Golf 4 Klub Polska
Witam panowie. Od jakiegoś czasu nie dochodzi mi wskaźnik temperatury do 90stopni nawet po dłuższej jeździe.. Ogolnie to róznie ten wskaźnik lata czasem to nawet w ogole nie drgni z miejsca, lub 1 kreske się podniesie. A więc pytanie kieruje do was do wymiany termostat czy czujniki(bo są 2) czy może są inne przyczyny jeszcze?
A wygląda to tak, jak nagrzewa się max.
Uploaded with ImageShack.us
Offline
Uszkodzenie termostatu cechuje się tym (przynajmniej u mnie tak było) że wskazówka dochodziła do ostatniej kreski przed 90 stopni. Po ostrzejszej jeździe łapał to 90 ale zaraz opadało. Uszkodzenie czujnika temperatury powinno być widoczne po podłączeniu samochodu pod komputer.
Offline
własnie nie dochodzi do tych 90stopni, raz mi sie zdarzyło jak stałem to doszło maksymalnie tak jak na zdjeciu. A codziennie jest tak ze w ogole sie nie podnosi wskazówka chwilami na 2,3 kreske wejdzie wskaźnik.. Dodam że od domu do szkoły codzinnie dojezdzam do szkoły jakies 40km, i jak zajade na miejsce to wskaźnik jest na 2 kresce.
Same podłaczenie kompa 50zł, więc wole sie upewnic na początek od was
Ostatnio edytowany przez k0stek (2011-11-23 18:09:41)
Offline
Termostat można sprawdzić wyjmując go i wsadzając do wrzątku i sprawdzić w jakich temperaturach działa.
Mi to bardziej wygląda na uszkodzony termostat, przy uszkodzonym czujniku temperatura świruje wskazując 90 opadając na 0 potem znowu skacze na 90 ale to różnie może być
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-23 18:12:14)
Offline
Natomiast sam termostat ja sprawdzam następująco, bez demontażu , zapalam auto podstawa zimne! żeby trochę pochodziło albo przejadę krótki odcinek tak aby nagrzać silnik nie za mocno ok.70 , 80 stopni ,potem sprawdzam dolny wąż od chłodnicy.Jeśli jest zimny to termostat ok, a letni to znaczy że nie trzyma i za szybko otwiera.Ostatnio zakładałem koledze i otwierać miał się przy 87 st [autko na benzynę tylko przykład] .Porada morze się przyda ,ja sam przetestowałem i pomogło w diagnozie.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-11-23 19:24:38)
Offline
mam wręcz ten sam problem,i czuję,że jestem w dupie..bo generalnie naprawa z tym zwiazana nie wydaje się jakaś kosztowna,ale wolałbym źle zainwestowana kase na co innego przeznaczyć,niż wymieniać coś co jest dobre,a pozniej dopiero co jest złe.. dlatego panowie HELP ME ! a tak poza tym ,to strasznie dlugo mi sie grzeje i niby to diesel itd.. bla bla bla,ale naprawde ostatnio coś nie hasa tak jak powinno ..
Offline
Jeśli podczas jazdy wskazanie siedzi na miejscu (ale VAGiem, a nie na zegarach) to jest 'ołrajt'. W zimne dni samochód nagrzewa się duuuużo dłużej (mój prawie dwukrotnie).
Offline
U mnie wskazowka nie dobijala do 90 tak samo. Na necie wyczytalem ze jesli waz gorny jest cieply a waz dolny jest zimny to znaczy ze termostat. Na allegro znalazlem termostat Wahlera za 36zł takze nie ma lipy z kasa. Przystapilem do wymiany, po wymianie silnik po kilku kilometrach łapał pion i wskazuje teraz 90 jak w morde. Od razu widac ze termostat byl przyczyna wadliwej pracy ukladu chlodzenia. Zauwazylem nawet spadek spalania paliwa. Ale za ciekawostke dodal ze jak wlozylem stary termostat do wrzątku to sie otworzył, jak siedział w aucie to nie chciał tego robic...
Offline
Nie piszesz który dolny,bo jeśli masz na myśli ten od chłodnicy i on ma być też ciepły to znaczy że termostat się otwiera a on ma być dopiero ciepły kiedy silnik jest gorący w celu jego z chłodzenia.Natomiast przy silniku o mniejszej temperaturze zimny ponieważ termostat musi trzymać w celu złapania jak najszybciej temperatury a nie chłodzenia go od razu i puszczania pełnego obiegu płynu.
Offline
Przerabiałem temat przez 3 miesiące więc podpowiem.
Wepnij vaga w silniku bloki pomiarowe 001 masz temperaturę sprawdz podczas jazdy czy osiąga 85-91' i czy później załącza się wentylator. Wówczas wyeliminujesz termostat. Wymeinaiłm 3 i 2 czujniki. teraz wiem po kilku próbach i ne powiem ilu wylanych litrach g12, że miałem padniety i czujnik i termostat. Jednak po 1 wymiane okazało się ze temostat pochodził tydzień potem nowy jednak przy wymiane już na wahlera padł wcześniej wymienianby czujnik. Niedawno sprawdzałem w blokach silnika i w liczniku (17 instruments) jakie sa różnice i jak się okazało różnica na liczniki a w silniku był inna czyli niżasz w 17-instruments więc wstawiłem droższy czujnik i jak narazie problem z głowy.
Offline