Golf 4 Klub Polska
Na początek pozdrawiam Wszystkich Maniaków Tuningu !!! Jestem Tu Nowy pochodzę z woj. podlaskiego i chciałbym przedstawić Wam swój projekt który stopniowo rozbudowuje
A Więc tak jak w temacie:
Marka: VW
Model: Golf
Seria: MK IV
Silnik: 1.8T AGU +
Moc: 150KM w serii (kiedyś tam było
Rocznik: ~1998
Przebieg: 123000 (w co sam nie wierze choć kto wie ;p)
Auto Sprowadzane było z niemiec w 2011 roku. Jestem jego drugim właścicielem w PL. do tego ks. serwisowa.
Ale nie ma co wałkować zbędnych info Czas na Modyfikacje i Opis prac przy autku.
Przed Modyfikacjami mechanicznymi auto przeszło remont silnika.
Silnik:
-Silnik po kapitalnym remoncie
-Nowy rozrząd
-obróbka głowicy
-polerka cylindrów
-Polerka wału korbowego
-Wymiana Uszczelek/Uszczelniaczy (Victor REINZ)
-Panewki ACL RACE
A teraz czas przyszedł na zmiany mechaniczne:
-Wtryski 550cc
-Nowe Cewki Bosch
Układ Wydechowy:
-Kwasówka 3"/2.5” bez oporów
Zestaw Dolotowy:
- Turbo Garrett M24 A/R42 EC-4 (po regeneracji wymiana uszczelniaczy)
- Intercooler FMIC.pl wraz z orurowaniem z kwasówki
- Zawór Blow Off
Elektryka Silnika:
-Przejście Na Nowy Sterownik (ME 7.5) łatwiejszy do strojenia.
Wszystkie przeróbki były robione do niedawana w firmie TecnoGarage w Warszawie.
a tu kilka fotek jak silnik i auto wyglądało na początku.
Auto Początkowo miało naklejone śmieszne nakładki na progach po których został paskudny klej co psuło cały wygląd auta. Nakładki zostały zerwane i progi zabezpieczone przed korozją (polakierowane w kolor nadwozia) do tego było kilka drobnych wgniotek lekko pęknięta lampa tylna do polakierowania tylny zderzak.
Wyszło na to że auto dostało Nowy lakier na wymagających tego elementach do tego jeszcze kilka detali o których napiszę troszkę niżej a teraz czas na fotki jak auto wyglądało jeszcze przed zimą.
Po przeróbce wydechu dokładka zderzaka tylnego nie mieściła się nad końcówką i podczas montażu została połamana więc czas było zamówić nową i wyciąć otwór miało być jahre ale jednak postanowiłem auto wizualnie zostawić seryjnie prócz kilku detali. Wymienione duże lusterko lewe na małe z Anglika. i tak to wygląda:
a tutaj mała niespodzianka dla kierowców z tyłu ;d
alu TOMASON tzw. "słoneczka" 18" 225/40 sprzedałem wraz z opnami ponieważ wymagały gruntownej regeneracji.
Teraz czas na wyposażenie:
-Centralny Zamek z Pilota
- Immobilizer
- Fotele Kubełkowe RECARO
- Wsp. Kierownicy
- ABS
- Komputer Pokładowy itp.
Czas na dołożone przydatne Gadżety:
- Wskaźnik Temp. Spalin Apexi
- Wskaźnik Doładowania Turbo AutoGauge
- Woltomierz
- LED Launch GEAR kolor czerwony
Jeszcze nie ma Swojego miejsca ale w sezonie zacznie się poprawianie detali wnętrza.
Kilka fotek z prezentacji wnętrza:
Nowe Aluski Zamówione: 5x100 Firma ATP 18" ET28 2 Opony w zestawie 225/35 zostaną na tył prawdopodobnie ponieważ przód będzie troszkę wystawał dokupi się 2x 215/35 i oponka powinna się schować. Koła jeszcze do mnie nie doszły dlatego nie podałem szerokości felgi. Za jakiś czas dodam fotki na nowych kołach.
