Golf 4 Klub Polska
Witam
Moj golf 1.9 tdi 90 km. Znajomy mechanik powiedział mi ze mam założony inny licznik od golfa w benzynie dlatego nie pali mi się kontrolka od świec zarowych. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje tez błąd licznika. Problem polega na tym ze samochód bardzo wolno rozpędza sie do 140 a jego max prędkość to 160 osiągna po przejechaniu z 10 kilometrów. Jeśli się dobrze orientuje po przejściu w tryb awaryjny miga kontrolka od świec czy mimo to po podłączeniu komputera wykrylo by mi błąd ? Czy inny licznik może być przyczyną trybu awaryjnego ?
pozdrawiam
Offline
Obrotomierz wyskalowany do 5 tys. obrotów czy więcej jak benzyna? Kontrolka w wypadku trybu awaryjnego nie miga, błąd powinien być zapisany związany z nieodpowiednim ciśnieniem doładowania. Trzeba jeszcze zrobić logi dynamiczne. Prawdopodobnie zapieczona zmienna geometria w turbosprężarce.
Offline
To 90 kucy wychodzily tez VNT?
Offline
Tylko pierwszy wypust nie miał dwumasy oraz zmiennej geometrii - oznaczenie silnika AGR, potem (chyba od 3000 egzemplarza ale teraz nie mogę znaleźć konkretnych info już normalnie szły z VNT).
Offline
Pytalem sie,bo kumpel ma 2x90KM (HB+kombi) i zawsze polewa z mojego golfa i geometri (wiec bylem przekonany ze 90 nie maja VNT).Ot tu mnie zagieles
Offline
A lukne mu pod mache przy najblizszej okazji jak przyjedzie pod dom (POWOLI remontuje mieszkanie nade mna) i wtedy sie upewnie
Offline
@lukker szczerze nie pamiętam auto stoi teraz u mechanika, ale wydaje mi się ze na 5 tysięcy, jak odbiorę to sprawdzę.
Jeśli była by to wina turbo to wyskoczyłby błąd? bo jedyny jaki się pokazał to błąd licznika. Co prawda jestem bardzo zielony w tych sprawach i sam nie podłączałem pod komputer tylko znajomy, ale chyba kupie sobie kabel i sam sprawdze.
Mechanik odłączył przepływomierz i kazał mi się przejechać, wtedy samochód w ogolę nie miał mocy i jechał max 100. Według mechanika po odłączeniu przepływomierza powinien dostać kopa.
Dodam jeszcze, że przy podłączonym przepływomierzu auto do 100 zbiera sie normalnie, powyżej jest problem.
Ostatnio edytowany przez Dziki (2015-02-12 17:06:45)
Offline
Polecam zakup własnego kabelka, wtedy jesteś niezależny, te wszystkie parametry można sprawdzić na bieżąco pod komputerem i od razu widać co obcina moc. Najlepiej zrobić logi dynamiczne, czyli podczas jazdy, błędy nie zawsze się zapisują.
Offline
Kabel juz zamowilem.
Na zegarze jest do 5 tys obrotów niby jednak jest od diesla tylko coś w nim majstrowane bylo bo nie ma tej kontrolki od świec. W ogóle jest sens wymieniać licznik? Czy jak kupie od golfa z takim silnikiem jak ja mam to będę mógł go przełożyć bez problemu czy będzie trzeba coś kodowc ?
Offline
Jak będziesz miał kabel to zrób test zegarów, wtedy powinny się zaświecić wszystkie kontrolki i będzie wszystko jasne. Może po prostu jest w jakiś mechaniczny sposób uszkodzona ta kontrolka, płytka licznika itd. Jak byś wymieniał licznik na inny to trzeba kodować immobiliser- kluczyki, zmieniać przebieg na twój oraz ewentualnie aktywować/ /dezaktywować dodatkowe wyposażenie.
Offline
Offline