Golf 4 Klub Polska
Witam mam taki problem niedawno zakupiłem golfa 4 silnik 74 kW 101 KM TDI z 2003 roku i zauwazyłem ze silnik od spodu jest wilgotny .najbardziej na kablu ktory idzie z gory do miski olejowej i do niego chyba jest podpiety czujnik cisnienia oleju ale nie jestem pewien.Wydaje mi sie ze ten wyciek jest od góry poniewaz wyglada tak jakby olej albo jakis plyn splywal z gory po kablu i rozlewa sie na misce olejowej i tym czujniku.Zrobilem zdjecia czy mogłby mi ktos powiedziec z czego to leje.Najbardziej mokre sa dwie sruby i tam jest tez widoczna jakas uszczelka ale czym to leje to niewiem wydaje mi sie ze to jest olej.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 … 33bde.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc1 … ae578.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/527 … 1a85a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d4 … 2fbdb.html
Ostatnio edytowany przez bear5 (2015-01-13 22:25:06)
Offline
Mozna jakies inne zdjecie dla porownania/lokalizacji (tez mam 101KM).
Offline
Na tym zdjeciu lepiej widac skad leje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41b … d05f1.html
Offline
Kurcze nie mam dostepu do kanalu i naprawde ciezko jest mi Tobie pomoc-nie potrafie wizualnie tego skojarzyc (to jest miejsce pod kierowca a ja jak czyszcze intercooler'a to jest po drugiej stronie i tamta znam lepiej).Napewno masz minimalny olej w ukladzie dolotowym (wlot i wylot ze sprezarki) jest zapocony-pewnie odma puszcza olej.Tym tez sie zajmij-rozbierz/przeczysc sprawdz jakosc tych zielonych oringow oraz polaczen na szybkozlaczki w razie czego powymieniaj.
Offline
Obok tego tylko troche nizej jest taki waz czy to jest waz od tego intelcolera ? dodam ze on tez jest strasznie wilgotny i tak jakby ktos go jakims srebrnym smarem posmarował tak wyglada
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a0 … 0182c.html
Offline
To jest wylot ze sprezarki (czesc zimna) i jest wlasnie na szybkozlaczce-dalej ten plastikowy przewod idzie do intercoolera.
Offline
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=356125
Polecam mala lekturke-w 2012 tez to przeczytalem
To jest zielony oring: 3C0 145 117 43.95mm cena ok. 19zl
To jest klamra mocujaca: 1J0 145 769 F cena ok. 3,50zl
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-14 19:11:55)
Offline
Jak moj golf przyjechal z De. i troche poczytalem o nim,zrzucilem prawe kolo,zderzak przedni to tez mialem zapocone (nie az tak ja u Ciebie ale brud+olej zrobilo paskudna mase).Przeczyscilem caly uklad dolotowy (od filtra powietrza az do kolektora ssacego) powymienialem te zielone oringi wraz z tymi klamrami i bylo git
Offline
Jaki masz silnik-ATD czy AXR?
Offline
Taki jak ja mam Poczytales juz ten wczorajszy watek,ktory Tobie podalem?? Proponuje zebys rozpiąl plastikowy wezyk od odmy (od strony rury filtra powietrza jest na taki zacisk-sciskasz dwoma palcami po obu stronach i wyciagasz) i szmatka przetarl w srodku (tam na bank bedzie olej), wylot z pokrywy zaworow, oraz wlot do rury od filtra powietrza.
Offline
Narazie to dalej niewiem skad to leje zastanawiam sie czy to czasem nie wycieka spod kolektora wydechowego tylko czy tamtedy moze wyciekac olej bo to wyglada jak olej,dzisiaj zamuwilem ten oring i zawleczke i jutro zaabiore sie za czyszczenie tego
Offline
Bardzo watpie aby cokolwiek/olej sie saczyl z kolektora wydechowego-szybciej juz turbiny ALBO z zaworu egr (po tym grzybkiem sa po obu stronach "odpowietrzniki") jak masz olej w ukladzie dolotowym oraz uszkodzony zawor egr to ten olej bedzie Tobie tamtedy lecial.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=511559 to jest pasek ale tez cieknacy egr-luknij
Offline
Wiesz co to chyba jest faktycznie turbina a orientujesz moze ile by kosztowało sciagniecie tej turbiny i załozenie nowej uszczelki bo na zywo widac ze tam jest jakas uszczelka i czy mozna to zrobic razem z wymiana rozrzadu bo planuje wymienic za niedługo caly rozrzad i przy okazji by sciagnal te turbo i zalozyl nowa uszczelke i wyczyscic wszystko
Offline
Jak masz $ to kazdy magik rozbierze Tobie fure na srubki i zlozy ponownie wszystko sie da zrobic laczac jedna z drugim.Chcesz wymienic oringi w wezach ukladu doladowania czy regenerowac cala turbine? Koszt regeneracj turbiny,to wydatek nawet do 700zl (masz zmienna geometrie i to juz jest drozsze).
