Golf 4 Klub Polska
Mam pewien dylemat - zacząłem się zastanawiać czy warto sprzedawać auto w które zainwestowałem już jakieś spore pieniądze oraz dużo czasu i serca.. Przymierzam się do kupna fajnych felg ~17 cali + sprężyny obniżające + przyciemnienie tylnej i bocznych szyb. Ale od kilku już osób słyszałem ze tuningowanie nawet delikatne w silniku 1.4 to "wieś okrutna" bo silnik brzmi jak kaszalot i jedzie jak kaszalot. Co Wy o tym sądzicie ?
Offline
jak masz budę zdrową to zostaw i zrób z niego 100KM ktoś tak miał i części od polo 1.4 100KM tam był chyba cały kolektor ssący, przepustnica i coś jeszcze chyba układ dolotowy ale na 100% nie jestem pewny. A jak masz $$$ to zrub swap chociaż na to głupie 1.6sr a jak masz mniejsze fundusze to można się bawić w estetykę bo 17" do 1.4 to trochę nieporozumienie
Offline
O tej opcji na 100 koni w 1.4 słyszałem i rozmawiałem z oskarem Ogółem lubię moje auto ale są dwie rzeczy które mnie irytują - słaby silniczek, brak klimy. Aczkolwiek teraz jak zrobiłem te tarcze z klockami to powinno być lepiej jeżeli chodzi o zrywność i spalanie. Miałem taki myk ze tarcze tak były dojechane że klocki się złamały i dosłownie jak to mechanik powiedział "ocierały o tarcze powodując hamowanie tylnej osi na poziomie ~50%. To tak jakbyś jechał rowerem z wciśniętym tylnym hamulcem". Także zobaczymy co się z tego wykluje Na razie chce zrobić licznik MFA i sprawdzić na nim jakie będzie pokazywał spalanie
Offline
Fis zaniza spalanie do 0,6L.Zlitrazuj go i bedziesz mial pewny wynik po dzieleniu.
Offline
D1ego napisał:
a czy MFA to to samo co FIS ?
Offline
Powiedzmy,ze tak.Ja napisalem DO 0,6L co niemusi oznaczac te "0,6L" .
Offline
Tak czy owak litrazowanie jest najpewniejsze (ilosc zatankowanego paliwa x100 i podzielic przez ilosc zrobionych km).
Offline
Czyli polecasz zatankować pełny bak i aż do "odcięcia" paliwa ? Czy do rezerwy ? Bo gdybym wiedział ile rezerwa wynosi to mógłbym aż się rezerwa zapali i wtedy wykonał tą operację o której mówisz
Offline
Do pelna i zrob tak 300, 400 km znowu do pelna i wzor/oliczenie matematyczne.
P.S. niejezdzi sie do "odciecia"/braku paliwa-szkoda pompy i syf zaciaga ze zbiornika.
Offline
D1ego. Skoro masz pewny samochód, jeździsz już nim trochę czasu, włożyłeś w niego już trochę pieniędzy i jeszcze więcej serducha, to co stoi na przeszkodzie w tuningowaniu go optycznie? Mi się wydaję, że na przeszkodzie stoi jedna rzecz, a jest nią: OPINIA INNYCH.
To ona nas hamuje w podejmowaniu niektórych decyzji, czasem nawet i motywuje.
Jak dla mnie to osobiście nic nie szkodzi jak go zrobisz pod siebie.. Czyli fele, ciemne szybki i inne bajery we wnętrzu.
Ten samochód ma się Tobie podobać i masz się z niego cieszyć.
Ja wcale też nie mam demona prędkości, to tylko poczciwe 1.6, które ma 100kM. Ja rozumiem, że to już więcej jak w 1.4
Ale jakbym chciał mieć samochód do wyścigów, bądź do szpanowania ruszaniem z miejsca, to bym coś innego kupił.
A że mam taki samochód jaki mam i z takim silnikiem, to sobie poprawiam go wizualnie. Zresztą nie tylko ja.
Jak ma się pieniądze, chęci, zajawkę czy Bóg wie co jeszcze innego, to czemu mamy sobie odmawiać przyjemności?
Dla mnie właśnie przyjemnością jest to jak sobie wizualnie/optycznie ulepszam samochód, mimo, że jest dość słaby w kwestii osiągów w prędkościach i innych rzeczach.
Ode mnie masz takie zdanie, że powinieneś zrobić to na co masz ochotę i nie patrzeć na opinię, że dziwnie wygląda 1.4 na 17" po klekot pod maską. Ludzie weźcie ogarnijcie. Chłopaki mają samochody 1.0 (Fiat, Clio, Corsa) a robią samochody optycznie na bóstwo.
Bo robią to dla siebie, robią to z pasji. A że silnik słaby no cóż, nie kupili samochodu pod wyścigi
Rób chłopie to co uważasz za stosowne i to na co portfel pozwala.