W ostatnim czasie Tak jak pisałem zrobiona Blacharka tak jak chciałem wraz z polerką całego autka. Do tego zakupione w ostatnim czasie:
-Tylny zderzak Ori (ASO)
-Lampa Lewa Tył (ASO)
-Zderzak przód
-Dokładka Zderzaka przód i tył
-Dymione Obrysy przód wraz z okablowaniem
-Boczne Kierunki LED z czarnym środkiem (Złożony Pakiet BLACK w połączeniu z przednimi lampami)
fotka na potwierdzenie zakupu obrysów i kierunkowskazów:
Teraz czas na tortową wisienkę
Auto wymagało Strojenia więc wstępnie na sprawdzenie podzespołów pojechało na początku listopada do sprawdzenia. Okazało się że jest kilka rzeczy do przerobienia tak jak układ dolotowy no i żeby nie było wsi na aucie intercooler należałoby schować w zderzak. A więc umówiliśmy się na koniec Stycznia 2015 aby zaprowadzić auto do firmy VRService na podlasiu, a następnie auto ma być przekazane w ręce chłopaków z firmy TurboDiesel.pl do strojenia. Modyfikacje mają potencjał na okolice 300-320KM ile będzie? zobaczymy. Jak tylko odbiorę auto i dostanę wydruki z hamowni podzielę się z Wami docelową mocą silnika. Na moje życzenie bd Nowa Mapa z Launch Control oraz Flat Shift.
Na Dziś Mam informację o następujących Modyfikacjach:
-Nowy Przepływomierz wraz z Kostką od Audi TT 225KM
-TiP 3"
-Pospawane orurowanie od przepustnicy do Intercoolera
-Wstępne Spasowanie zderzaka.
Na bieżąco jestem informowany o zaistniałych modach. A tu kilka Fotek z Obecnych Modów.
Plany na dalsze Modyfikacje:
-Zapewne dystansy na tył
-Układ Hamulcowy z R32
-Gwintowane Zawieszenie
-Regeneracja Tapicerki wewnątrz wraz z Boczkami.
-short shifter
-Nowe sprzęgło G60 no i w trakcie jeszcze coś zapewne wyjdzie na dzień dzisiejszy to tyle.
10.02.2015r.
Telefon do VRService i okazuje się, że modyfikacje zmierzają ku końcowi. Dziś prace powinny być zakończone bo zostało założyć zderzak i zamontować nowe obrysówki. Zaraz po zakończeniu Auto zostanie przekazane do strojenia w firmie TurboDiesel.pl. Poniżej kilka zdjęć.
Auto Odebrane z Hamowni z wynikiem 305KM i 371NM
Poniżej Wykres
Na Launch Control trzeba będzie poczekać ponieważ były małe problemy. Chodzi o to że komputer nie wykrywa hamulca/sprzęgła lub wykrywa ale z błędem jakby były non stop wciśnięte. Trzeba będzie poprowadzić nową rozszyfrować problem ewentualnie poprowadzić nową wiązkę do obu pedałów i na wiosnę przy lepszej pogodzie będzie zrobiony Gratisowo.
Teraz czas na nowości !
Zaraz po odebraniu Auta postanowiłem podłączyć nowe obrysówki i kierunki boczne co prawda nie oddają efektu w dzień ale nocą jest całkiem fajnie zaraz po tym kusiło mnie żeby spasować nowe koła ATP 18" ET28 8J 225/35 i wygląda to obecnie tak:
Do tego dojdzie niższe zawieszenie i dystans na tył dekielki VW na alu no i czeka mnie polerka rantów i odświeżenie rotorów ale nie wszystko na raz. następny wydatek kieruję w hamulce R32. Postaram się ze wszystkim wyrobić do 9 sierpnia choć łatwo nie będzie ;p
Golfika będzie można zobaczyć na Mazurskim Chillout'ie vol.1 podczas VI Mazurskiego Moto Show w Ełku. Reprezentant 2Speed.pl czyli Tuning Klub Polska. Zapraszam !
Długo Nic nie pisałem ani nie dodawałem, ale to się zmieni bo pogoda coraz lepsza i można w końcu zacząć działać przez ostatnie 2 tygodnie czas spędziłem przy nowych alu (polerka rantów i malowanie rotorów) co do tego zostało jeszcze zrobić polerke pastą, poczekać na dekielki no i zamówić dystanse na tył. Myślałem że już sobie pośmigam na nowych kołach ale pogoda jeszcze jest mieszana w nocy lubi przymrozić dlatego jeszcze poczekam do kwietnia puki co to po prostu zwykłe auto na stali ;p Ale podczas prac nad felunkiem zrobiłem kilka zdjęć którymi się z Wami podzielę poniżej:
tak wyglądało to po zakupie:
Zaraz po papierku 400!