Offline
a jak wymienie oringi i przeczyszcze te weze to przestanie leciec spod turbiny ?
kasa sie nie przejmuje narazie a oplaca sie regenerowac te turbo ?
Ostatnio edytowany przez bear5 (2015-01-15 19:32:08)
Offline
Najpierw muszisz zlokalizowac wyciek-czy to jest z odmy, czy z turbiny-pcha go do egr'u i wylatuje bokiem.Wymieniajac te zielone oringi+nowe klamry od szykozlaczek to tylko uszczelnisz uklad dolotowy (nie bedzie juz zadnych wyciekow powietrza na zawnatrz) lecz to nie zlikwiduje wycieku z ktoregos z tych dwoch punktow. Czy sie oplaca regenerowac?? Pytanie do Ciebie-jak dlugo jeszcze chcesz jezdzic tym autkiem? Chyba nie musze tlumaczyc,ze czlowiek obojetnie jakiej nacji (PL, De, NL) sprzedaje swoja perelke tylko dlatego jak zaczyna sie "cos" (kosztownego) sypac.Nikt nie sprzeda dobrego furaka.
W sierpniu 2013 pojechalem do aso vw zeby mi przeczyscili egr,bo jeszcze tego sam nie robilem,serwisant podniusl mache, sciagnal plastikowa oslone i od razu powiedzial,ze tego mi nie zrobia bo zawor egr jest uszkodzony(lekko puszczal olej bokiem) i nadaj sie tylko do wymiany-wiec wymienilem u nich ( 038131501AN-koszt 405zl+83zl robocizna).Wymienilem,bo jeszcze troche chce pojezdzic tym autkiem
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-15 20:02:48)
Offline
Jakbys mial jakies pytania/problemy co do AXR'a to pisz.Ktory rocznik masz golfa? Polecam zajrzec tez do tego zaworu egr w jakim stopniu jest zawalony nagarem.
Tak wyglada moj egr po przeczyszczeniu: http://www.fotem.pl/show/full/ba7d8085e … 76690190a7
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-15 23:05:19)
Offline
Sprawdziłem ten zawor egr i nie byl az tak bardzo zabrudzony tylko oleju troche z niego wyciekało .Czy doszła do ciebie wiadomosc na email ?Pytałem w nim czy moze wiesz dlaczego jak wymieniłem filter paliwa to spalanie mi pokazuje na poczatku powyzej 40 litrow i potem spada i jak silnik wylacze i zapale nastepnego dnia to znowu po zapaleniu spalanie na poczatku powyzej 40 litrow i potem spada .
Offline
Juz odp.na @
Offline
Napisales.ze troche oleju wycieklo z egr'u-opisz gdzie/jak wycieklo-bokiem pod tym grzybkiem z wezykiem podcisnienia czy jak odchyliles ten gumowy przewod na szybkozlaczce od przepustnicy??
Offline
Jak sciagnolem ta rure od turbo na szybkozlaczce co jest przy tym zawoze egr to olej bylo widac nie jakies duze ilosci ale troche było
Ostatnio edytowany przez bear5 (2015-01-17 18:21:42)
Offline
Skoro jest oliwa tutaj,to w intercoolerze zapewne bedzie go wiecej (to jest najnizszy punkt ukladu dolotowego) dlatego tam tez nalezy luknac/przeczyscic.Jakos zbytnio mi sie to niepodoba-byc moze Twoja turbinka mowi
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-17 18:39:17)
Offline
Jak regenerowac to tylko swoja (przynajmniej wiesz co masz) odradzam (jak i ludzie piszacy na innych forach) zakup/wymiane na czyjas.Stac Ciebie na nowa suszarke?? Szacun
Zanim jednak wydasz tak ze 2200zl,to proponuje najpierw zrobic test eliminacji pomiedzy turbina a odma-tak profilaktycznie.Poczytaj o tym tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424
Offline
Pytam bo moj wujek zajmuje sie profesjonalna regeneracja turbin wiec za regeneracje bym duzo nie zaplacil a nowa kupowac to zeczywiscie sporo trzebabyło by wydac
Offline
To juz sam sobie odpowiedziales Rozwiazales/doczytales sie o tym co mi napisales w @??
