce czyli komora jest szczelna. Teraz tylko muszę monitować poziom i patrzeć czy nigdzie mi nie cieknie na zewnątrz.
Co do podgrzewania lusterek to pomimo włączenia regulacji lusterek na pozycję 0 i włączenia ogrzewania tylnej szyby nie grzeją, co ciekawe oba nie grzeją. Jak po kolei sprawdzić co jest nie tak z tymi lusterkami?
Offline
Zobacz bezpieczniki, potem sprawdź czy dochodzi napięcie, na ostatek bym sprawdził maty grzewcze lusterek ( często się przepalają- pozostaje wymiana lusterka). W sumie można mate samą wymieniać ale koszt podobny .
Offline
Dziękuję za pomoc, w weekend będę miał więcej czasu to się tym zajmę. Temat chyba do zamknięcia, jakbym miał większe problemy z tym podgrzewaniem czy tylną wycieraczką to założę osobny temat w odpowiednim dziale, żeby nie robić offtopu.
Offline
na koniec masz foto poradę demontaż wkładu lustra,jak sprawdzić rezystancje grzałki itp.
http://forum.vw-passat.pl/threads/4875- … grzewczych
Offline
Witam odświeżę troche temat.
Mam podobny problem jak kolega który otworzył temat, z tym że mój golfik zrobił na mineralnym ok 70 tyś km.
Niedawno odkupiłem od ojca golfa 4 silnik AJM 115 km z 2000r, śmigał nim ok 4 lata i zrobił nim właśnie 70 tyś km. Auto ma przebieg w tym momencie nieco ponad 250 tyś. Obecnie wlany jest OLEJ SILNIKOWY 15W-40 CASTROL MAGNATEC i na takim oleju było jeżdżone 4 lata. Przymierzam się do wymiany oleju i zastanawiam się co z tym fantem, czy zostawić taki jaki był, czy próbować coś zmieniać, ia jeszcze w między czasie siadły mi 2 pompo wtryski. I ciekawe jak mocno olej się przyczynił do tej awarii. ?
Offline
Ja na twoim miejscu już bym zostawił olej i wlewał tego 15w40 bo przejście na rzadszy tylko wygeneruje ci koszty zmiany silnika.
Swoja droga jak można do PD lać 15w40? To jest niewiedza, głupota czy może oszczędność?
Możesz zaryzykować i jedynie co zmienić na 10w40 ale i tak bym się 3 razy zastanowił.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no w tym wypadku to nie wiedza. Tak to wychodzi kiedy człowiek zatrzymuje się na erze " dużego fiata" i nie czerpie nowych informacji.
A jakie konsekwencje niesie lanie mineralnego oleju do tego typu silników ?
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:24:28)
Offline
kurde czyli kropka. I tak i tak źle. No najrozsądniej jest zostawić tak jak jest, a przy wielkich mrozach które i tak są u nas niezwykle rzadko nie uruchamiać auta. no dzięki w każdym razie za kilka słów porady
Offline
Jeżeli już tak mamy rozmawiać o olejach to powiem tyle że... mój AJM bierze olej w konkretnych ilościach bo aż 0,5l/1500km olej Castrol 5W40 i będę się musiał znowu przerzucić na 10W40. Przy odpalaniu kopci na ciemny niebiesko-biały (ustawiłem za wysoką dawkę startową).
Ciekawi mnie to czy olej nie ucieka gdzieś przez odmę lub przez samą pokrywę zaworów ponieważ jest trochę zapocony silnik. Turbo było robione w lipcu i kat wycięty. Macie jakaś poradę, myśl lub co bądź. Naprawdę dużo już sprawdziłem i wymieniłem ale nie robiłem jeszcze remontu silnika.
Offline
Zmień markę oleju na początek...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Castrol jest złym olejem czy chodziło Ci i lepkość?
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-21 21:24:55)
Offline
Szanowni Forumowicze rozmowa ta do niczego nie prowadzi...
Nasze wypociny nie zastąpią świadomości ludzkiej użytkowników.
Niech leją 15W40 do pompo-wtrysków, przecież nikt nie zabroni.
Dziwi mnie tylko kategoria myślenia, martwienie się podgrzaniem lusterek a nie zapewnieniem optymalnego oleju dla silnika...
Skoro posiadam to martwię się istotą rzeczy, a nie pierdołami...
Jak muł zdechnie to lusterka nie pogrzeją...
Jest tyle katalogów doboru oleju, rozumiem finanse, ale coś z czymś trzeba pogodzić - obserwuję zawsze tą dolną kreskę...
Osobiście uważam że mineralny to tylko w kosiarki lać.
Dlaczego Swoim autom żałujecie czegoś lepszego co Was na rok będzie kosztować tą jedną litrową flaszkę mniej ???
Przesiadka w obecnej dobie z mineralnego na pół czy full syntetyk to nie to, co 10-15 lat temu... dziś to tylko ew. wymiana filtru oleju w połowie wymiany oleju i po sprawie.
A niech silnik ma te 300 tyś, czemu mulić go gęstym olejem, docierać turbinę w zimie na sucho... tym 15W40, jak można spokojnie zalać 5W30, nawet 10W40 jak chce się oszczędzać... w dłuższej sprawie tylko na czym ???
Przemyślenia pozostawiam czytającym.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2014-12-27 12:50:14)
Offline