W kwestii tuningu silnika oczywiście nie będę się wypowiadał bo nie ma co pisać. Sprawa jest przecież jasna, że NIE
No może tyle co napisał kubol o tym 100KM.
Pozdrawiam i powodzenia w podejmowanych decyzjach!
Offline
a co do tych felgo 17" nie chodziło mi o to że będzie źle wyglądać czy coś ale chodziło mi o to że szybciej zabijesz skrzynię a co do estetyki i 1.4 to może być przykład "Thebues888" on ma mega piękne autko a miał 1.4
Offline
Dzięki Chrzanek za konstruktywną i fajną wypowiedź na pewno ją przemyślę Kubol ale poczciwe i standardowe '16 cali już będzie okej ? Bo teraz mam '14 a jakbym zrobił '16 + jakieś sprężyny obniżające to może nawet godnie by to wyglądało hm ?
Offline
u mnie tak wyglądała 16" na seryjnym zawiasie i tak bym też tobie polecał
Offline
Od siebie polecam,zebys sobie zrobil to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … 7&start=14 ja tak mam u siebie i jest git
Offline
O ile mi wiadomo,to rocznik autka niema znaczenia jak wersja wyposazenia-ja mam z 2002r. wersja basis i reczna klime a spotkalem sie z tym ze golf z 2000 ma climatronic.
Offline
A ja mam '99 wersję BASIS i mam climatronic Kwestia upodobania pierwszego właściciela.
Jak miał taką ochotę to sobie dopłacał za dane rzeczy w samochodzie.
Offline
Szkoda że teraz jakbym ja chciał zrobić klimę to koszt ~4000 zł... Masakra jakby to było jedno zero mniej to bym bez zastanowienia to zrobił a tak to się nie bardzo opłaca Klima kosztuje tyle co dobry swap, paranoja
Offline
ale nie patrz na wersję bo nieraz basis był lepiej wyposażony od highline'a Tak ja mam 1998rok tyle że ja mam HIGHLINE i tem była w standardzie klima a w basisie nawet z 2004roku klima nie była w standardzie
Offline
Tak jak wcześniej pisałeś post wyżej. Do 4 tys ceny chodzą jeśli chodzi o bebechy i robociznę.
Samemu można zakupić wszystko, koszt pewnie ok 1,5 tys
Ale kwestia taka, że pół samochodu trzeba rozebrać do zainstalowania, trzeba się znać na rzeczy po prostu.
Offline
Kiedyś polowa wersji to była kombinacja klienta pod względem portfela. Jedni chcieli klimę a drudzy np ESP.
Teraz są w standardzie klimy ESP itd.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
ale te 4 tysiące to jest cena za climatronic a nie zwykłe pokrętła jak się postarasz to za 1k znajdziesz wszystko od a do z jak sam będziesz robić
Offline
Sam mam golfa i.1.4 16v z klima i powiem wam ze jak ja włacze to odczuwam spadek mocy, z tych lat klimy byly nie zbyt dobre, przydało by sie mieć coś lepszego ale do tego silnika nie opłaca się nic robić, chyba że planujesz swap. 1.4 16v czy 8, to autko typu , ma Cię dowieźć z A do B . Wiadomo klima fajna sprawa, ale z klima bd spalać tyle co 1.6, chyba lepiej z otwarta szyba popylać xd.
Offline
Według mnie również można przeżyć bez klimatyzacji Co prawda mam u siebie climatronic, ale w jednej Skodzie jest bez i jakoś sobie dawałem radę. Oczywiście jak się ma to inny komfort np. w trasie. Zaś w mieście to okienko w dół i śmiało się lata
D1ego, klimę zostaw w spokoju, kiedyś sobie kupisz inny samochód, nowszy, bogatszy. Teraz sobie modyfikuj golfa estetycznie
Ostatnio edytowany przez Chrzanek (2015-03-19 20:47:09)
Offline
ushiromawashi napisał:
... ale z klima bd spalać tyle co 1.6, chyba lepiej z otwarta szyba popylać xd.
Oj i tu sie niezgodze-otwarte okna to juz inny ksztalt/opor powietrza i napewno bedzie wiecej łykal Pb.Co do klimy (mam reczna ale niepłacze z tego powodu) to golf na klimie spala mi 0,3L na 100km wiecej niz bez.Juz wiecej mi żre jak mam wlaczone ogrzewanie w zimie (odbierane jest cieplo silnikowi ktory tego nielubi ).
Offline
Na razie trochę golfa porobiłem - wrzuciłem fotki w moim temacie golfa (mozecie zobaczyć sobie) i dopieszczam go dalej estetycznie Na wakacje mam zamiast zrobić coś na prawdę grubego... ale to jak będzie już pewniak to usłyszycie
Offline