Offline
Zrobiłem tak jak muwiłes sciagnolem klemy od akumulatora i narazie wartosc spalania trzyma pojezdze to zobacze dzis rano sprawdziłem i było ok pokazywało spalanie srednie 8 litrow a nie tak jak wczesniej startowało z 40 ,50 i leciało w dol
Offline
To dobrze,ze jestes zadowolony-ciesze sie,ze moja porada pomogla
Offline
Dzieki za "bonus" Zdiagnozowales juz problem z wyciekiem oleju-odma czy turbo? Sam jestem ciekaw.Pewnie i Ciebie to taz sie dotyczy,wiec polecam sie w to wglebic: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=74005#p74005
Offline
Jednak suszarka puszczala oliwe.Jak Twoj wujek po wymianie oringow,przeczysci zmienna geometrie,to moze byc poprawa w dzialaniu/reagowaniu na pedal gazu.Dobrze by bylo,aby wujek luknal na caly uklad dolotowy-te zielone oringi, klamry szybkozlaczek (od puszki filtra powietrza do przepustnicy/zawory egr).W poniedzialek jak bylem w aso vw czyscic kolektor ssacy,to szef serwisu stwierdzil,ze dawno nie widzial tak czystego, suchego, szczelnego dolotu w takim starszym aucie.
Offline
kane napisał:
Jednak suszarka puszczala oliwe.Jak Twoj wujek po wymianie oringow,przeczysci zmienna geometrie,to moze byc poprawa w dzialaniu/reagowaniu na pedal gazu.Dobrze by bylo,aby wujek luknal na caly uklad dolotowy-te zielone oringi, klamry szybkozlaczek (od puszki filtra powietrza do przepustnicy/zawory egr).W poniedzialek jak bylem w aso vw czyscic kolektor ssacy,to szef serwisu stwierdzil,ze dawno nie widzial tak czystego, suchego, szczelnego dolotu w takim starszym aucie.
Ba! Jak się trafia na takiego kierowcę i właściciela jakim jest kane to wiadomo, że wszystko jest 'cacuś glancuś'
Offline
Cos nowego w temacie-turbo zrobione??
Offline
Tak turbo juz po regeneracji, ostatnio jak byłem u mechanika to mu zawiozłem turbo to widziałem jak czyscl intercooler i reszte dolotu od turbiny.A te wycieki na zdjeciu to sa z kolektora tego co jest przy turbo Na wtorek ma byc zrobiony narazie tylko rozrzad wymieniony
Ostatnio edytowany przez bear5 (2015-02-08 10:07:51)
Offline
Tak jak pisalem-dobrze by bylo gdyby przy okazji wymieniki tez wszystkie oringi w calym ukladzie dolotowym (bedzie szczelny).Mozesz napisac mi ile dales za regeneracje turbiny (tutaj lub na PW)
Offline
Panowie ja mam problem tego typu, że przy korku spustu oleju wisi kropla oleju ( delikatny wyciek). Zastanawiam się czy wymiana korka na nowy by coś pomogła, Bo mechanik radzi mi by go zakręcik na klej, a olej przy wymianie wysysać. Nie bardzo podoba mi sie to rozwiązanie więc zwracam się z tym problemem do Was, może ktoś już przerabiał już ten temat.
Offline
Dobra porada magika-szkoda,ze nie powiedzial aby zaspawac Ja bym wymienil srube na nowa,lukal czy sa wycieki i wtedy ewentualnie inne "mocniejsze" srodki zaradcze.
Offline
Ja miałem kropelkę jak się okazało że uszczelka miedziowa była słaba. Nie wiem jak Wy to robicie i czy sami wymieniacie olej, ale jeżeli tak to jak macie zamiar dać podkładkę miedziową to ją najpierw zapalniczką rozgrzej tak przez chwile i dopiero wtedy dokręć korek Ja za pierwszym razem słabo ogarnąłem temat i się denerwowałem jak okazało się później całkiem niepotrzebnie. Poprawiłem błąd po sobie i śmiga jak ta lala
Magik świetny. Na klej, hahahah GDZIE TACY SIĘ RODZĄ!? O ZGROZO
Klepnij go w czoło przy najbliższej okazji
Offline
Dawał ktoś turbo do regeneracji w Stęgnie FIrma TURBOPAMA? Chcą od 600zł do 950zł(NETTO)czyli brutto max 1107zł(tak powiedział. Bo mi się w tryb uruchamia i też chce turbo dać do regeneracji. A no i ile dawałeś za regeneracje turbo?