Po końcowym papierze wodnym 2000 (bez Pasty) uzyskałem taki efekt:
Później zająłem się rotorami:
- Wykręcanie wszystkich śrubek
- Matowienie Starego Lakieru
- Gruntowne Mycie Oklejanie rantów i odtłuszczanie
- Natrysk Farbą podkładową
- Przytarcie podkładu papierem 2000 dla gładszej powierzchni
- Ponowne Odtłuszczanie
- Położenie Bazy
- Po Chwili Nałożenie Lakieru Bezbarwnego
A tutaj wrzucam Kilka Fotek z przebiegu poszczególnych zadań:
Odkręcanie Śrubek:
Później Matowienie Papierem 800 i Gruntowne Mycie:
Oklejanie Rantów:
Podkładowanie:
niestety po nałożeniu bazy i bezbarwnego nie mam zdjęć za to mam kilka fotek ze spasu bo już nie mogłem się doczekać żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało na Aucie no i efekt taki:
Trochę Kartofelek Wystaje co osobiście mnie cieszy. Dojdzie Gleba Dystans Na Tył lekki naciąg i będzie miodek ;d
No i to tyle Puki co ale to nie koniec przygód więcej zdjęć z kolejnych prac będą wrzucane na bieżąco !
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez GtiTurbo (2015-03-21 14:16:03)
Offline
fajny golfik i jest czym depnąć powodzenia w dalszych modach i duuuużo $$$$ życzę
Offline
ładny golf kolor najlepszy czyżby to bylo lp3g ? (mam sam taki i praktycznie wszędzie odchodzi klar ) ale duży :+: za wkład pracy, serca jak i finansowy ale jedno mnie boli... IC gdyby wszedł bliżej w sensie żeby wszedł za zderzak ale ogółem bardzo ładny i mocny golf tak zwany sleeper
Offline
Dzięki chłopaki tak to LP3G w dobrym stanie zadbany. U mnie w jedynych miejscach w ktorych schodzi clar to na szczycie drzwi przy dachu. Mało ale z czasem trzeba będzie się tym zająć. Kolor mega się rzuca w oczy co mi się podoba bo to sprawia że jest niepowtarzalny na codzień w tak małym mieście jak moje. Co do IC to na poczatku całkowicie był na wierzchu co widać na fotkach. Łatwo jest za takie coś stracić dowód a może i nawet dostac mandat. Auto wymagało przeróbek dolotu wiec wszystko moim zdaniem musiało znaleźć swoje miejsce. Moja wizja na to auto to wersja nie odbiegajaca od oryginału poza kilkoma detalami tak aby było niepozorne. Zniknie też napis ze stopu GTI TURBO a nazwa "R"ed Tube też nie jest bez powodu. Dojdzie Naklejka ...ed Tube na tylnej klapie w miejscu kropek bedzie naklejony emblemat R z wersji R32. Taki mały detal na zloty ;d Napis w dwóch znaczeniach.
Ostatnio edytowany przez GtiTurbo (2015-03-02 17:12:15)
Offline
u mnie w małym miasteczku też nie ma lp3g z czego się bardzo cieszę bo się rzuca w oczy a jak jest czysty z jakimś woskiem to robi robotę
Jeszcze z 2 miesiące temu jeździło jedno mk3 lp3g mojego znajomego ale poszedł w świat
Offline
Bardzo ładny projekt Życzę dużo wytrwałości i głębokiego portfela !
Powodzonka i do zobaczenia na trasie!
Offline
po pierwszych zdjęciach miałem wieszać hejty za zderzak i IC...
ile dał ci koni sam układ wydechowy ?
Offline
Wiem że po pierwszych fotkach zalatuje wsią ale już jest ogarnięte wszystko jak należy. Hmmm co do ukladu wydechowego to powiem Ci że nie mam pojęcia auto po założeniu nie było hamowane. Śmiało mogę powiedzieć że po zrobieniu wszystkich modach mechanicznych też nie było. hamowane. Po przejechaniu się z kompem w aucie przed strojeniem stwierdzili okolice 200/220KM ale co z tego jak wstępna mapa była dograna tak zeby TURBO do 5000 RPM pompowało 0.4 bar`a dopiero od 5tys w górę ciśnienie doładowania dochodziło do 1.3 Bara a wszystko po to zeby nie uszkodzić silnika po pracach remontowych. Czyli ta moc nie była do końca wykorzystywana. Teraz ciśnienie ustawione bezpiecznie na 1.1 i ślimak dmucha od 3000RPM tracąc przyczepność na 1,2 i częściowo na 3 biegu. W sumie teraz zwykla stal i wąska opona poza tym kijowe warunki na nawierzchni też robi swoje. Zobaczymy jak będzie w okresie wiosennym na dość szerokich 18tkach
Ja jak nabyłem swojego Golfika był strasznie wyblaknięty poza tym na lakierze było sporo czarnych kropek jakby drobinki asfaltu ale przyszła jedna polerka później w zimę druga po lakierowaniu i teraz po umyciu jest mega efekt
Ostatnio edytowany przez GtiTurbo (2015-03-02 21:51:06)
Offline
u siebie przy 1.8t chce robić przelot dp3 reszta 2,5 i ciekawi mnie ile taka konfiguacja może dodać osiołów mechanicznych;p
Offline
U mnie tak jest zrobione z ładnym zakrętem 3cale na wyjściu 2.5 na dalszym odcinku dźwięk piękny mogę dodać film jak to brzmi ile kucy ? Hmmm tego nie wiem ale bez mapy za wiele nie da podejrzewam. Jak już się bawić przynajmniej k04 wtryski min. 330cc do tego fmic dolot 3" wydech tak jak piszesz i na okolice 280KM bez zmiany pompy powinno dać radę oczywiście potem strojenie. Całość kosztuje miałem okazje się o tym przekonać ale efekt jest. Kiedy juz się zrobi takie mody to i strojenie łatwiej przychodzi i nie wydaje się aż tak kosztowne.