Ostatnio edytowany przez fisichella4 (2015-02-13 22:52:38)
Offline
Ta cene co podales jest w miare ok-tyle biora za turbine z VNT Luknij na inne firmy regenaracyjne.
Offline
Dzień dobry,
od kilku tygodni jestem szczęśliwą posiadaczką 1.9 TDI, 101 KM. Miesiąc temu wymieniłam w nim rozrząd i amortyzatory (zakładam, że to nie ma znaczenia). Sprawdzana była turbina - wszystko ok. Również komora silnika była sucha.
Dzisiaj zauważyłam spory wyciek oleju po stronie kierowcy (zostawiłam 3 plamy oleju na parkingu )
Sprawdziłam poziom oleju - jest ok, po przejechaniu ponad 1000 km nic nie ubyło. Podejrzewam, że to może być odma. A intercooler? Niestety nie znam jeszcze zbyt dobrze tego silnika.
Mam pytania:
- czy mogę tym autem spokojnie jeździć (umawiam mechanika dopiero na sobotę)?
- nie chcę zostać naciągnięta na wymianę turbiny, więc na co zwracać uwagę podczas naprawy?
Offline
Masz 100% pewności,że to olej silnikowy-może to jest inny płyn golfa?? Po stronie kierowcy to może być wyciek z odmy lub zaworu egr (najczęstrzy przypadek golfów IV).Luknij skąd jest wyciek,bo oba podejrzane miejsca są praktycznie koło siebie.
Offline
Dziękuję za odpowiedź
Płyn jest czarny i zostawia tłusty ślad na parkingu, więc raczej na pewno olej.
A czy ten silnik ma filtr odmy?
Offline
Odma to jest "odpowietrzenie" skrzyni korbowej do układu dolotowego poprzez turbosprężarkę i do komory spalania-ot takie ustrojstwo spłodzone prze ekologów.Ona niema filtra, filtr powietrza jest przed ich połączeniem.
Offline
maniek napisał:
jak sprawa stanu oleju w układzie wspomagania???
Nie sprawdzałam - zrobię to jutro rano.
kane o ten filtr właśnie mi chodziło
Offline
Zmieniaj filtry zawsze co roku,a filtr paliwa przed zimą czyli w okresie jesiennym (ja go zmienię za tydzień) żeby podczas mrozów uniknąć nie miłej niespodzianki.Moi koledzy oraz parę osób na tym forum zaraz napiszą,że filtr paliwa to i dwa lata pociągnie-owszem nawet i trzy (ja kupuję firmy Knecht) lecz od około 90 złociszy zbytnio niezbiedniejesz a przy -20* niebędzie żadnego problemu.
Offline
Na tych zdjeciach co podałem na poczatku postu widac jak wycieka paliwo nie olej.Paliwo leciało mi z pompy vacum i splywalo w dol silnika na kolektor wydechowy.Takze ja bym jeszcze przygladnal sie czy czasem nie leci z pompy vacum bo u mnhie uszczelka puscila.Magik wymienił na nowa i jest ok
Offline
<b>bear5</b> dziękuję. U mnie jest to na 99% olej.
Niestety nie dałam dzisiaj rady sprawdzić, jaki jest stan oleju w układzie wspomagania. Sprawdzę po południu i dam znać.
Mój mechanik po opisie wycieków mówi, że na 75% jest to odma.
Offline
Tam jest jeden oring na wpuście do rury od filtra powietrza i zapewne tamtędy wypycha oliwę lecz nie da rady osobno jej kupić-musisz ewentualnie kupić całą rurkę jak ja-to jest ory numer: 038103493AC koszt w aso około 90zł.
Offline
"rurka" czyli od smarowania czy mam rozumieć że rura od układu dolotowego? Jeżeli to drugie to proponuje zaglądnąć do intercooler ile jest w nim oleju a napewno jest w nim olej.
Offline
kane napisał:
"rurka" czyli od smarowania czy mam rozumieć że rura od układu dolotowego? Jeżeli to drugie to proponuje zaglądnąć do intercooler ile jest w nim oleju a napewno jest w nim olej.
Dzwoniłam do taty, który odstawił auto do mechanika - chodzi dokładnie o przewód doprowadzający olej do turbiny. Jutro mają go wymienić, sprawdzić gdzie się dostał i umyć komorę silnika.
Offline
Oby turbina nie dostała po du..e
Offline