Offline
mi nie zależy na mocy narazie seria 180 koni zostaje... tyle co musze wydech zrobić a w następnym sezonie powalcze z resztą...
Offline
Gratulację za wsadzony czas i serce , robi robotę
Offline
golf414 napisał:
Piekny golfik powodzonka !
Ja to raczej okresliłbym jako "piekielna maszyna" na benzynke.Zycze bezawaryjnej jazdy oraz bez mandatow.
Offline
Zacznę od tego że zabrałem się za prace przy nowym felunku który wymagał odświeżenia. Obecnie czas spędzam przy polerce rantów a oto kilka fotek z efektów:
Było tak:
A jest tak:
nie mogę podjąć decyzji odnośnie nowego lakieru na rotory może macie jakiś pomysł ??
2 felgi co dotyczy rantów mam już za sobą i jutro wybieram się na wulkanizację zdjąć kolejne 2 oponki no i zabieram się za robotę. Może ktoś ogarnia VT ?? chodzi mi tylko o kolor środka felgi. ewentualnie można by było go trochę obniżyć. Wiem że czarny by pasował do czerwonego lakieru ale znacząco się zleje bedą mało widoczne w dodatku zmniejszy wizualnie rozmiar felgi i bd trzeba non stop pucować opony xd już to przerabiałem więc czarny odpada.
kane - Czy ja wiem czy piekielna ? Spalanie to śmiech przy takiej mocy mierzone na litrach zatankowanych tak jak i tym co pokazuje komp. Spalanie w trasie przy 90/100 km/h to 5.5l-6l/100km. Miasto przy dość ciężkiej nodze to 11l. przy 120 6.5l/100KM więc to nie taki apetyczny na benzynkę golfik na jakiego się wydaje ;D
theblues888 - Powiem Ci szczerze że na jazdę po mieście to więcej nie trzeba w trasie 180KM też w zupełności wystarcza. U mnie przy takiej mocy jaką mam trzeba być bardzo ostrożnym bo np przy wyprzedzaniu na słabej gumie można się przeliczyć. Auto traci trakcję przy 3000RPM więc trzeba się do tego przyzwyczaić. Powiem Wam szczerze, że może to nie jest kosmiczna moc bo są grubsze projekty ale mi te 300 wystarcza bynajmniej na razie bo jak sobie pozwolę na ostrzejszą jazdę to wysiadam mokry ;p
Offline
Następne wozidelko z 300km na karku Mam nadzieję że to tylko delikatna rozgrzewka
A co do Motor show to na gorszej imprezie nie byłem. Organizator za jajca powinien wisieć za 2014 rok
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Co do mocy to może kiedyś coś się podniesie na dzień dzisiejszy stawiam bardziej na dostosowanie osprzętu do większej mocy jak i wyglądu wizualnego a później jak kasa będzie się przelewała to zapewne pójdzie dalej w KM i NM ;d
Offline
GtiTurbo napisał:
Co do mocy to może kiedyś coś się podniesie na dzień dzisiejszy stawiam bardziej na dostosowanie osprzętu do większej mocy jak i wyglądu wizualnego a później jak kasa będzie się przelewała to zapewne pójdzie dalej w KM i NM ;d
Życzę przynajmniej 4 z przodu ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Puki co efekt na zdjęciach jest bez pasty po papierku wodnym 2000 na pewno wykorzystam pastę ze scierniwem jak już kupię i wypróbuję podam nazwe dokładną co do filców to jedynym jakim podejdę to stożkowy z koncówką na wiertarkę.
Odnośnie mocy jak kolega wyżej życzy to też mam taką nadzieję że uda mi się dopiąć minimum tej 4 z przodu ale przed tym czeka autko wiele modyfikacji mechanicznych. Obecnie motor nie jest zakuty a osiągi są z zakresu bezpiecznego strojenia. Dostanie bebechy kute i wtedy będę mógł myśleć nie tylko o 4 z przodu ;p
Offline